انهدام یکی از بزرگ‌ترین باندهای کلاهبرداری و سرقت در پایتخت

سارقان محتویات خودرو به 200 دزدی اعتراف کردند

باند 18 نفره سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو پس از دستگیری به 200 سرقت اعتراف کردند. برخي از اعضاي اين باند با خريد و فروش چك‌هاي مسروقه و جعل آنها اقدام به كلاهبرداري در سطح گسترده كرده بودند.

هفدهم خردادماه سال گذشته پرونده‌اي با موضوع سرقت لوازم و محتويات خودرو در كلانتري 117 جواديه تشكيل شد. پرونده پس از هماهنگی‌های قضائی، برای رسيدگي تخصصي به پايگاه هفتم پليس آگاهي ارجاع شد. با توجه به اينكه دسته‌چك‌هاي شاکي نيز از داخل خودرو به سرقت رفته و توسط اشخاصی به بانك ارائه و به دليل نبودن موجودي کافي، چک‌ها برگشت داده شدند، در نتیجه، همين موضوع به عنوان سرنخ قابل پيگيري توسط کارآگاهان پليس آگاهي، در دستور کار قرار گرفت.

در اين رابطه همه وصول‌كنندگان چك‌هاي مسروقه شناسايي و دعوت شدند. در نهايت پس از تحقيقات لازم آخرين وصول‌کننده چک مسروقه به نام امير احضار شد. او در تحقيقات پليسي گفت که چک مسروقه را از فردی به نام «جعفر» در قبال فروش خودرو دريافت کرده است. او مدعی شد که از مسروقه بودن آن بي‌اطلاع است. در نهایت «جعفر» در يك عمليات پليسي دستگير شد. او در بازجويي ادعا کرد که چك‌هاي مسروقه را از شخصي به اسم «نادر» خريداري كرده است. با بهره‌گيري از شيوه‌هاي نوين و علمي كشف جرم پس از شناسايي محل سكونت متهم در يك عمليات غافلگيرانه «نادر» دستگير شد. وی در بازجويي‌ها به خريد و فروش گسترده چك‌هاي مسروقه در شهر تهران، كرج و ساوه با همدستي زنی به نام «مينا» اعتراف کرد.

راز کلاهبرداری با چک‌های مسروقه

در تحقيقات مشخص شد «مينا» در حال حاضر به اتهام صدور چك‌هاي مسروقه و كلاهبرداري‌هاي متعدد تحت تعقيب بوده است. با تلاش كارآگاهان محل اختفاي «مينا» در مسافرخانه‌ای در تهران شناسايي و مینا طي يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد. در تحقيقات تكميلي از مالباختگان و اعترافات متهمان مشخص شد متهمان پس از شناسايي نمايشگاه‌داران خريد و فروش خودرو اقدام به خريد خودرو مي‌كردند. به این صورت که در ابتدا مقداري از قیمت معامله را نقداً پرداخت و مابقي مبالغ را چك مسروقه صادر مي‌کردند.

با پيگيري مستمر کارآگاهان و با اقدامات انجام شده مشخص شد تاكنون حدود 70 خودرو در انواع مختلف خريداري شده و بيش از 6 ميليارد تومان كلاهبرداري صورت گرفته است؛ همچنین «مینا» با تنظيم حواله‌هاي جعلي فروش خودرو، اقدام به فروش چندين حواله خودرو و كلاهبرداري از شهروندان کرده، در حالی که هيچ خودرويي به مالباختگان تحويل نشده است. تاكنون11 نفر از مالباختگان به اين شيوه و شگرد شناسايي شده‌اند. در تحقيقات به عمل آمده متهمان گفتند که چك‌هاي مسروقه را از شخصي به نام «فرزاد» تهيه و خريداري مي‌كرده‌اند.

دستگیری اعضای دیگر باند

در ادامه «فرزاد» که داراي چندين سابقه کيفري جعل و تحصيل مال مسروقه بود، شناسايي و در يک عمليات ضربتي دستگير شد. در بازرسي از خانه وي تعداد زيادي دسته چک مسروقه به همراه دستگاه ماشين‌نويسي برای تايپ چک، دستگاه پرينتر، اسکنر و لپ‌تاپ به همراه آلات و ادوات جعل و انواع مدارک هويتي اشخاص غير کشف شد. «فرزاد» در اظهاراتش اعتراف کرد که دو نفر از همدستانش که نقش بازوهاي وي را داشتند، به نام‌های «سيامك» و «فيروز» با دريافت مبالغي به پاتوق‌هاي افراد خلافکار مراجعه و اقدام به خريد اسناد و مدارک مسروقه مي‌کردند.

با هماهنگي قضائي ديگر متهمان دستگير شدند و در بازرسي از خانه آنها تعداد زيادي ته چک و گوشي موبايل مسروقه، دستگاه ضبط صدا و ميکروفن صدابرداري حرفه‌اي کشف شد.

سرهنگ كارآگاه هوشنگ كاكاوندي، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: «با ادامه پيگيري‌هاي كارآگاهان، 6 نفر از ديگر متهمان پرونده دستگير شدند. متهمان در تحقيقات بيان داشتند منزل وي پاتوق افراد خلافکار برای مصرف مواد مخدر است و مدارک و اسناد مسروقه را در قبال مصرف مواد مخدر از افراد خلافکار دريافت کرده‌اند. متهمان به ارتکاب بيش از 200 سرقت لوازم و محتويات خودرو و فروش اموال مسروقه اعتراف کردند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.