دنبال رقابت با تیم‌ملی ایران نیستم

سرمربی ایرانی فوتسال عراق در گفت‌وگو با «شهروندآنلاین»: برای شمسایی آرزوی موفقیت می‌کنم

محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال این روزها در عراق حضور دارد؛ او امیدوار است فوتسال عراق را در بین غول‌های آسیا قرار بدهد.

شهروندآنلاین: محمد ناظم‌الشریعه، مردی شناخته‌شده در فوتسال ایران به‌شمار می‌رود؛ او که به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی فوتسال در دو دوره جام‌جهانی حضور داشت و یک مقام سومی را نیز به‌دست آورد، چندماه قبل بعد از ناکامی در صعود به جمع 4 تیم برتر دنیا، از سمتش برکنار شد و جای خود را به وحید شمسایی داد.

ناظم‌الشریعه البته بعد از برکناری از تیم‌ملی فوتسال به عراق رفت و با فدراسیون این کشور قرارداد همکاری بست. اگرچه عراق در فوتسال چندان تیم قدرتمندی نبوده اما مربی ایرانی تلاش می‌کند در فوتسال این کشور تحول ایجاد کند و آنها را به جمع بهترین‌های قاره آسیا برساند.

با سرمربی ایرانی تیم‌ملی فوتسال ایران درباره مسائل مختلف گفت‌وگویی انجام دادیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

**از شرایط تیم‌ملی فوتسال عراق شروع کنیم؛ به اوضاع مسلط شده‌اید؟

خداراشکر شرایط خوبی در عراق حکمفرماست. من روز اولی که با مسئولان فدراسیون عراق پای مذاکره نشستم نه فقط برای تیم‌ملی بزرگسالان این کشور که برای پیشرفت در همه رده‌ها صحبت کردیم. الان هم بحث‌مان در این کشور فقط مربوط به تیم‌ملی فوتسال عراق نیست؛ چراکه اعتقاد دارم این رشته ورزشی نیاز به زیرساخت لازم و البته پشتوانه‌سازی دارد تا در سال‌های آینده تیم قدرتمندی در عرصه بزرگسالان ساخته شود.

**خودتان فکر می‌کنید فوتسال عراق بتواند در آینده سری میان سرها در بیاورد و حتی با ایران رقابت کند؟

اصلا بحث رقابت با ایران در عراق وجود ندارد. من هم دنبال این مسائل نیستم. طی صحبت‌هایی که داشتیم می‌خواهیم اینجا کار کنیم و با پشتوانه‌سازی، این رشته در عراق تقویت شود. من به عراق آمدم تا در آرامش کارم را انجام بدهم و فکر نمی‌کنم پرداختن به موضوعات دیگر درست باشد.

**ظاهرا هنوز بابت برکناری‌تان از سرمربیگری تیم‌ملی دلخوری‌هایی دارید؛ درست است؟

خیر، آن مسأله تصمیم فدراسیون فوتبال بوده و تمام شده است. فکر می‌کنم 5، 6 ماه از آن ماجراها گذشته است. من در همان مقطع هم به تصمیم فدراسیون فوتبال ایران احترام گذاشتم و موضوع خاصی نیست.

**وحید شمسایی که بعد از شما به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی ایران انتخاب شد، در مصاحبه‌ای گفته بود از تجربیات شما کمک می‌گیرد.

برای شمسایی آرزوی موفقیت می‌کنم. او کارش را مدتی است که استارت زده و فکر می‌کنم به‌عنوان کسی که سال‌ها در این رشته ورزشی زحمت کشیده می‌تواند تیم را به‌خوبی هدایت کند. امیدوارم تیم‌ملی کشورم موفق باشد و اگر کمکی از من بخواهند و از دستم بربیاید هم قطعا دریغ نخواهم کرد.

**شما مربی‌ای هستید که دو بار با ایران در جام ملت‌های آسیا قهرمان شدید و یک‌سومی جام‌جهانی را هم به دست آوردید. فکر نمی‌کنید بعد از جام‌جهانی می‌شد بازهم به شما فرصت داد؟

همانطور که گفتم این اتفاقات برای گذشته است و من دوست ندارم دیگر حرفی بزنم. برای فوتسال ایران آرزوی موفقیت دارم و الان تمرکزم روی عراق است.

**برنامه‌هایتان برای فوتسال عراق چیست؟ چه تدابیری را در این خصوص به‌کار گرفته‌اید؟

ما قرارداد بلندمدتی را با کمیته فوتسال عراق امضا کردیم و در نظر داریم از پایه‌ها در بحث استعدادیابی کارمان را شروع کنیم. عراقی‌ها از نظر سبک بازی به بازیکنان ایران شباهت زیادی دارند اما در سال‌های گذشته کسی به آنها آنطور که باید توجه نکرده است.ما باید همه چیز را تقریبا از نو شروع کنیم و بتوانیم یک نسل خوب برای فوتسال عراق بسازیم. نسلی که در آینده، تیم‌ملی قدرتمندی را تشکیل بدهد.

**با این تفاسیر فکر می‌کنید عراق بتواند در آینده یکی از غول‌های فوتسال آسیا شود؟

ما تمام تلاش‌مان را برای رشد فوتسال عراق انجام می‌دهیم. به هرحال کادرفنی تجربیاتی از مسابقات بین‌المللی دارد و فدراسیون فوتبال این کشور هم حمایت خوبی انجام می‌دهد. امیدوارم همه‌چیز خوب پیش برود و بتوانیم روزهای خوبی را رقم بزنیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.