رئیس‌جمهوری اوکراین: مذاکره «تنها گزینه» ماست

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت، مذاکره با روسیه «تنها گزینه» برای کشورش است، اگرچه امکان مذاکره اکنون به یک «چالش» تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در اظهاراتی که از تلویزیون ملی پخش می‌شد، گفت این امکان وجود دارد که او و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه شخصا مذاکره نکنند.

این در حالی است که زلنسکی روز گذشته یک بازدید احساسی از شهر بوچا داشت.

پس از عقب نشینی نیروهای روسی از منطقه، در خیابان‌های بوچا، در شمال غربی کی‌یف، اجساد غیرنظامیان به صورت پراکنده، بسیاری با دستان بسته، زخم‌های گلوله از فاصله نزدیک و نشانه‌هایی از شکنجه پیدا شده است. اوکراین و رهبران غربی، روسیه را به قتل عام غیرنظامیان و انداختن اجساد آنها در گورهای دسته جمعی متهم کرده‌اند. گفته شده در یک گودال در بوچا حداقل 57 نفر جسد بوده است.

زلنسکی در خیابان‌های بوچا گفت: از زمانی که کی‌یف از میزان جنایات ادعایی انجام شده توسط نیروهای روسی در اوکراین آگاه شد، مذاکره برای اوکراین با روسیه دشوارتر شده است.

زلنسکی که یک جلیقه ضدگلوله به تن داشت و در محاصره نیروهای امنیتی بود، گفت: اینها جنایات جنگی هستند و در جهان به عنوان نسل‌کشی به رسمیت شناخته خواهد شد. وقتی می‌بینی آنها اینجا چه کرده‌اند، صحبت کردن بسیار سخت است. هرچه فدراسیون روسیه روند دیدار را طولانی‌تر کند، برای آنها و برای این وضعیت و برای این جنگ بدتر است. شما می‌توانید ببینید که چه کاری با این شهر مدرن انجام شده است.

یک گور دسته جمعی حاوی اجساد حداقل 20 غیرنظامی از جمله شهردار و خانواده او در جنگلی در نزدیکی شهر موتزین، در 20 مایلی غرب بوچا، جایی که گور دسته جمعی دیگری پیدا شده است، کشف شد. به گفته سفیر سابق اوکراین در اتریش، الکساندر شربا، این گودال حاوی اجساد شهردار محلی اولگا سوخنکو است که به همراه همسر و پسرش دفن شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.