دستگیری ۷۱۲ سارق و مالخر در تهران

طرح پلیس برای برخورد با پاتوق‌های مجرمان همچنان ادامه دارد

هفتصدودوازده سارق و مالخر در اجرای پنجاه‌وچهارمین طرح رعد در پایتخت از سوی ماموران پلیس دستگیر شده‌اند.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در اجرای پنجاه‌وچهارمین مرحله از طرح رعد گفت: «از نخستین روز از آغاز سال۱۴۰۱ طرح‌های عملیاتی و میدانی پلیس برای تامین امنیت نیز آغاز شد. ما امروز شاهد اجرای اولین مرحله از طرح رعد در سال ۱۴۰۱ و پنجاه‌وچهارمین مرحله از آن از زمان شروع تاکنون بوده‌ایم. این طرح پس از روزها کار اطلاعاتی، طی ۴۸ ساعت گذشته وارد فاز عملیات شده و در جریان آن ماموران پلیس ۳۳۷ حکم قضائی را به اجرا درآورده و ۷۱۲ نفر از سارقان، مالخران و افراد مرتکب دیگر جرایم را دستگیر کردند.»

رحیمی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱، سال ناامنی برای مجرمان خواهد بود، گفت: «از جمله طرح‌های ویژه‌ای که امسال بر انجام آن تمرکز داریم ناامن‌سازی مراکز و کلونی‌های حضور مجرمان و به ویژه مالخران و سارقان است. در این‌خصوص نیز از ابتدای امسال ۱۰۳ مورد پاتوق سارقان و مالخران را که به محلی برای تبادل اموال مسروقه بدل شده بود، شناسایی و با آن برخورد کردیم.»

انهدام 26 باند

رحیمی با بیان اینکه عمده دستگیرشدگان در اجرای طرح رعد مرتکب جرایمی چون سرقت اماکن، سرقت مغازه، سرقت منزل، موبایل‌قاپی، جیب‌بری، مالخری و… شده بودند، گفت: «۲۶ باند نیز از سوی ماموران منهدم شد و تا به این لحظه پنج سرقت از سوی افراد دستگیرشده کشف شده است. ۱۳۳ خودرو نیز از متهمان کشف و توقیف شده است.»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه را افزون بر ۳۰میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: «در میان دستگیرشدگان حدود ۳۰درصد در حوزه سرقت قطعات و تجهیزات خودرو، ۶درصد سرقت منزل، ۹درصد قاپ‌زنی و مابقی مربوط به دیگر جرایم بوده است. همچنین از دستگیرشدگان پنج قبضه سلاح جنگی و ۶۸ قبضه سلاح سرد که از آنها عمدتا برای سرقت استفاده می‌شد، کشف شده است.»

رحیمی یکی دیگر از اقدامات پلیس را برخورد با قاچاق کالا برشمرد و گفت: «در همین خصوص نیز در اجرای این مرحله از طرح رعد ۱۶هزار و ۴۹۵ قلم انواع کالای قاچاق کشف شده است. پلیس، مبارزه با قاچاق کالا را به طور جد ادامه خواهد داد.»

 

 

 

 

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.