اولین بازی ملی مهاجم ایرانی برای آذربایجان

با اعتماد مربی ایتالیایی، علی قربانی در ترکیب ثابت جمهوری آذربایجان برابر مونته نگرو قرار گرفته است

مهاجم سابق تیم‌های استقلال و سپاهان در ترکیب ثابت تیم ملی فوتبال جمهوری آذربایجان در لیگ ملت‌های اروپا حضور دارد.

علی قربانی در 30 سالگی وارد دنیای جدیدی شده و قرار است از این پس به عنوان مهاجم تیم ملی فوتبال جمهوری آذربایجان شناخته شود. این مهاجم قائمشهری که در لیگ برتر ایران حضور در ترکیب تیم هایی همچون استقلال و سپاهان را تجربه کرده بود، مدتی است با پیشنهاد باشگاه سومقاییت آذربایجان به این کشور رفته است. او بعد از گلزنی برای این تیم باشگاهی، مورد توجه سرمربی مطرح تیم ملی آذربایجان یعنی دیباسی قرار گرفت و با تلاش مسئولان فدراسیون جمهوری آذربایجان، تابعیت این کشور را در کمترین زمان ممکن دریافت کرد.

چند روز قبل اعلام شد که قربانی به تیم ملی جمهوری آذربایجان قرار گرفته و با توجه به اینکه او سابقه بازی در تیم ملی ایران را نداشته، مشکل قانونی برای حضور در ترکیب آذربایجان هم ندارد.

اتفاق جالب‌تر اما امروز رخ داد. تیم ملی جمهوری آذربایجان که در جریان مسابقات لیگ ملت های اروپا باید با مونته نگرو روبرو شود، از علی قربانی در ترکیب ثابت خود استفاده خواهد کرد.

مهاجم ایرانی که دیگر امیدی برای راهیابی به ترکیب تیم ملی ایران نداشت، حالا در یک کشور اروپایی خیلی زود به ترکیب اصلی راه پیدا کرده و می‌تواند به زودی بازی مقابل بهترین تیم‌های دنیا را هم تجربه کند. چه بسا او با گلزنی در لیگ ملت‌های اروپایی اسم و رسم بیشتری برای خودش دست و پا کند و بتواند در سال‌های آینده به لیگ‌های قویتری در اروپا هم برود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.