ثبت رکورد تزریق ۱۴۸ میلیون دز واکسن کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اکنون به تزریق حدود ۱۴۸ میلیون دز واکسن در کشور رسیده ایم، تاکید کرد: رئیس جمهوری شخصا در بحث واکسیناسیون وارد شد و در جهت تامین واکسن علیه کرونا تلاش زیادی کرد.

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی در آیین تکریم و تقدیر از خادمان نوروزی سلامت که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: اکنون به تزریق حدود ۱۴۸ میلیون دز واکسن در کشور رسیده ایم و سلامت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد و آنها مطمئن باشند که  آسایش و سلامت را دست اندرکاران و کادر سیستم بهداشت و درمان بوجود می آورند.

وی با اشاره به اینکه پوشش وسیع واکسیناسیون علیه کرونا در دولت سیزدهم شادی و لبخند را در مردم کشورمان به وجود آورد، تصریح کرد: امسال شاهد شادی مردم بعد از ۲ سال از همه گیری کرونا، مسافرت و دید و بازدیدها بودیم که این موضوع مرهون واکسیناسیون و زحمات خادمان سلامت نوروزی است.

عین اللهی باتاکید براینکه در ایام نوروز، خدمات اورژانس، بهداشت و درمان در مناطق صعب العبور، جاده ها، شهرها و غیره توسط همکاران ارایه شد، افزود: در شرایط موجود خدمات اورژانس باید به روز شود و با مدیریت موجود این کار حتما با سرعت انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ارایه خدمات باید کرامت مردم را قدر بدانیم و با احترام به آنها خدمات ارایه دهیم.

واکسیناسیون علیه کرونا در ایران بی نظیر بود

وی اظهار داشت: واکسیناسیون علیه کرونا در ایران بی نظیر بود بطوری که سازمان های جهانی از عمکرد خوب ۶ ماه گذشته کشورمان در این زمینه متعجب هستند.

به گفته عین اللهی، اکنون در موج انفجار اطلاعات و آی تی در حوزه بهداشت و درمان هستیم  و باید سازمان های مربوطه بویژه اورژانس به روز باشند.

انجام ۳ میلیون ویزیت در طرح نوروزی سلامت

وی تاکید کرد:در طرح نوروزی سلامت حدود ۳ میلیون ویزیت در ایام تعطیلات داشتیم و حدود ۱۳۱ هزار جراحی انجام شده متاسفانه برخی رسانه ها این آمار و ارقام را نمی بینند و سیاه نمایی می کنند.

وی با اشاره به اینکه  رسانه ها باید واقعیت ها و نکات مثبت را انعکاس دهند، تاکید کرد: خدمات نظام سلامت در رسانه ها بطور شایسته به مردم گفته شود.

وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی ادامه داد: در بحث انتقال خون نیز، اهدای خون در ایام تعطیلات نوروز ۲۳ درصد رشد داشته و امیدواریم هیچ مشکلی از لحاظ تامین خون امسال نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیران پر تلاش پای کار هستند و در جهت تامین سلامت مردم تلاش می‌کنند.

تعارض منافع خط قرمز ماست

عین اللهی با بیان اینکه تعارض منافع خط قرمز ما است، گفت: برخی به خاطر سودهای نامتعارف به سلامت مردم صدمه می زنند و این خط قرمز ماست.

وی اظهار امیدواری کرد، امسال با فرمایش مقام معظم رهبری که سال تولید، اشتغال و دانش بنیان است باید با افزایش تولید دارویی کمبودها مرتفع شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بعد از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب، همه مردم را بیمه همگانی می کنیم تا آنها دغدغه ای نداشته باشند.

وی افزود: کارکنان نظام سلامت خود را سربازان نظام سلامت می دانند و مانند رزمندگان دفاع مقدس برای ملت جانفشانی می کنند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درتهدید فضای مجازی و تبلیغات سو قرار داریم باید اورژانس بیشتر فعالیت داشته و خدماتی که ارایه می دهد را به مردم نشان دهند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: حدود ۳۰۰ شهید مدافع سلامت را در دوران کرونا داریم و جامعه بهداشت و درمان جامعه ایثارگران و رسانه ها باید واقعیت ها را به مردم نشان دهند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.