نجات زندگی 1.3 میلیون سوری با 40 میلیون دلار

رکورد‌زنی اختصاص بودجه امور بشردوستانه به سوریه

هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه در سوریه، با اعلام این خبر عنوان کرد این تخصیص بودجه از صندوق بشردوستانه سوریه، زمینه نجات زندگی بیش از 1.3 میلیون نفر در سراسر کشور را فراهم می‌کند.

شهروندآنلاین: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) بیشترین تخصیص اعتبار حمایتی از سوریه را آزاد کرد. 40 ملیون دلار از سهم صندوق بشردوستانه سوریه (SHF) كه بزرگترین اعتبار حمایتی به این کشور است، برای کمک به میلیون ها سوری اختصاص پیدا کرده‌است.

عمران ریزا، هماهنگ کننده امور بشردوستانه در سوریه، با اعلام این خبر عنوان کرد این تخصیص بودجه از صندوق بشردوستانه سوریه، زمینه نجات زندگی بیش از 1.3 میلیون نفر در سراسر کشور را فراهم می‌کند.

افزایش نیازهای بشردوستانه در بحران کرونا

از جمله حمایت از خانواده هایی که در مناطق محروم از امکانات اولیه زندگی به سختی روزگار می گذرانند. به اذعان عمران ریزا نیازهای بشردوستانه تحت فشار ناشی از همه‌گیری کووید19 افزایش چشمگیری داشته است.

ریزا می‌گوید: “تأثیرات مخرب بیماری ناشی از کرونا و وخامت اقتصادی ماه‌های اخیر نیازهای عمیق و گسترده بشردوستانه را در سراسر سوریه افزایش داده. بسیاری از خانواده‌ها که ده سال در بحران زندگی در ناامنی و جنگ رها شده بودند، در شرایط فعلی در لبه سقوط قرار دارند.”

 

 

 

 

 

به گفته هماهنگ کننده امور بشردوستانه این اعتبار 40 میلیون دلاری از صندوق بشردوستانه سوریه که بیشترین مبلغ اختصاص یافته به این نهاد تا امروز بوده، برای کمک به جوامع آسیب‌پذیر بسیار ضروری است و بسیاری از مردم پشتیبانی بشردوستانه دیگری برای گذران زندگی ندارند.

مبلغ اختصاص یافته به سوریه می‌تواند سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی را در کنار بهبود امنیت غذایی و ایجاد فرصت های معیشتی تقویت کند و خدمات مهم محفظتی را افزایش دهد.

بسیاری از خانواده‌ها که ده سال در بحران زندگی در ناامنی و جنگ رها شده بودند ، در شرایط فعلی در لبه سقوط قرار دارند

حمایت از سمن‌های ملی و بین‌المللی فعال در سوریه

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه پیش از این پرداخت وجوه نقد به سوریه را آغاز کرده‌است؛ 61 درصد وجوه به سازمان‌های مردم‌نهاد اختصاص پیدا کرده‌است؛ از جمله به 16 سازمان غیردولتی ملی در سوریه 8.7 میلیون دلار و به 21 سازمان بین‌المللی غیردولتی 15.5 میلیون دلار پرداخت شده‌است.

این تخصیص اعتبار از صندوق بشردوستانه سوریه تاکنون گسترده ترین پشتیبانی را از طرح‌های حمایتی صورت داده‌ و از 62 پروژه در 93 منطقه پشتیبانی می‌کند.

از جمله مناطق روستایی دمشق، حلب، حمص، درعا، حماه، روستای لاطاقیه، الرقه و دیرالزور در نیاز بسیار شدید قرار دارند؛ برخی از ساکنان این مناطق برای اولین بار است که از پروژه‌های تحت حمایت صندوق بشردوستانه بهره‌مند می‌شوند.

وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی-اجتماعی سوریه به رسمیت شناخته ‌شود

نکته قابل توجه این است که وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی – اجتماعی کشور به رسمیت شناخته شود؛ نزدیک به 15 میلیون دلار برای تامین کوپن های اقلام زیستی ، سبدهای غذایی و ایجاد فرصت های معیشتی برای کشاورزان در مناطق روستایی هزینه خواهد‌شد.

علاوه بر این، 7.6 میلیون دلار از این مبلغِ آزاد شده، سیستم بهداشت و درمان را تقویت می کند؛ 4 میلیون دلار از دانش آموزان برای بازگشت ایمن به مدرسه حمایت می‌کند و 4 میلیون دلار برای حمایت‌های اساسی، از جمله بهبود دسترسی به خدمات برابری جنسیتی در پاسخ به خشونت های احتمالی استفاده می‌شود.

یکی از شرکای دفتر هماهنگی امور‌بشردوستانه در پروژه سوریه، از این اعتبار برای راه اندازی کلینیک های بهداشتی سیار در حماه و روستاهای دمشق برای حمایت از 60 هزار نفر استفاده خواهد کرد؛مناطقی که پیش از این دسترسی بسیار محدودی به خدمات اولیه بهداشتی داشته اند.

7.6 میلیون دلار از این مبلغِ آزاد شده ، سیستم بهداشت و درمان را تقویت می کند؛ 4 میلیون دلار از دانش آموزان برای بازگشت ایمن به مدرسه حمایت می‌کند و 4 میلیون دلار برای حمایت‌های اساسی، از جمله بهبود دسترسی به خدمات برابری جنسیتی در پاسخ به خشونت های احتمالی استفاده می‌شود

راه‌اندازی کلینیک‌های سیار برای بهبود مراقبت‌های بهداشتی

ماریون کاسیات ، مدیر این برنامه می‌گوید: “با تخریب کلینیک‌ها و مراکز بهداشتی -درمانی در این مناطق ، بسیاری از خانواده ها که قادر به پرداخت هزینه حمل و نقل و رسیدن به بیمارستان و کلینیک درمانی در شهرهای دیگر نیستند؛ کلینیک های بهداشتی سیار این شکاف مهم در مراقبت های اولیه بهداشتی را پر می‌کنند.”

از زمان تأسیس صندوق بشردوستانه سوریه در سال 2014 ، SHF از 65 سازمان بشردوستانه در سوریه پشتیبانی کرده‌است. این سازمان‌ها در پارامترهای طرح واکنش بشردوستانه این کشور برای ارائه پاسخ انسانی ،موثر و هماهنگ به مهمترین نیازهای مردم فعالیت می‌کنند. از ابتدای سال 2020 تاکنون، به لطف حمایت کنندگان و خیران،صندوق بشردوستانه سوریه به صورت مستقل تامین بودجه پروژه‌هایی به ارزش 67.5 میلیون دلار را متعهد شده‌است.

برای مشاهده مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.