ورودی سدهای تهران چقدر کاهش یافته؟

مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، با بیان اینکه میزان بارش‌ها در نیمه اول فروردین ماه، در متوسط بلندمدت ۱۹.۶۶ میلی متر ثبت شده گفت: این رقم امسال ۵.۱ میلی متر بود که نشان دهنده ۷۴ درصد کاهش بارندگی در فروردین امسال نسبت به متوسط بلند مدت است.

به گزارش ایرنا، محمد شهریاری اظهار داشت:کاهش ۷۴ درصدی بارش‌های فروردین ماه امسال نسبت به سال گذشته، ورودی سدهای تهران را کاهش داده است به نحوی که در فروردین امسال ۶۲ میلیون مترمکعب ورودی روان‌آب به سدهای تهران داشتیم در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۱۲۰ میلیون مترمکعب بوده است.

ورودی سدهای تهران ۳۰ درصد کم شد

شهریاری با اشاره به اینکه ورودی سدهای تهران در سال گذشته ۵۷۳ میلیون مترمکعب بود افزود: این در حالی است که از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۴ فروردین، تاکنون ورودی سدهای تهران ۴۰۹ میلیون مترمکعب بوده که این رقم نشان دهنده کاهش ۳۰ درصدی ورودی‌های سدهای تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حجم ذخیره شده در مخازن سدهای تهران ۴۰۳ میلیون مترمکعب است، گفت: این رقم در فروردین سال گذشته ۶۶۹ میلیون مترمکعب بوده که هم اکنون با کاهش ۲۶۶ میلیون مترمکعبی ذخیره آب در مخازن سدهای تهران مواجه هستیم.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به ثبت ۱۵۵ میلیمتر بارش از ابتدای سال آبی تاکنون در تهران افزود: این رقم در مقایسه با متوسط بلندمدت که ۲۰۴ میلیمتر بارش بوده با ۲۴ درصد کاهش مواجه است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.