آشفته‌بازار روی نیمکت تیم ملی بسکتبال

رشته پرطرفدار هنوز سرمربی خود را نمی‌شناسد

شهروندآنلاین: با اینکه بیش از یک ماه از انتخاب رئیس جدید فدراسیون بسکتبال می‌گذرد، اما این رشته ورزشی هنوز در بحث ملی با مشکلاتی مواجه است که اصلی‌ترین آن به نامشخص بودن وضعیت نیمکت تیم ملی بسکتبال برمی‌گردد.

رئیس در انتظار پایان لیگ بسکتبال

لیگ برتر بسکتبال به نیمه نهایی خود رسیده و طی روزهای آینده قهرمان این مسابقات مشخص خواهد شد. در این شرایط جواد داوری، رئیس فدراسیون فعلا اقدامی در راستای تعیین تکلیف نیمکت تیم ملی انجام نداده و منتظر روزهای آینده است. البته که بلاتکلیفی تیم ملی بسکتبال اتفاق خوبی نیست و باید هرچه سریع‌تر این تیم با انتخاب سرمربی جدید برای مسابقات حساس آینده آماده شود.

وضعیت نامشخص مصطفی هاشمی

تا قبل از حضور داوری در فدراسیون بسکتبال، سرمربیگری تیم ملی این رشته بر عهده مصطفی هاشمی، مرد کارکشته و باتجربه بسکتبال بود. هاشمی توانست روزهای نسبتا خوبی را نیز با بسکتبال ایران پشت سر بگذارد، اما حالا بحث‌هایی درباره جدایی‌اش از فدراسیون مطرح است. داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال درباره وضعیت هاشمی گفته است: «آقای مصطفی هاشمی از مربیان زحمتکش بسکتبال است، خودم هم از شاگردان این مربی بوده‌ام. یک جلسه با او داشته‌ام و صحبت‌هایی مطرح شده است. در نهایت تصمیمی اتخاذ می‌شود که نتیجه آن رقم خوردن بهترین اتفاق ممکن با کمترین آسیب برای تیم ملی باشد.»

انتخاب مربی سرشناس خارجی؟

این‌طور که از شواهد برمی‌آید رئیس فدراسیون به دنبال حضور یک مربی بزرگ روی نیمکت تیم ملی است و شایعاتی درباره جذب یک خارجی هم به گوش می‌رسد. او در این‌باره عنوان کرد: «زمانی که به عنوان بازیکن در بسکتبال فعالیت داشتم، ایده‌آل‌گرا بودم. الان هم به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال همین ویژگی را دارم و بر اساس آن تصمیم می‌گیرم و برنامه‌ریزی می‌کنم، چون می‌خواهم بهترین شرایط حاکم باشد. در مورد تیم ملی و کادر فنی آن هم به شرایط واقف هستم. به فرصت کوتاهی نیاز است تا شرایط بررسی و تصمیم‌گیری شود. مهم‌ترین مسأله در رابطه با تیم ملی تعیین تکلیف کادر فنی آن است. بعد از آن هم اولویت با اعضای کادر فنی است. هر برنامه‌ای که مربیان بدهند مورد حمایت خواهد بود.»

بسکتبال نیازمند پوست‌اندازی

تیم ملی بسکتبال ایران که نسل طلایی خود را نیز از دست داده و نیازمند پوست‌اندازی است، در سال‌های گذشته با حضور در المپیک و موفقیت در جام جهانی این رشته خودش را به خوبی به دنیا معرفی کرده است. در این شرایط نیاز است با توجه بیشتر به تیم ملی و البته استعدادهای برتر، دوباره تیمی قدرتمند ساخته شود که این مسأله نیازمند توجه ویژه رئیس و سایر مدیران فدراسیون است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.