ادعای زنانه-مردانه‌شدن بوستان‌های تهران از کجا آمد؟

عضو شورای شهر تهران می‌گوید در این موضوع سیاه‌نمایی شده و فقط قرار است تعدادی از بوستان‌های تهران دارای فضای اختصاصی مادر و کودک شوند

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در مورد مصاحبه اخیرش پیرامون زنانه و مردانه‌شدن بوستان‌های پایتخت توضیح داده که شهرداری تهران طرحی تحت عنوان بوستان مادر و کودک دارد که در ۳۵۲ بوستان محلی از ۲هزارو۲۰۰ بوستان تهران آن را اجرایی می‌کنند. براساس این طرح یک فضای مناسب از بوستان به مادران و کودکان اختصاص داده می‌شود تا بتوانند با حجاب راحت‌تر با کودکان‌شان بازی کنند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقامیری صبح یکشنبه 21 فروردین در صحن علنی شورای شهر تهران در تذکری با بیان اینکه مصاحبه‌ای در مورد رد یک شایعه در مورد زنانه و مردانه‌شدن بوستان‌ها داشتم، گفت: «لازم است در این‌خصوص توضیحاتی بدهم و باید عنوان کنم که شهرداری تهران طرحی تحت عنوان بوستان مادر و کودک دارد که در ۳۵۲ بوستان محلی از ۲هزارو۲۰۰ بوستان تهران آن را اجرایی می‌کند. براساس این طرح یک فضای مناسب از بوستان به مادران و کودکان اختصاص داده می‌شود که مادران بتوانند با حجاب راحت‌تر با کودکان‌شان بازی کنند. همچنین اتاق مخصوص تعویض لباس و پوشک کودک و  وسایل بازی برای آنها در نظر گرفته شده است تا مادران و کودکان بدون مزاحمت در این فضا بازی کنند. مابقی فضای پارک نیز در اختیار عموم مردم است.»

قبلا می‌گفتند می‌خواهند پیاده‌رو را دیوارکشی کنند، اما آیا دیوارکشی شد؟ خجالت نمی‌کشند که مدام این مسائل را تکرار و خوراک برای رسانه‌های بیگانه تهیه می‌کنند؟

او با بیان اینکه در تمام دنیا این فضای مخصوص مادر و کودکان وجود دارد، گفت: «حالا عده‌ای با غرض‌ورزی می‌خواهند این کار مفید را سیاه‌نمایی کرده و عنوان می‌کنند که پارک‌ها قرار است زنانه و مردانه شود. من تعجب می‌کنم که سابقه دیوارکشی چقدر می‌خواهد تکرار شود؟ این اصلاح‌طلبان چقدر می‌خواهند این را تکرار کنند، چراکه قبلا می‌گفتند می‌خواهند پیاده‌رو را دیوارکشی کنند، اما آیا دیوارکشی شد؟ خجالت نمی‌کشند که مدام این مسائل را تکرار و خوراک برای رسانه‌های بیگانه تهیه می‌کنند؟»

آقامیری: برای ارج‌نهادن به زنان، ۹ بوستان را مناسب‌سازی کردیم و پنج بوستان دیگر نیز مخصوص بانوان قرار است ساخته شود

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پارک زنانه و مردانه نداریم و تنها برای ارج‌نهادن به زنان ۹ بوستان را مناسب‌سازی کردیم و پنج بوستان دیگر نیز مخصوص بانوان قرار است ساخته شود، گفت: «پیشنهاد می‌کنم که این تعداد بوستان به ۴۰ بوستان برسد. مردان نیز می‌توانند در مابقی بوستان‌های شهر ورزش کنند.»

 خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها باید اخبار خوب و امیدوارکننده منتشر کنند و مطمئن باشید که تاثیر جعل این‌گونه خبرها که آرامش مردم را به‌هم می‌زند به زندگی‌های شما برمی‌گردد.

آقامیری با بیان اینکه تفکیک جنسیتی و این‌گونه سخنان با هدف سیاه‌نمایی است، ادامه داد: «متاسفانه سایت داخلی خودمان که عوامل‌شان در صحن شورا نیز هستند، این کار را انجام داده، از روابط عمومی می‌خواهم که بررسی کند تا اگر کسانی در جعل خبر دخیل بودند، اخراج شوند. کار زشتی است که یک عده خبرنگار با اخبار جعلی، فیک و دروغ امرار معاش می‌کنند و اگر این کار رسانه‌های خارجی بود که تکلیف‌شان مشخص است، اما برای رسانه‌های داخلی زشت است.»

او با بیان اینکه تمام تلاش‌مان این است که شهری با آسایش و آرامش داشته باشیم، گفت: «خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها باید اخبار خوب و امیدوارکننده منتشر کنند و مطمئن باشید که تاثیر جعل این‌گونه خبرها که آرامش مردم را به‌هم می‌زند به زندگی‌های شما برمی‌گردد.»

پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر تهران نیز در واکنش به این تذکر گفت: «یک قسمت از پارک برای مادران و کودکان مناسب‌سازی شده و مابقی در اختیار عموم مردم است. نمی‌دانم یک عده این نکته مثبت را چگونه می‌بینند که سرش بلوا راه‌انداختند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.