تیم ملی در ورزشگاه‌های مدرن قطر؛ سرما نخوریم؟!

بررسی 3 استادیومی که میزبان دیدارهای ایران هستند

سه استادیوم بسیار مدرن کشور قطر میزبان دیدارهای ایران در جام جهانی خواهند بود؛ تهویه مناسب این ورزشگاه‌ها زبانزد است.

شهروندآنلاین: کشور قطر از چند سال قبل که میزبانی جام جهانی 2022 را دریافت کرد، برای تجهیز امکانات ورزشی و توریستی خود اقدامات موثر و هزینه‌بری انجام داد. قطری‌ها علاوه بر بازسازی ورزشگاه‌های موجود در این کشور، اقدام به ساخت استادیوم‌های جدید و مدرن با امکانات سخت‌افزار کم‌نظیر کردند و حالا این ورزشگاه‌ها آماده میزبانی از بزرگ‌ترین تیم‌های فوتبال دنیا هستند.

قطری‌ها برای میزبانی از جام جهانی همه جوانب را در نظر گرفتند و امکاناتی که ورزشگاه‌های میزبان دارند، با کمترین نقصی مورد تایید فیفا قرار گرفته‌اند. حتی کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی در فیفا نیز اقدامات قطری‌ها را در بحث زیرساخت تایید کرد.

در این شرایط مرور استادیوم‌هایی که تیم ملی ایران سه بازی دور گروهی خود را مقابل انگلیس، برنده پلی‌آف اروپا و آمریکا در آنها انجام خواهد داد، خالی از لطف نیست.

ایران- انگلیس؛ ورزشگاه ملی قطر

اولین مسابقه تیم ملی فوتبال در جام جهانی در ورزشگاه ملی قطر که «خلیفه» نام دارد، برگزار خواهد شد. این استادیوم حدود پنج سال قبل ساخته شد و اولین ورزشگاه رسمی جام جهانی 2022 لقب گرفت. ورزشگاه خلیفه بیش از 40 هزار نفر ظرفیت دارد و فاصله‌اش از مرکز شهر دوحه حدود 13 کیلومتر است.

این ورزشگاه در منطقه اسپاسر قرار گرفته و میزبان بازی‌های آسیایی و جام ملت‌های آسیا نیز بوده است. ورزشگاهی که در جام جهانی از هشت مسابقه پذیرایی خواهد کرد و شرایط بسیار خوبی برای این میزبانی‌ها خواهد داشت.

ورزشگاه خلیفه در گذشته بارها میزبان تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان هم بوده و بازیکنان ایرانی شناخت خوبی از آن دارند. این ورزشگاه که سال گذشته بعد از 4 سال استفاده، مورد بازسازی هم قرار گرفت، سیستم تهویه مناسب دارد و از رختکن‌ها و چمن بسیار خوبی بهره می‌برد.

بازی با دومین اروپایی در ورزشگاه تاریخی

دومین مسابقه ایران در جام جهانی با یکی از سه تیم ولز، اسکاتلند و اوکراین خواهد بود که از پلی‌آف اروپا به جام جهانی می‌رسند. این بازی در ورزشگاهی برگزار می‌شود که برای قطری‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد؛ ورزشگاه احمد بن علی که با توجه به اختصاصی بودن برای باشگاه الریان، به نام این باشگاه نیز شناخته می‌شود.

نمای بیرون ورزشگاه الریان الگوهایی از بناهای تاریخی قطر را نشان می‌دهد؛ از تاریخ تجارت تا جانوران مختلفی که در کشور قطر زندگی می‌کنند. قطری‌ها این ورزشگاه را حدود 10 سال قبل با گنجایش 40 هزار و 740 نفر افتتاح کردند و دو سال قبل با بازسازی آن توانستند سیستم‌های مدرن و امکانات پیشرفته آن را افزایش بدهند.

ورزشگاه میزبان بازی دوم ایران در جام جهانی 22 کیلومتر از مرکز دوحه فاصله دارد و در جام جهانی از 7 مسابقه دور گروهی پذیرایی خواهد کرد. نکته جالب اینکه تیم ملی ایران در کمپ الریان اردوی خود را برپا می‌کند و به همین خاطر بازی در ورزشگاه اصلی الریان می‌تواند به سود ایران باشد.

ایران- آمریکا در ورزشگاهی با هوای سرد!

سومین بازی ایران در جام جهانی در ورزشگاهی برگزار می‌شود که به خاطر سیستم تهویه بسیار قدرتمند در فصل تابستان هم هوایی کاملا سرد دارد، تا جایی که حتی ممکن است برای گرم کردن خود نیاز به پتو هم پیدا کنید!

ورزشگاه الثمامه که از سال 2017 ساخت آن شروع شد و این عملیات سه سال به طول انجامید، ظرفیتی در حدود 40 هزار نفر دارد و فاصله‌اش از مرکز شهر دوحه 13 کیلومتر است. نمای این ورزشگاه از یک کلاه بافت سنتی الگوبرداری شده است. این کلاه برای قرن‌ها توسط مردان در سراسر جهان عرب روی سر گذاشته می‌شد و معماری ورزشگاه نیز به همین صورت بوده است.

این ورزشگاه که هشت‌بار در دور گروهی جام جهانی قطر میزبان خواهد بود، از امکانات جکوزی و سونا در رختکن‌های خود بهره می‌برد و یکی از مدرن‌ترین استادیوم‌های آسیایی است که احتمالا بعد از جام جهانی میزبان رسمی بازی‌های تیم ملی قطر خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.