گره زدن سلامت شهروندان به باد عصرگاهی!

در صحن شورای شهر تهران چه گذشت؟

در آخرین جلسه شورای شهر تهران حواشی مربوط به مصاحبه چندی قبل یک عضو شورا در خصوص تفکیک جنسیتی بوستان‌های تهران در حالی مطرح شد که این عضو شورا خواستار اخراج خبرنگاران حاشیه‌ساز از شورای شهر شده بود.

به گزارش ایرنا، جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران که با حضور ۱۸ عضو شورا و غیبت ۳ عضو برگزار شد، با حاشیه‌هایی همراه بود؛ انتقاد از حضور یک مدیر دو شغله در شهرداری، تهدید به اخراج خبرنگارانی که به زعم یکی از اعضای شورا حاشیه‌سازی می‌کنند، انتقاد از استاندار تهران برای تعطیل نکردن پایتخت و طعنه‌زدن یک عضو شورا به استمداد از باد و باران برای کاهش آلودگی‌ هوا از جمله حواشی جلسه امروز شورای شهر تهران بود.

در جلسه امروز شورای شهر مهدی چمران ،رئیس شورا به دلیل بیماری، اقراریان سخنگوی شورا و همچنین نادعلی عضو دیگر شورای شهر تهران غیبت داشتند.

درخواست اخراج خبرنگاران حاشیه‌ساز

یکی از پرحاشیه‌ترین بخش جلسه امروز شورای شهر به تذکر آقامیری برمی‌گشت که در واکنش به مصاحبه چندی قبل خود با یک خبرگزاری درباره طرح تفکیکی جنسیتی خواستار اخراج خبرنگار سایت شورای شهر از صحن شورا بود.

این عضو شورای شهر با توضیح پیرامون مصاحبه‌اش با یک خبرگزاری گفت: متأسفانه سایت داخلی خودمان که عوامل شان در صحن شورا نیز هستند این کار را انجام داده و از روابط عمومی می‌خواهم که بررسی کنند تا اگر کسانی در جعل خبر دخیل بودند اخراج شوند.

وی با بیان اینکه واقعا کار زشتی است که یک عده خبرنگار با اخبار جعلی، فیک و دروغ امرار معاش می‌کنند، گفت: اگر این کار رسانه‌های خارجی بود که تکلیف شان مشخص است؛ اما برای رسانه‌های داخلی زشت است و بدتر از همه اینکه “پیک بامدادی” با من تماس گرفت و اصل موضوع را برای آنها تشریح کردم اما باز هم هفت صبح همان خبر جعلی را از رسانه های خارجی تکرار می کند و این زشت است که منبع خبر صداوسیما یک سایت جعلی و فیک باشد و ضروری است شورا به این سایت تذکر دهد چرا که قبلا هم حرف من را جعل کرده بود.

پای دو شغله‌ها به تذکرات شورای شهری‌ها باز شد

علیرضا قائمی ،عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به انتخاب هادی محضرنیا، به‌عنوان سرپرست سازمان فن‌آوری اطلاعات شهرداری انتقاد کرد و آن را مصداق دوشغله بودن در شهرداری دانست؛ قائمی معتقد است در این انتخاب بندهای اساسنامه رعایت نشده است زیرا محضرنیا همزمان سرپرست دو مجموعه شهرداری است؛ یعنی هم سرپرست شرکت ارتباطات مشترک شهر بوده و هم اینکه سرپرست سازمان فناوری شده است.

مردم زیر پست‌های من فحش می‌دهند

ناصر امانی ،عضو شورای شهر تهران پس از استماع گزارش سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوا درباره آلودگی هوای شدید روز گذشته در تهران گفت: اساسا برای مردم فرقی بین دولت و شهرداری نیست و مردم برایشان مهم نیست که کمیته اضطرار آلودگی هوا را شهرداری تشکیل می‌دهد یا استانداری؛ امانی معتقد بود می‌بایست شهردار تهران در مورد آلودگی دو روز اخیر پایتخت به شورا گزارش می‌داد.

این عضو شورا با بیان ضرب‌المثل «آفتابه لگن هفت دست ولی شام و نهار هیچی» از اینکه با وجود این همه دستگاه و نهاد، تهران در روز گذشته تعطیل نشد، افزود: مردم زیر پست‌های من فحش و بدوبیراه نوشته‌اند که چرا تهران تعطیل نشد، البته شهروندان حق دارند و از آنها عذرخواهی می‌کنم و برایمان سوال است که چرا تهران تعطیل نشد.

جانی که به وزش باد بعدازظهر بهاری گره زده شد

در ادامه اعتراضات اعضای شورای شهر تهران به عدم تعطیلی روز گذشته در پایتخت، واکنش سید احمد علوی به این موضوع جالب بود؛ وی با اشاره به تعطیل نشدن مدارس و ادارات در تهران به علت آلودگی شدید هوا گفت: جان شهروندان را با باد گره زدند اما نگفتند قرار است عصر باد بوزد.

علوی با بیان اینکه پیش بینی‌ها حاکی از وزیدن باد در بعد از ظهر شنبه بود گفت: مدارس و ادارات صبح فعالیت می کنند و آقایان سلامت شهروندان را به باد عصر گره زدند؛ وی با اشاره به پیشرفت امکانات هواشناسی و توانایی پیش بینی زمان وزش باد گفت: واقعا در آن جلسه کسی نگفت باد قرار است بعد از ظهر و زمانی که مدارس و ادارات به فعالیت خود خاتمه داده اند بوزد؟

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: هیچ کجا را تعطیل نکردند بعد میگویند مردم اگر کار ندارند بیرون نیایند، وقتی همه جا باز است مگر می شود که کسی کار نداشته باشد؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.