دختران فوتسال: بگذارید بازی‌مان پخش شود

جلوگیری از پخش زنده فینال لیگ زنان حاشیه‌ساز شد

دختران فوتسال ایران خواهان پخش دیدار برگشت فینال لیگ شده‌اند؛ آنها از پخش‌نشدن بازی رفت ناراحت هستند.

شهروندآنلاین: رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان به مرحله نهایی خود رسیده و بازی رفت از این مسابقه نیز هفته گذشته برگزار شد و قرار است بازی برگشت روز جمعه هفته جاری در کرج انجام شود. نکته مهم که حالا حاشیه‌هایی را در فضای مجازی به وجود آورده به موضوع پخش زنده بازی برمی‌گردد.

دو ساعت مانده به بازی، جلوی پخش را گرفتند

با وجود اینکه در ماه‌های گذشته مسابقات لیگ برتر والیبال و بسکتبال زنان از شبکه‌های اینترنتی به صورت زنده پخش شده، اما در لیگ برتر فوتسال زنان شاهد چنین اتفاقی نبودیم و دلیل آن هم عدم صدور مجوزهای لازم از سوی فدراسیون فوتبال بوده است.

در این خصوص مسئولان باشگاه پیکان تهران تلاش زیادی کردند تا دیدار رفت مرحله فینال میان تیم فوتسال زنان این باشگاه و نصر فردیس البرز به صورت زنده از یکی از شبکه‌های اینترنتی و صفحه رسمی این باشگاه در اینستاگرام پخش شود. پیکانی‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام داده بودند و پوسترهای مربوط به پخش زنده نیز منتشر شده بود، اما کمتر از دو ساعت مانده به شروع مسابقه ناگهان جلوی پخش زنده گرفته شد!

ورود مرد به سالن ممنوع!

بازی‌های لیگ برتر فوتسال زنان در ماه‌های گذشته در شرایطی برگزار شده که با نظر فدراسیون فوتبال هیچ مردی به سالن محل برگزاری مسابقات راه داده نمی‌شود. از سوی دیگر، دلیل اینکه جلوی پخش زنده گرفته شد نیز همین موضوع اعلام شده است. تصویربرداران، کارگردان، گزارشگر و سایر مسئولانی که باشگاه پیکان قصد داشت به وسیله آنها بازی فینال لیگ فوتسال زنان را به صورت زنده پخش کند، مرد بودند و به همین خاطر پخش زنده مسابقه منتفی شد.

استوری دسته‌جمعی دختران فوتسالیست

اتفاقی که روز جمعه گذشته رخ داد، واکنش بازیکنان فوتسال زنان دو باشگاه پیکان و نصر فردیس را در پی داشته است. بسیاری از بازیکنان و اعضای کادر فنی دو تیم در یک استوری اینستاگرامی مشترک نوشته‌اند که اعلام پخش زنده برای اولین‌بار ذوق‌زده‌شان کرده و به دوستان خود در این خصوص اطلاع‌رسانی کردند، اما ناگهان باز هم جلوی این مساله را گرفته‌اند.

اعضای دو تیم فوتسال زنان پیکان و نصر فردیس همچنین در مطلب خود خواهان پخش زنده دیدار برگشت مسابقه در روز جمعه هفته جاری شده‌اند. آنها همچنین اعلام کردند وقتی همه آنها با حجاب کامل اسلامی در زمین حضور دارند، چرا باید از ورود فیلمبردار و دست‌اندرکاران مرد برای پخش زنده جلوگیری شود؟

نامه‌نگاری‌های پیکان شروع شد

با ادامه این ماجراها، باشگاه پیکان درصدد است تا هر طور شده مجوزهای لازم برای پخش زنده مسابقه برگشت فینال فوتسال زنان میان تیم خود و نصر فردیس را دریافت کند. پیکانی‌ها در این‌خصوص با فدراسیون فوتبال نامه‌نگاری کرده‌اند. در این نامه آمده که با وجود پخش دیدارهای والیبال و بسکتبال زنان از شبکه‌های اینترنتی، ایرادی برای مسابقات فوتسال زنان هم وجود ندارد و از مسئولان فدراسیون فوتبال و همچنین وزارت ورزش خواسته شده تا همکاری لازم را در این‌باره انجام بدهند.

امیر عطابخش، مدیرعامل پیکان، که خود از حامیان ورزش زنان محسوب می‌شود، در این‌خصوص تلاش‌های بسیاری انجام داده و حالا این امیدواری وجود دارد تا یک بازی فوتسال زنان برای اولین‌بار از طریق شبکه‌های اینترنتی و مجازی پخش زنده شود.

حسرت قهرمانان آسیا تمام می‌شود؟

تیم ملی فوتسال زنان ایران در سال‌های گذشته قهرمان مسابقات آسیایی بوده است. از طرفی، اکثر بازیکنان ملی‌پوش در این دو تیم توپ می‌زنند. آنها که حتی بازی‌ها و نمایش‌های درخشان‌شان در جام ملت‌های آسیا از طریق تلویزیون و شبکه‌های اینترنتی پخش نشده، حالا با مسائل پیش آمده امیدوارند این طلسم برای بازی فینال لیگ در روز جمعه شکسته شود و خانواده‌ها، دوستان و آشنایان‌شان بتوانند در شادی و غم این بازیکنان سهیم باشند. باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقی درباره پخش زنده فینال لیگ زنان رخ می‌دهد و آیا حسرت فوتسالیست‌های دختر ایرانی تمام می‌شود یا اینکه ادامه‌دار خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.