این 4 نفر استقلال و پرسپولیس را آچمز کردند!

مدیران استقلال و پرسپولیس برای پرداخت مطالبات شفر، استراماچونی، برانکو و کالدرون به مشکل خوردند

شکایت‌های 4 مربی خارجی سرخابی‌های پایتخت مشکلات زیادی را برای دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران ایجاد کرده؛ حالا بزرگ‌ترین دغدغه مدیران استقلال و پرسپولیس پرداخت مطالبات هنگفت استراماچونی، برانکو ، شفر و کالدرون است.

شکایت مربیان و بازیکنان خارجی از باشگاه‌های ایرانی مساله جدیدی نیست؛ اینکه هر چند وقت یکبار یکی از خارجی‌هایی که در یک تیم ایرانی عضویت داشته به خاطر پرداخت نشدن حق و حقوقش به فیفا شکایت کند و با محکوم کردن ایرانی‌ها مبالغ هنگفتی به حسابش واریز شود.

افزایش تعداد این شکایت‌ها سبب شد تا مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تصمیم به منع حضور مربیان و بازیکنان خارجی در لیگ برتر بیستم شد تا شاید جلوی این مسائل گرفته شود.

در چنین شرایطی پرونده شکایت 4 مربی خارجی از استقلال و پرسپولیس دغدغه‌های متعددی را برای مدیران این دو باشگاه ایجاد کرده است. 4 مربی‌ای که طی دو، سه سال گذشته روی نیمکت سرخابی‌ها نشستند و به خاطر پرداخت نشدن مطالبات میلیاردی‌شان به فیفا شکایت کرده‌ند. آندره‌آ استراماچونی، وینفرد شفر، گابریل کالدرون و برانکو ایوانکوویچ 4 مربی‌ای هستند که شکایت های سنگینی از سرخابی‌ها انجام دادند و باید دید تکلیف آنها چه می‌شود.

وینفرد شفر؛ 17 میلیارد ناقابل

سرمربی آلمانی سابق استقلال با شکایت به فیفا توانسته این باشگاه را محکوم کند. حالا پنجره نقل و انتقالاتی استقلال به خاطر این شکایت بسته شده و از طرفی باید مبلغ 600 هزار دلار را به او بپردازد. مبلغی که با نرخ کنونی دلار در حدود 18.6 میلیارد تومان می‌شود و بدهی سنگینی را به باشگاه استقلال تحمیل کرده است.

استراماچونی؛ امیدوار به کمک فیفا

آندره آ استراماچونی روزی که از استقلال رفت، 1.5 سال از قرارداد 1.8 میلیون یورویی‌اش با این تیم باقی مانده بود. او برای دریافت کل مبلغ قراردادش از استقلال شکایت کرده اما مدیران این باشگاه در دفاعیات خود اعلام کردند که این مربی ایتالیایی استعفا کرده و باید تا زمان حضور پولش را بگیرد. پرونده شکایت استراماچونی در فیفا جریان دارد و با توجه به قیمت ارز در شرایط کنونی اگر این مربی بتواند استقلال را برای کل قراردادش محکوم کند می‌تواند حدود 72 میلیارد تومان از آبی ها دریافت کند. شکایت مدیران استقلال اما این است که او باید یک چهارم این پول را بگیرد که در این شرایط هم 450 هزار یورو معادل 18 میلیارد تومان با نرخ کنونی یورو استقلال باید پرداخت کند.

استقلال و پرسپولیس با وجود بدهی های متعددی که دارند، حالا باید میلیاردها تومان برای 4 مربی خارجی بپردازند که این موضوع مخمصه بزرگی ایجاد کرده است.

برانکو ایوانکوویچ؛ دردسر 24 میلیاردی

برانکو ایوانکوویچ در فصل ۹۸-۹۷ قراردادی به مبلغ ۸۰۰ هزار یورو با پرسپولیسی‌ها منعقد کرد که از این مبلغ طی یک فصل همکاری ۵۲۴ هزار و ۱۲۸ یورو دریافت کرد. او هم‌چنین به خاطر قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و همین طور جام حذفی ۳۴۰ هزار یورو نیز به اصل قرارداد ۸۰۰ هزار یورویی‌اش اضافه شد. با جمیع پرداختی‌ها، برانکو ۶۱۵ هزار و ۸۷۲ یورو از پرسپولیسی‌ها طلب دارد. مبلغی که با نرخ کنونی یورو در حدود 24.6 میلیارد تومان می‌شود. برانکو نیز پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس را بسته و تا زمانی که این پول از سوی باشگاه سرخ‌پوش پرداخت نشود، بازیکنان جدیدی نمی تواند قراردادش را به ثبت برساند.

گابریل کالدرون؛ 16 میلیاردش را می‌خواهد

سرمربی آرژانتینی سابق پرسپولیس طی حضور چند ماهه خود در لیگ ایران قراردادی ۸۵۰ هزار دلاری با پرسپولیس امضا کرد و تا نیم فصل مبلغ ۳۳۵ هزار دلار از اصل قرارداد خود دریافت کرد. (بدون پرداخت پاداش‌های موجود در قرارداد.) این مربی آرژانتینی حالا برای دریافت ۵۱۵ هزار دلار باقی مانده قراردادش (نزدیک به 16 میلیارد تومان) و هم‌چنین باقی مانده پاداش‌هایی که باید دریافت می‌کرده به فیفا شکایت کرده است.

استقلال و پرسپولیس در مخمصه

در شرایط کنونی استقلال و پرسپولیس با وجود بدهی های متعددی که دارند، حالا باید میلیاردها تومان برای 4 مربی خارجی بپردازند که این موضوع مخمصه بزرگی ایجاد کرده است. اکنون پنجره نقل و انتقالاتی استقلال و پرسپولیس هم بسته شده و باید دید تدبیر مدیران دو باشگاه برای حل این مشکلات چیست.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.