ممنوعیت تشکیل کلاس های ساعتی و نوبتی در مدارس

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان باید ۵ روز هفته را در کلاس‌ها حاضر شوند و تشکیل کلاس‌های ساعتی، نوبتی (یک روز در میان) و یا ترکیبی (مجازی و حضوری) در مدارس غیرقانونی خواهد بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر،صادق ستاری فر گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش در مدارس فقط به صورت حضوری خواهد بود و همه دانش آموزان باید در یک گروه و پنج روز در هفته در مدرسه حاضر شوند.

وی با اشاره به این که تاکنون ۳۵ هزار بازدید از مدارس داشته ایم و برای ۲۰۴ مدیر و معاون متخلف توبیخ، کسر حقوق و لغو ابلاغ صادر شده است، گفت: پرونده این متخلفان به هیئت رسیدگی به تخلفات رفته است.

وی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا شرط حضور دانش آموزان در کلاس‌ها تنها زدن ماسک و تهویه مناسب هواست و گروه بندی دانش آموزان به بهانه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تخلف محسوب می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها سه دسته از دانش آموزان شامل مبتلایان، دارای علائم و بیماران زمینه‌ای می‌توانند به صورت موقت از آموزش‌های مجازی استفاده کنند.

ستاری فر ادامه داد: دانش آموزان این سه گروه باید تاییدیه پزشک معتمد را بیاورند که مستندات این تاییدیه در سامانه ایران من بارگذاری خواهد شد.

وی افزود: ملاک ابتلای دانش آموزان و غیبت آنها در کلاس‌های حضوری سامانه ایران من است و در غیر این صورت غیبت دانش‌آموزان غیرموجه تلقی خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پزشکان مستقر در مراکز جامع خدمات بهداشتی یا مراقبان بهداشت مدارس می‌توانند دانش‌آموزان مبتلا را شناسایی و استراحت پزشکی برای آنها در نظر بگیرند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش آموزان غایب که غیبت غیرموجه دارند با توجه به میزان غیبت خود مشمول کسر نمره انضباطی و نمره مستمر خواهند شد.

وی گفت: تعطیلی هر مدرسه برای آلودگی هوا براساس مصوبات کمیته ستاد اضطرار ستاد بحران استانداری هر استان انجام می‌شود و اجرای این مصوبات برای آموزش و پرورش الزامی است؛ طبق مصوبه این ستاد مراسم صبحگاهی مدارس و زنگ ورزش و اردو‌های مدارس تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

ستاری فر افزود: مدت زنگ‌های تفریح مدارس نیز در شرایط آلودگی هوا تغییر می‌کند؛ میزان آن با توجه به آلودگی هوا کاهش یافته است و تنها برای استفاده دانش آموزان در شرایط خاص از جمله استفاده از سرویس‌های بهداشتی مجاز خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.