اعتراض فرانسوی‌ها به انتخابات ریاست جمهوری؛ نه لوپن،نه ماکرون!

پیش از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، در شهرهای لیون و رن چند صد نفر با برگزاری تجمعی اعتراض خود را ابراز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از فرانس انفو، فرانسه روز یکشنبه شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود. در شهر لیون، یک حوزه رای‌گیری و چند پنجره در نزدیکی شهرداری منطقه یک توسط صد نفر در حین شمارش آراء شکسته شد. معترضان فریاد می‌زدند: نه لوپن! نه ماکرون!

در مرکز شهر رن فرانسه، بعد از اعلام نتایج، ششصد نفر گرد هم آمدند تا اعتراض خود را اعلام کنند. آنها شیشه تعدادی از مغازه‌های اطراف را شکسته و سطل‌های زباله را به آتش کشیده و فریاد زدند: ماکرون-لوپن، در دور دوم رای نخواهم داد. این دو از جناح راست افراطی هستند.

براساس نتایج، انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با پیشتازی شکننده «امانوئل ماکرون» ، رئیس‌جمهوری فرانسه به دور دوم کشیده شد. در این انتخابات ‍۱۲ کاندیدا به رقابت پرداختند و در نهایت دو نامزد ریاست‌جمهوری با بیشترین رأی به دور دوم انتخابات راه یافتند. رئیس‌جمهوری فعلی فرانسه در دور دوم بار دیگر با سیاستمدار راست‌گرا ،«مارین لوپن» رقابت خواهد کرد. ماکرون یک بار در سال ۲۰۱۷ موفق به شکست لوپن شده بود. با شمارش ۹۷ درصد از آراء، امانوئل ماکرون کمی بیش از ۲۷ درصد و خانم لوپن نیز حدود ۲۴ درصد از آرای شمارش‌شده را از آن خود کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.