عراق درهایش را به روی انواع مواد غذایی باز کرد

پس از اعمال محدودیت برای واردات برخی مواد غذایی از جمله مرغ، تخم مرغ و سبزیجات به منظور حفاظت از تولید داخلی در عراق، وزارت کشاورزی این کشور از آزاد شدن واردات انواع مواد غذایی با هدف کنترل افزایش قیمت ها در بازارهای داخلی در نتیجه بحران اوکراین خبر داد.

به گزارش آناتولی از عراق، “حمید النایف” ،سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: پس از برگزاری نشستی با وزارت امور خارجه تصمیم بر این شد که واردات همه محصولات کشاورزی بدون محدودیت و شرط آزاد شود.

پیش از این عراق برای حمایت از تولیدات محصولات داخلی محدودیت هایی را بر واردات برخی از مواد غذایی از جمله مرغ، تخم مرغ و سبزیجات اعمال کرده بود.

بازار داخلی عراق مانند بسیاری از بازارهای جهانی که تحت تأثیر بحران اوکراین قرار گرفته، از مارس (اسفند) گذشته شاهد افزایش قیمت مواد غذایی به‌ویژه روغن نباتی، برنج و آرد بوده‌ است.

از سوی دیگر، “میثاق عبدالحسین”، معاون وزیر کشاورزی عراق، در اظهار نظر جداگانه ای گفت: افزایش قیمت ها در بازارهای داخلی به دلیل ادامه جنگ روسیه و اوکراین و افزایش قیمت نفت است زیرا این دو کشور از عمده تولیدکنندگان مواد غذایی هستند؛ در عین حال فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نیز که موجب افزایش درخواست ها می شود، قیمت ها را هم بالا برده است.

وی اضافه کرد: وزارت کشاورزی عراق با توجه به گرانی و افزایش تقاضا، واردات محصولات کشاورزی و دامی را برای مدت ۳ ماه آزاد کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.