رونمایی رئیس جمعیت هلال‌احمر از کتاب جامع «امداد و نجات در حوادث جاده‌ای»

کتاب تخصصی و مرجع جست‌وجو و نجات در حوادث حمل و نقل با عنوان «درس نامه جامع اصول امداد ونجات در حوادث جاده‌ای» امروز در حاشیه جلسه شورای مدیران جمعیت هلال احمر، با حضور مدیران ارشد ستادی و استان ها توسط رئیس جمعیت هلال احمر رونمایی شد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری با اشاره به اهمیت موضوع تصادفات رانندگی گفت: در این مجموعه به مفاهیمی پرداخته شده تا فعالان حوزه امداد و نجات بتوانند در کمترین زمان ممکن با یادگیری اهم موارد و تکنیک های رویارویی، مقابله و مدیریت سوانح جاده‌ای به طور موثر در عملیات امداد ونجات اقدام کنند.

شریفی سده افزود: این کتاب که در دو جلد ویژه مدرسین و مخصوص نجاتگران نگارش شده است و دارای جامعیت، روزآمدی و انسجام محتوایی می باشد که از این پس به عنوان مرجع اصلی آموزش تخصصی جست‌وجو و نجات در حوادث حمل و نقل در جمعیت هلال احمر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او گفت: این درسنامه توسط دو نویسنده با تجربه، دکتر هاشم عبدی و کاظم نامور و با استفاده از منابع بین‌المللی و بهره مندی از مربیان و صاحب‌نظران این جمعیت ترجمه و تألیف شده و بر اساس سرفصل های آموزشی مورد نیاز مدرسین و نجاتگران است. علاوه بر این تمامی سازمان های امدادی مرتبط با حوادث جاده‌ای، دانشجویان و علاقمندان نیز می توانند از محتوای آن به عنوان منبع اصلی بهره‌مند شوند.

دکتر مهراب شریفی سده تاکید کرد: پاسخ به سوانح جاده ای، آموزش و تربیت نجاتگران حرفه ای که بتوانند عملیات امداد ونجات را مطابق با اصول و رعایت استانداردها در صحنه انجام دهند؛ همواره یکی از مهمترین دغدغه های این معاونت بوده است، بنا بر این با طرح این مهم در جلسات برد تخصصی جست‌وجو و نجات در حوادث حمل ونقل و مسئولیت جمعیت هلال احمر استان اردبیل، درسنامه  جامع اصول امداد ونجات در حوادث جاده ای توسط معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر تهیه و تدوین شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.