پایان 19ساعت مأموریت سخت در جنوب پایتخت

اجساد دو قربانی حادثه ریزش ساختمان در خیابان فلاح پیدا شدند

نوزده ساعت عملیات در خیابان فلاح پایتخت به پایان رسید. آتش‌نشانانی که برای یافتن اجساد دو مدفون‌شده زیر خاک‌ها به محل حادثه رفته بودند. آنجایی که چند ساختمان قدیمی در کنار، به یک‌باره فرو ریختند و با وجود تمام هشدارهای ایمنی و دستور تخلیه، باز هم چندنفر زیر آوار ماندند.

در همان ساعات اولیه گفته می‌شد که چهار کارگر هنگام ریزش آوار داخل ساختمان بوده‌اند و احتمالا درون آوار مدفون شده‌اند، جایی که با نوارهای زرد هشدار پوشانده شده و نیروهای امدادی بارها و بارها از شب قبل به ساکنان اعلام تخلیه کرده بودند. هشدارها از فاجعه جلوگیری کرد اما باعث نشد که این حادثه ریزش بدون قربانی باشد.

ساعت 9 صبح روزجمعه بود که عملیات برای کشف قربانیان این حادثه آغاز شد. ساختمان‌هایی که در جنوب پایتخت ریزش کرده و صحنه ترسناکی را در برابر چشمان وحشت‌زده مردم ایجاد کردند. درست است که این حادثه کاملا پیش‌بینی شده بود و حتی در تصاویر دوربین‌ها نشان می‌دهد که مردم محله نیز خود را برای ریزش این ساختمان‌های قدیمی آماده کرده بودند، حتی گوشی‌های خود را برای ثبت این لحظه آماده کرده بودند، ولی وقتی ساختمان فرو ریخت، سکانس‌های ترسناکی در دوربین‌ها و مقابل چشمان مردم ترسیم شد. همان زمان بود با اعلام اینکه چند نفر زیر آوار مانده‌اند، مأموریت آتش‌نشان‌ها و بعد از آن تیم‌های هلال‌احمر آغاز شد. آنهایی که با وجود هشدارها باز هم برای لحظه‌ای به آن محل رفته بودند. عملیات جست‌وجو تا ساعت 3 بامداد همچنان ادامه داشت. دو ایستگاه آتش‌نشانی، دو تیم از سگ‌های زنده‌یاب از پایگاه امداد‌‌و‌نجات چیتگر تهران، یک تیم واکنش سریع و یک تیم تخصصی نجات در حوادث آوار جمعیت هلال‌احمر در صحنه حضور یافتند. گروه‌های امداد‌‌و‌نجات آتش‌نشان با لودر، بیل‌مکانیکی و جرثقیل عملیات آواربرداری را کلید زدند. ۱۳ساعت عملیات انجام دادند اما هیچ فردی را پیدا نکردند. آوار ساختمان‌ها در محل گودبرداری عملیات سختی را پیش‌روی تیم‌های امدادو‌نجات قرار داده بود. عملیاتی که با احتیاط پیش می‌رفت تا حادثه تلخ‌تر دیگری رقم نخورد. هوا تاریک شد، اما همچنان تیم‌های امدادی در دل حادثه ماندند تا ردی، نشانی از محبوس‌شدگان پیدا کنند.

تا اینکه ساعت 3 بامداد شنبه، در محل وقوع حادثه ریزش ساختمان، آتش‌نشانان و نیروهای امدادی در پی جست‌وجو موفق شدند به دو کارگر  مدفون‌شده که در فاصله کمی از یکدیگر قرار داشتند، دسترسی پیدا کنند. هر دونفر با احتیاط از محل خارج شدند و به تأیید عوامل اورژانس مشخص شد که این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در‌این‌باره گفت: «به گفته مسئول پروژه اعلام‌ شده که فرد دیگری در محل حضور ندارد و تعداد کارگرانی که در آن پروژه کار می‌کردند، کامل است. با توجه به صحبت مسئول پروژه مبنی بر حضورنداشتن فرد دیگری زیر آوار عملیات به پایان رسید و محل به عوامل انتظامی و شهرداری تحویل داده شد.»

بنابراین 19ساعت عملیات در خیابان فلاح پایتخت به پایان رسید و اجساد دو قربانی تحویل عوامل اورژانس شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.