سرخابی‌ها می‌خواهند فینالیست حذفی شوند

مرحله یک‌چهارم‌ نهایی جام‌حذفی فوتبال روز شنبه استارت می‌خورد

مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی فوتبال طی روزهای شنبه و دوشنبه با حضور 8 تیم باقیمانده برگزار می‌شود.

شهروندآنلاین: همواره از رقابت‌های جام‌حذفی به‌عنوان میانبری برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا یاد شده؛ قهرمان این تورنمنت هرساله مستقیما راهی رقابت‌های آسیایی می‌شود. امسال اما با توجه به تعویق یک‌ساله مسابقات لیگ قهرمانان هنوز تکلیف سهمیه‌های آسیایی فصل جاری مشخص نیست.

با این‌حال 8 تیم باقیمانده در بازی‌های حذفی با تمام توان کارشان را جلو می‌برند و برای رقم زدن یک اتفاق بزرگ تلاش می‌کنند.

جام‌شگفتی‌ها در یک‌چهارم نهایی، انصافا هم شگفتی‌های زیادی را به خود می‌بیند. جایی که یک تیم از دسته دوم و دو تیم از دسته اول بالا آمده‌اند و قطعا یکی از این 3 تیم را در بین 4 تیم برتر مسابقات خواهیم دید.

نبرد لیگ یکی‌ها در کرمان

طبق قرعه، مس کرمان و خیبر خرم‌آباد دو تیم مدعی صعود به لیگ‌برتر در جام‌حذفی باید با هم دیدار کنند و برنده آنها به مرحله نیمه‌نهایی خواهد رسید. این در حالی است که مسئولان خیبر اعلام کردند علاقه‌مندند تمرکزشان روی لیگ یک باشد و به همین خاطر بدون فراز کمالوند، سرمربی خود و همچنین با جمعی از بازیکنان رزرو و ذخیره به کرمان می‌روند و مقابل مس قرار می‌گیرند. مسی‌ها اما برای صعود به نیمه‌نهایی همه تلاش‌شان را به‌کار خواهند گرفت.

شگفتی‌ساز بی‌خیال می‌شود؟

خلیج‌فارس ماهشهر دیگر شگفتی‌ساز این رقابت‌هاست که در خانه خود باید از مس رفسنجان پذیرایی کند. تیم لیگ دویی از خطه جنوب، هوادار تهران و  نفت مسجدسلیمان را کنار زده و حالا حریف شاگردان محمد ربیعی خواهد بود که با حذف تراکتور و شهرخودرو به این مرحله رسیدند و برای صعود انگیزه زیادی دارند.

سرخابی‌ها می‌خواهند فینالیست شوند

حساس‌ترین بازی‌های یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی اما در تهران و در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. جایی که پرسپولیس میزبان آلومینیوم اراک است و استقلال از نساجی پذیرایی می‌کند. با کنار رفتن تیم‌های قدرتمندی مثل فولاد، مدافع عنوان قهرمانی و سپاهان همیشه‌مدعی، سرخابی‌های فوتبال امید زیادی برای کسب جام قهرمانی حذفی دارند. خصوصا اینکه از قبل مشخص شده آنها حتی در صورت پیروزی در این مرحله نیز تا فینال باهم دیدار نمی‌کنند.

پرسپولیس مقابل یک مربی استقلالی

پرسپولیس که با تساوی مقابل هوادار بهترین فرصت برای کم کردن اختلاف با استقلال در صدرجدول لیگ را از دست داد، حالا به‌راحتی دوست ندارد جام‌حذفی را از دست بدهد. آنها البته مقابل تیمی قرار می‌گیرند که در دور رفت لیگ‌برتر از آن شکست خوردند؛ آلومینیوم اراک اما نسبت به آن زمان با تغییراتی مواجه شده و حالا به‌جای رسول خطیبی، یک استقلالی دیگر یعنی سیدمهدی رحمتی را بالای سر خود می‌بیند. گلر سابق استقلال که همواره عادت داشتیم او را با پیراهن آبی مقابل پرسپولیس ببینیم، اکنون در قامت سرمربی و البته با سبزپوشان اراکی روبه‌روی یحیی گل‌محمدی و شاگردانش می‌ایستد. به‌همین خاطر انتظار بازی جذابی را می‌کشیم، به‌ویژه حالا که پرسپولیس برای راضی نگه داشتن طرفدارانش هم که شده به صعود در جام‌حذفی نیاز مبرمی دارد.بازی پرسپولیس و آلومینیوم قرار بود شنبه شب در ورزشگاه آزادی برگزار شود اما عصر جمعه کمیته اضطرار آلودگی هوا به خاطر وضعیت نامناسب هوای پایتخت این بازی را لغو کرد. با توجه به پر بودن تقویم مسابقات سازمان لیگ حالا باید هر چه سریعتر بازی دو تیم را برگزار کند. احتمال برگزاری مسابقه در روز یکشنبه وجود دارد. اما این مسأله نیز نیازمند موافقت ورزشگاه آزادی است چرا که استقلال روز دوشنبه در همین ورزشگاه باید به میدان برود.

استقلال در برابر حریف سختکوش

دیگر بازی حساس این مرحله را استقلال مقابل نساجی برگزار می‌کند. آبی‌های پایتخت در آخرین بازی لیگ‌برتری خود مقابل تیم جوان و سختکوش سیدمجتبی حسینی متوقف شدند و نتوانستند فاصله خود را با پرسپولیس در صدر جدول  افزایش بدهند. آنها در جام‌حذفی مقابل نساجی  قرار می‌گیرند که در لیگ، چند هفته قبل به تساوی بدون گل رسیدند و به‌دنبال جبران آن مسابقه خواهند بود. تیم قائم‌شهری نشان داده که توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد و بی‌دلیل به جمع 8 تیم برتر حذفی نرسیده است. با همه اینها فرهاد مجیدی نیز دوست ندارد بعد از دو سال متوالی ناکامی در فینال حذفی، باز هم این اتفاق برایش رقم بخورد و برای این منظور نیاز به کسب پیروزی و رسیدن به نیمه‌نهایی خواهد داشت.

در روزهایی که لیگ‌برتر فوتبال موقتا تعطیل شده، از مسابقات جذاب جام‌حذفی لذت می‌بریم؛ چراکه فوتبال در 1401 تعطیلی ندارد، فقط از تورنمنتی به تورنمنت دیگر منتقل می‌شود.

برنامه رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی به شرح ذیل است:

شنبه 20 فروردین: خلیج‌فارس ماهشهر-مس رفسنجان(ساعت 20:15)/مس کرمان- خیبر خرم‌آباد(ساعت 20)

دوشنبه 22 فروردین: استقلال- نساجی(ساعت 20:15)

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.