از اوج کووید در عید تا راه‌های مسدود ماریوپول

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 2 آوریل 2022

گاردین با تیتر «همزمان با شروع تعطیلات عید پاک، کووید در بریتانیا به بالاترین حد می‌رسد» و ایندیپندنت با عنوان «پایان نابهنگام تست رایگان کووید، همزمان با اوج‌گیری موارد ابتلا» بر وضعیت کرونا در بریتانیا تمرکز کرده‌اند. برای واشینگتن‌پست هم راه‌های مسدود شهر ماریوپول اوکراین برای کمک، مهم بوده است.

ایندیپندنت

«پایان نابهنگام تست رایگان کووید، همزمان با اوج‌گیری موارد ابتلا» عنوان گزارش روزنامه ایندیپندنت است که گفته کارشناسان بهداشتی بریتانیا پایان دادن به تست‌های رایگان کووید-19 را در حالی که موارد ابتلا افزایش می‌یابد «زود هنگام» توصیف کرده‌اند.

«جام جهانی: انگلستان رو در رو با ایالات متحده و ایران» عنوان گزارش بالای صفحه نخست است با تصویری از گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس.

(قرعه‌کشی جام جهانی 2022 قطر جمعه در دوحه برگزار شد و تیم ملی ایران با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپایی -ولز، اوکراین یا اسکاتلند- هم‌‌گروه شد.)

گاردین

«همزمان با شروع تعطیلات عید پاک یا ایستر (Easter)، کووید در بریتانیا به بالاترین حد می‌رسد» عنوان گزارش اصلی گاردین است. این روزنامه می‌گوید کارشناسان در بریتانیا خواستار بازگشت فوری آزمایش رایگان کووید-19 هستند. این درخواست یک روز پس از آنکه دولت آزمایش‌های سریع رایگان را برای بیشتر مردم در انگلستان خاتمه داد، مطرح شده است.

واشینگتن‌پست

«راه کمک به ماریوپلِ به‌شدت آسیب‌دیده هنوز مسدود است» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است که به جنگ اوکراین و پیامدهای آن پرداخته است. در گزارش آمده: «با وجود تعهدات روسیه، راه کمک به شهر ماریوپول در اوکراین، که به‌شدت آسیب دیده است، هنوز مسدود است. حدود 6 هزار و 200 غیرنظامی، که بسیاری از آنها ظاهرا در روزها و هفته‌های اخیر از ماریوپول فرار کرده بودند، جمعه از قلمرو روسیه در خارج از این شهر، به مناطق نسبتا امن تحت کنترل اوکراین منتقل شدند، اما کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت که با وجود تعهد مسکو به آتش‌بس و ایجاد گذرگاه امن برای غیرنظامیان، تیم 9 نفره آنها قادر به ورود به ماریوپول نبودند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.