سخنان مهم رئیس جمهوری درباره حذف ارز ۴۲۰۰تومانی

رئیسی: حذف ارز ترجیحی به نحوی اتفاق خواهد افتاد که شوکی به اقتصاد کشور وارد نشود

اوایل امسال حذف ارز ترجیحی به نحوی اتفاق خواهد افتاد که شوکی به اقتصاد کشور وارد نشود

ابراهیم رئیسی، رییس جمهور درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: اوایل امسال حذف ارز ترجیحی به نحوی اتفاق خواهد افتاد که شوکی به اقتصاد کشور وارد نشود.

ابراهیم رئیسی در سفر به استان البرز گفت: «مجلس حذف ارز ترجیحی را بر عهده دولت قرار داده و ما در اوایل امسال می‌خواهیم به نحوی آن را مدیریت کنیم که شوکی به اقتصاد وارد نشود و با استفاده از نظرات نخبگان به رونق اقتصادی کشور بپردازیم.»

رئیس جمهور به موضوع بودجه در سال گذشته و مشکلات اقتصادی اشاره کرد و تصریح کرد: مشکل دولت را مقام معظم رهبری حل کردند و با اختیارات خود اجازه دادند چند ماه باقی مانده سال ۱۴۰۰ را با حذف نکردن ارز ترجیحی وضعیت اقتصادی را دچار شوک نکنیم و با موفقیت ۱۴۰۰ را تمام کردیم و قانون بودجه ۱۴۰۱ را تصویب کردیم.

آیت الله رئیسی ادامه داد: از اوایل سال به این فکر بودیم تا این موضوع را نیز به نحوی مدیریت کنیم که شوک اقتصادی وارد نشود و ثبات بازار حاکم باشد و به نحوی شود که کار اقتصادی دنبال شود و اصلاح اقتصادی هم انجام شود.

وی گفت: در خصوص حذف ارز ترجیحی در دولت تصمیم گیری از اول روشن بود و با تردید سخن نگفتیم ضمن اینکه دولتمردان و تیم اقتصادی هم نظرشان همین است ولی اطلاع رسانی زودهنگامی انجام شد که بایستی یک ماه بعد از آن انجام می شد که این اطلاع رسانی به دلیل عدم هماهنگی نبود.

رئیس جمهور با بیان اینکه تیم هماهنگی اقتصادی دولت سیزدهم نسبت به دوره های قبلی بهتر است، به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود: بر روی سند تحول خیلی کار شده و ۱۶ اندیشکده کشور در خصوص این سند نظر دارند ضمن اینکه بیش از ۵۰۰ صاحب نظر و استاد تمام دانشگاهی در حوزه های مختلف دانشگاهی و حوزوی نسبت به آن نظر داده اند.

اظهار داشت: این سند، سندی است که روی آن کار شده و انسان ها آن را نوشته اند و اگر نظر اصلاحی دارید به دفتر ریاست جمهوری اعلام شود.

وی در خصوص انحصار صنعت خودرو نیز گفت: در بازدیدی که از ایران خودرو داشتم هشت نکته را اعلام کردم که یکی از مسایل موضوع انحصار این صنعت بود.

رئیس جمهور به موضوع پسماند نیز اشاره کرد و افزود: استاندار البرز بایستی به جدیت آن را دنبال کند زیرا استان های شمالی نیز گرفتار این مساله هستند و در این استان نیز همینطور است که باید استاندار دنبال کند.

وی خطاب به فرهیختگان، روحانیون، علما و خانواده شهدا و ایثارگران حاضر در جلسه گفت که امیدها و انتظاراتی که در مورد دولت وجود دارد که این تحول کاملا شدنی است و با اصل «ما می توانیم» امکان اینکه شرایط در تمام حوزه ها متفاوت شود و وضع موجود را به وضع مطلوب برسانیم نزدیک است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.