گوجه‌فرنگی و نوسان بالای 10 هزار تومان

رئیس اتحادیه مرکزی میوه و تره‌بار تهران با بیان اینکه کمبودی در تامین گوجه فرنگی مورد نیاز کشور نداریم، از عرضه گسترده و کاهش قیمت آن در روزهای آینده خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی برحسب درجه بندی بین ۹ تا ۱۷ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به فروش می‌رسد.

«اسدالله کارگر» درباره آخرین وضعیت بازار گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی اظهار داشت: امروز قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی گلخانه‌ای بین ۱۷ تا ۲۰ هزارتومان، گوجه فرنگی بوته رس درجه یک بین ۱۵ تا ۱۷ هزارتومان و درجه دو و سه بین ۹ تا ۱۱ هزارتومان است که علت بالا بودن قیمت گوجه فرنگی درجه یک به دلیل کاهش عرضه از استان‌ها است، اما گوجه فرنگی درجه‌های متوسط و پایین فراوان در بازار یافت می‌شود.

رئیس اتحادیه مرکزی میوه و تره‌بار تهران افزود: آنچه که اکنون در بازار با قیمت‌های ۹ تا ۱۲ هزار تومان بدست مردم می‌رسد، گوجه فرنگی بوته رس درجه دو و سه است.

وی با بیان اینکه محصولات در مغازه‌ها با احتساب ۳۵ درصد سود به مشتریان فروخته می‌شود، تصریح کرد: امروز قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی نو در میدان مرکزی برحسب کیفیت بین ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان و پیاز بین ۳ تا ۷ هزار تومان است.

کارگر گفت: اکنون مشکل در بخش حمل و نقل حل شده و گوجه فرنگی و سایر محصولات جالیزی از استان‌های بندرعباس، فارس، بوشهر، خوزستان و کرمان در حال ارسال به سراسر کشور است و تا روزهای آتی با عرضه گسترده این محصولات نرخ‌ها به ثبات نسبی بازمی‌گردد.

وی از عرضه میوه‌های بهاری و تابستانی در بازار خبر داد و افزود: امروز قیمت هر کیلوگرم هندوانه ۴ تا ۷ هزار تومان، مِلون ۷ تا ۱۴ هزارتومان در میدان مرکزی تهران به فروش رسید.

به گزارش ایرنا، مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی بوته رس متوسط در سطح بازار بین ۱۲ تا ۱۸ هزارتومان است.

طبق آخرین نرخ‌نامه مصوب میدان مرکزی میوه و تره بار تهران در بهمن ماه ۱۴۰۰، نرخ هر کیلوگرم گوجه فرنگی بوته رس درجه یک بین ۷ تا ۱۲ هزارتومان، انواع پیاز بین ۵ تا ۸ هزارتومان،  سیب زمینی بین ۸ تا ۱۲ هزارتومان و  هندوانه بین ۳ هزارو ۵۰۰ تا ۷ هزارتومان بوده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.