حکم قصاص دوباره برای پزشک تبریزی

دیوان‌ عالی کشور به دلیل نواقص در پرونده حکم اولیه را نقض کرده بود

علیرضا صلحی پزشک معروف تبریزی در مهرماه ‌سال 95 در اقدامی عجیب با مسموم‌کردن اعضای خانواده‌اش همسر جوان و مادر بزرگش را به قتل رساند. پس از این حادثه و با پیگیری کارآگاهان اداره آگاهی رمزگشایی از این حادثه معمایی آغاز شد و پس از چندی علیرضا صلحی به‌ عنوان متهم اصلی پرونده بازداشت شد. پس از تحقیقات قضائی کیفرخواست این پرونده با جرم قتل عمد برای پزشک تبریزی صادر شد و درنهایت دادگاه برای متهم این پرونده حکم قصاص صادر کرد. این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد. حالا اما آن‌طور که وکیل‌مدافع این پزشک تبریزی به رسانه‌ها اعلام کرده با بررسی دوباره پرونده در دادگاه این پزشک به جرم قتل عمد به قصاص و پرداخت دیه محکوم شده است.

آن‌طور که بابک بابازاده، وکیل مدافع علیرضا صلحی، می‌گوید این حکم در شعبه صادرکننده رأی بدوی صادر شده و دادگاه مجددا علیرضا صلحی را به قصاص و پرداخت دیه محکوم کرده است: «پس از نقض رأی پرونده از سوی دیوان عالی کشور و ارجاع پرونده موکلم به شعبه صادر‌کننده رأی بدوی- شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی- و برگزاری دو جلسه دادگاه در شعبه مذکور، نهایتا دادگاه نسبت به درخواست اولیای دم همسر موکلم حکم قصاص و نسبت به درخواست پرداخت دیه از سوی اولیای دم مادربزرگ موکلم، حکم به پرداخت دیه داده است.» با این حال حکم صادره غیر قطعی است و در مهلت 20 روزه امکان اعتراض به این حکم وجود دارد. امکانی که به گفته وکیل مدافع این پرونده قطعا از آن استفاده می‌شود؛ این یعنی بازبودن این پرونده.

این پزشک مدعی بود غذای مسموم نذری بوده و او بی‌اطلاع از همه جا او را به اعضای خانواده‌اش داده است. با این همه تصاویر دوربین‌های مداربسته و بررسی صورت‌گرفته مشخص کرد که وارد‌کردن سم در غذا کار خود علیرضا صلحی بوده است.

۱۷ مهر ماه‌ سال ۹۵، همزمان با ایام محرم پنج عضو خانواده یک پزشک تبریزی به طرز مشکوکی مسموم شدند. همسر جوان و مادربزرگ این پزشک پس از انتقال به بیمارستان به دلیل مسمومیت شدید جانشان را از دست دادند. البته مادر، پدر و برادر این پزشک پس از چند روز مراقبت از خطر مرگ نجات یافتند. این حادثه از همان روز نخست هم با حاشیه‌های زیادی همراه شد؛ به‌خصوص آن‌که چند ماهی قبل از این حادثه تصاویر نسخه‌هایی منتسب به این پزشک در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی حسابی دست به دست شده بود.

پزشک تبریزی علیرضا صلحینسخه‌های خاصی که باعث شهرت و البته مشهورشدن علیرضا صلحی شد. همین هم کافی بود تا پس از انتشار این خبر جوسازی‌های زیادی درخصوص این حادثه صورت بگیرد اما رفته رفته با ادامه روند تحقیقات پلیسی و بررسی سرنخ‌های موجود همه راه‌ها به یک نفر ختم شد؛ علیرضا صلحی.

باورکردنی نبود اما واقعیت داشت، این پزشک بنا به دلایلی که بعدها مشخص شد، با مسموم‌کردن غذا و بردن آنها به خانه باعث مرگ همسر جوان و مادربزرگش شده بود. این پزشک مدعی بود غذای مسموم نذری بوده و او بی‌اطلاع از همه جا او را به اعضای خانواده‌اش داده است. با این همه تصاویر دوربین‌های مداربسته و بررسی صورت‌گرفته مشخص کرد که وارد‌کردن سم در غذا کار خود علیرضا صلحی بوده است. بعد هم خانواده همسر علیرضا در گفت‌وگو با «شهروند» جزییات بیشتری از این ماجرا را فاش کردند و در صحبت‌هایشان مدعی شدند که پای زن دیگری در میان بوده و علیرضا هم برای رسیدن به آن زن که ظاهرا در شهر «استانبول» زندگی می‌کند، دست به چنین کاری زده است.

خانواده همسر علیرضا در گفت‌وگو با «شهروند» جزییات بیشتری از این ماجرا را فاش کردند و در صحبت‌هایشان مدعی شدند که پای زن دیگری در میان بوده و علیرضا هم برای رسیدن به آن زن که ظاهرا در شهر «استانبول» زندگی می‌کند، دست به چنین کاری زده است

کیفرخواست این پرونده در فروردین ماه‌ سال 96 صادر شد و پرونده به دادگاه ارسال شد. چهار جلسه برای رسیدگی به این پرونده درشعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان ‌شرقی برگزار شد و درنهایت ۲۹ اسفند ماه ‌سال ۹۶، رأی پرونده که قصاص متهم بود، صادر شد. اما دیوان عالی این حکم را نقض کرد و پرونده به دلیل نقص تحقیقات به شعبه رسیدگی‌کننده دادگاه بدوی ارجاع شد. دو جلسه دادگاه در رسیدگی دوباره به این پرونده از اسفند‌ سال گذشته تا خردادماه ‌سال جاری در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان ‌شرقی برگزار شد و حالا وکیل‌مدافع پزشک تبریزی از صدور مجدد حکم قصاص او خبر داده است. حال باید صبر کرد و دید تا سرانجام این پرونده عجیب چه می‌شود، آیا پزشک تبریزی قصاص می‌شود یا این‌که ماجراهای دیگری در راه است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. سید حسن می‌گوید

    خیلی از انسانها در زندگی زناشویی خود بخاطر کارهایی که انجام میدهند و زن آنها راضی نیست یا مرد آنها راضی نیست ، دروغ میگویند اما اگر بعد از انجام ان کار مثلا رابطه یک مرد با یک زن ! خوب اگر زن اول او بداند ناراحت میشود پس طرف دروغ میگوید اما اگر بعد از انجام آن کار قتلی رخ دهد مسلما در وحله اول مرد نمی گوید من با زنی ارتباط داشتم ! چون دیگر اعضای خانواده از او انتظار ندارند و از او خیلی ناراحت میشوند اما بعد ها و علت چند دورغ دیگر هم همین دورغ اول میشود و مخفی کردن ، لذا وقتی خودش بیگناه باشد به هر حال روزی عنوان میکند که پزشک تبریزی هم عنوان کرد که من از غذا خوری غذا ها را تهیه کرده ام !!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.