فرانسه در آستانه تکرار مکرون

رقابت تنگاتنگ مکرون و کاندیدای تندروهای راستگرا در انتخابات ریاست‌جمهوری در فرانسه

رقابت امانوئل مکرون میانه‌رو و مارین لوپن، کاندیدای حزب تندروی راستگرا، به دور دوم انتخابات که دو هفته دیگر برگزار می‌شود کشیده شد

امانوئل مکرون فقط یک کمپین انتخاباتی برگزار کرد و تلاش داشت تا اولین رئیس‌جمهور فرانسه طی ۲۰ سال اخیر باشد که برای ۴ سال دوم انتخاب شده است، اما با ۲۷/۶ درصد آرا دوباره مجبور شد با مارین لوپن، کاندیدای حزب تندروی راستگرا که ۲۳ درصد آرا را از آن خود کرده است، رقابت کند.

مانیفست لوپن در این انتخابات ممنوعیت پوشیدن حجاب برای زنان مسلمان در اماکن عمومی، حفظ سنت‌ها و سبک زندگی فرانسوی و پایبندی به قوانین و ارزش‌های جمهوری‌خواهان است.
به جز لوپن، اریک زمور دیگر کاندیدای حزب تندروی راستگرا بود که در دور اول انتخابات حذف شد و از طرفدارانش خواست تا در دور دوم انتخابات از لوپن حمایت کنند. در نتیجه احتمال زیاد دارد که لوپن آرای طرفداران زمور را از آن خود کند.

ژان لوک ملانشون، کاندیدای حزب تندروی چپگرای فرانسه نیز پس از حذف شدن در دور اول انتخابات از مردم خواست تا نگذارند حزب تندروی راستگرا بر سر کار بیاید. سوسیالیست‌ها و محافظه کاران نیز آرای چندانی دریافت نکردند و این باعث می‌شود که شرایط به نفع مکرون باشد.

امانوئل مکرون به چپگرایان قول مستمری بالاتر و کارکنان بیشتر در حوزه درمان و به راستگرایان نیز وعده استخدام بیش از ۱۰۰۰ افسر پلیس و قاضی و افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۵ سال را داده است.

مترجم: مهرناز الماسی
گویندگان: فواد بدری
مهرناز الماسی
منبع:
Aljazeera

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.