آنفلوآنزا یا حساسیت فصلی را چطور تشخیص دهیم؟

پائیز امسال کرونا هم به جمع آنفلوآنزا و حساسیت‌های فصلی اضافه شده است

پاییز که می‌رسد، شکایت از عطسه و سرفه و بدن‌درد بالا می‌رود و این روزها که کرونا هم آمده، ترس از این واکنش‌های طبیعی را بیشتر می‌کند. فاطمه سعیدی، متخصص بیماری‌های عفونی معتقد است که اگر بحث کرونا را کنار بگذاریم، باید بین آنفلوآنزا و حساسیت فصلی فاصله بگذاریم.

این متخصص به شهروند می‌گوید: «معمولا مردم از اوایل پاییز تا اواخر زمستان با فراگیری آنفلوآنزا درگیر هستند. این بیماری با تب ناگهانی، لرزش و بدن‌درد همراه است، اما حساسیت فصلی یا همان آلرژی اصولا مقطعی است و بیشتر افرادی که درگیر آن هستند، صبح‌ها و بعد از بیدار‌شدن درگیر آن می‌شوند، به صورت مقطعی صورت می‌گیرد و معمولا اول هر صبح رخ می‌دهد.»

درگیری از پاییز تا زمستان

وی یادآوری می‌کند: «معمولا مردم از اوایل پاییز تا اواخر زمستان با فراگیری آنفلوآنزا درگیر هستند. این بیماری با تب ناگهانی، لرزش و بدن‌درد همراه است، اما حساسیت فصلی یا همان آلرژی اصولا مقطعی است و بیشتر افرادی که درگیر آن هستند، صبح‌ها و بعد از بیدار‌شدن درگیر آن می‌شوند، به صورت مقطعی صورت می‌گیرد و معمولا اول هر صبح رخ می‌دهد.»

بدن درد عامل تشخیص آنفلوانزا و حساسیت

متخصص عفونی با بیان اینکه در حساسیت فصلی می‌شود با مراجعه به پزشک و استفاده از داروهایی که تجویز می‌شود، حساسیت یا آلرژی فصلی را درمان کرد، در خصوص بیماری آنفلوآنزا گفت: «افرادی که مبتلا به آنفلوآنزا می‌شوند، باید درصورت بدن‌درد شدید و تب و لرز، دوبار پشت‌سرهم به پزشک مراجعه کنند.»

سعیدی تاکید می‌کند: «استراحت سه‌روزه در منزل، رعایت فاصله فیزیکی با اقوام و بستگان، استفاده از شربت‌های خوراکی که پزشک تجویز می‌کند و مصرف آب فراوان به همراه عسل و لیموترش می‌تواند روند بهبودی را تسریع ببخشد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.