مرگ ۸۳۸ نفر در تصادفات نوروزی امسال

 بیش از نیمی از تصادفات در هفت استان کشور رخ داده است

براساس تازه‌ترین آمار ۸۳۸ نفر در حوادث رانندگی در نوروز امسال جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با سال گذشته ۲۱ درصد کمتر شده است.

سردار سید کمال هادیانفر در نشست خبری که صبح یکشنبه  در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: امسال بعد از دو سال که با محدودیت‌های مربوط با کرونا مواجه بودیم، سفرها در ایام نوروز افزایش چشمگیری داشت.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس از دهم اسفند ماه در شهرها و از ۲۵ اسفند در جاده‌ها آغاز شد، گفت: بیش از ۷۶ هزار نفر از دستگاه‌های مختلف شامل پلیس راهور، هلال احمر، اورژانس و … با ۲۶ هزار خودرو و ۷۰۰۰ پایگاه ثابت و سیار و غیره در اجرای این طرح مشارکت داشتند. در این طرح پلیس راهور بیش از ۱۹ هزار نیرو داشت.

رییس پلیس راهور ادامه داد: در مجموع بیش از ۸۶ میلیون و ۷۱۵ هزار تردد بین استانی در ایام نوروز ثبت شد که می‌شود روزانه حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تردد. بیشترین تردد هم مربوط به پنجم فروزدین با بیش از پنج میلیون و ۲۹۳ هزاز تردد بود.

به گفته هادیانفر، امسال ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته، ۲۴۲ درصد نسبت به سال ۹۹ و بیش از ۲۰ درصد نسبت به ۹۸ افزایش تردد داشتیم.

وی اضافه کرد: از هشت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت تهران بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سفر کردند که معادل جمعیت ۶۲ درصداز کل مردم تهران است. ۳۶ درصد از کل سفرهای کشور مربوط به تهرانی‌ها بوده است.

به گفته هادیانفر، در نوروز امسال مازندران، گیلان، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خوزستان وهرمزگان بیشترین ورودی مسافر و استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی هم کمترین ورودی مسافر را داشتند.

وی با اشاره به حوادث ترافیکی نوروز اظهارکرد: علیرغم تمام اقداماتی که انجام شد، متاسفانه در ایام نوروز به ازای هر ساعت ۱.۶ نفر از هموطنان را براثر تصادف از دست دادیم که البته نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی تعداد اعمال قانون انجام شده در ایام نوروز را ۳۳۵ هزار مورد اعلام کرد و گفت: بیش از ۳۵ هزاز وسیله نقلیه نیز توقیف شدند که عمده این توقیف‌ها به شکل ساعتی بود.

رییس پلیس راهور به تازه‌ترین آمار قربانیان حوادث رانندگی در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت: براساس تازه‌ترین آمار ۸۳۸ نفر در حوادث رانندگی ایام نوروز جان خود را از دست دادند. این آمار در مقایسه با پارسال۲۲۳ نفر یا به عبارتی با ۲۱ درصد کمتر شده است.

به گفته وی در سال گذشته روزانه ۵۳ نفر و در سال ۱۴۰۱ روزانه ۴۱.۹ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.

هادیانفر افزود: در تعداد مصدومان نیز ۵۹۰ نفر کاهش با ۳.۳ درصد را تجربه کردیم.

هادیانفر به شاخص سنجش تصادفات نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس شاخص‌های مختلف، آمار “کشته‌ به کشته” در ایام نوروز ۲۱ درصد کاهش داشت؛ آمار قربانیان به ازای ۱۰ هزار وسیله ۳۳.۳ درصد کاهش، به ازای صدهزار نفر جمعیت ۲۳.۱ درصد و به ازای یک میلیارد کیلومتر پیمایش ۳۴.۱ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی ۵۳ درصد از کل تصادفات فوتی کشور در استان‌های سیستان وبلوچستان، فارس، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، مرکزی و خورستان در این استان‌ها رخ می‌دهد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.