وضعیت «بیمه‌ها» با تغییر نظام ارزی دارو

سازمان تامین اجتماعی: با تغییر نظام ارزی دارو، قیمت دارو حدود چهار برابر می‌شود

مقرر شده است دولت معادل ریالی تغییر نظام ارزی دارو را در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر پایه قرار دهد که در این صورت یقینا پرداخت از جیب بیماران بابت داروها ثابت خواهد ماند

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت که مقرر شده با تغییر نظام ارزی دارو، دولت معادل ریالی آن را در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر پایه قرار دهد که در این صورت، یقینا پرداخت از جیب بیماران بابت داروها “ثابت” خواهد ماند.

شهرام غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: با تغییر نظام ارزی دارو، قیمت دارو حدود چهار برابر می‌شود؛ در یک بخش‌هایی کمتر و در برخی بیشتر خواهد شد اما مقرر شده است دولت معادل ریالی تغییر نظام ارزی دارو را در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر پایه قرار دهد که در این صورت یقینا پرداخت از جیب بیماران بابت داروها ثابت خواهد ماند.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تصورم بر این است که اگر مجلس چنین تصمیمی گرفته، حتما این دوراندیشی را داشته که این اعتبار در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار بگیرد تا بتوانیم تعهداتمان را ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه سهمی از درآمدهای سازمان به درمان اختصاص داده می‌شود گفت: بخش عمده درآمدهای سازمان صرف پرداخت مستمری و بخشی وارد حوزه درمان می‌شود که این مبلغ در سال گذشته حدود ۵۳ هزار میلیارد تومان بود. معمولا بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان از بودجه معاونت درمان صرف امور درمانی و مابقی صرف توسعه زیرساخت‌ها می‌شود.

غفاری تاکید کرد که از دیدگاه کارشناسی، بدون حمایت دولت، اجرای تصمیم تغییر نظام ارزی دارو امکان‌پذیر نیست اما با ایفای تعهد دولت در این زمینه، فرانشیز دارو تغییر محسوسی پیدا نمی‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.