تمام جریمه ها به یارانه ختم می شود

جریمه نقدی در خیابان از مردم بدون ماسک اخذ نخواهد شد

معاون کل وزارت بهداشت گفت: جریمه افراد در خیابان از آن‌ها اخذ نمیشود، جریمه افرادی که با استفاده از موبایل شناسایی ‌شوند به قبض موبایل آن‌ها منتقل می‌شود و باید تا دو هفته آن را پرداخت کنند؛ اگر پرداخت صورت نگیرد از یارانه کسر خواهدشد

شهروند آنلاین: موضوع جریمه شهروندان بدون ماسک و نحوه دریاقت جریمه در این چند روزه به کانون مباحث رسانه ای  تبدیل شده است. ایرج حریرچی در یک برنامه تلویزیونی درباره مصوبه جریمه افراد فاقد ماسک گفت: استفاده از ماسک فعلاً در استان تهران اجباری شده است و در صورتی که مردم از ماسک استفاده نکنند، جریمه می‌شوند. افرادی که به کرونا مبتلا هستند و قرنطینه نمی‌شوند پیش‌بینی شده است که از طریق سامانه «ماسک» در قرنطینه قرار بگیرند و اگر تخلف کنند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

از ورود افراد فاقد ماسک به ادارات جلوگیری می‌شود

وی با بیان این‌که بخش خصوصی نیز مکلف شده است جواب تست کرونا را به خانواده و محل کار افراد مبتلا اعلام کند، افزود: طبق مصوبه سی و سوم ستاد ملی کرونا قرار بود به افراد فاقد ماسک ارائه خدمت نشود؛ الان مقرر شده است از ورود افراد بدون ماسک به ادارات نیز جلوگیری شود. حراست‌ها و سیستم‌های نگهبانی و مدیران ادارات مسئول این کار شده‌اند و مجازاتی برای متخطیان مصوب شده است.

جریمه مراکز عمومی متخلف

حریرچی با اشاره به جریمه مراکز عمومی متخلف، تصریح کرد: بار اول، به این مراکز خرید و اماکن عمومی اخطار کتبی داده می‌شود؛ در بار دوم ۳۰۰ هزار تومان جریمه و دفعه سوم، یک میلیون تومان جریمه و در تذکر بار چهارم، یک هفته تعطیلی اعمال خواهد شد.

نحوه جریمه افراد فاقد ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی

معاون کل وزارت بهداشت درباره جریمه استفاده نکردن از ماسک در حمل و نقل عمومی تشریح کرد: در تاکسی‌ها اگر راننده از ماسک استفاده نکند ۱۰۰ هزار تومان و اگر مسافر رعایت نکند ۲۰ هزار تومان جریمه  در نظر گرفته شده است. در مترو و اتوبوس، مسئولین اتوبوسرانی و مترو مکلف به نظارت بر استفاده از ماسک هستند.

کسر جریمه عدم استفاده از ماسک از یارانه متخلفان

وی با بیان این‌که ۴۰ تا ۵۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند خاطرنشان کرد: برای شناسایی افراد از موبایل و کد ملی افراد استفاده می‌شود و قرار نیست در خیابان جریمه اخذ شود بلکه جریمه افرادی که با استفاده از موبایل شناسایی می‌شوند به قبض موبایل آن‌ها منتقل می‌شود و باید تا دو هفته آن را پرداخت کنند؛ اگر پرداخت صورت نگیرد از یارانه کسر خواهد شد و یا افراد با استفاده از کارت ملی شناسایی می‌شوند.

دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز درباره محل پرداخت جریمه گفت: فرد خاطی، بدهکار می‌شود؛ یک شماره حساب اعلام می شود که متعلق به وزارت بهداشت است و افراد متخلف  بدهکار می شوند و این جریمه به هر طریقی ممکن است پرداخت شود و الزاماً از یارانه کسر نمی شود. اگر فرد پول را به وزارت بهداشت واریز کند کسر از یارانه صورت نخواهد گرفت.

جریمه نقدی در خیابان از مردم اخذ نخواهد شد

معاون کل وزارت بهداشت با بیان این‌که نباید تعطیلی شهر تهران منجر به افزایش تردد مردم در مراکز خرید شود، گفت: بسیج، نیروی انتظامی، ضابطین قوه قضاییه و کارشناسان بهداشت محیط برای اعمال جریمه همکاری خواهند داشت و جریمه نقدی در خیابان از مردم اخذ نخواهد شد.

پذیرش بیماران غیراورژانسی در بیمارستان‌ها ممنوع شد

معاون کل وزارت بهداشت درباره وضعیت بیمارستان‌های کشور تشریح کرد: متأسفانه وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای داریم؛ بخشنامه‌ای از سوی معاونت درمان صادر و پذیرش بیماران غیراورژانسی ممنوع شده است؛ به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اختیار دادیم که از ظرفیت تمام بیمارستان‌ها استفاده کنند؛ هنوز بیماری بیرون از بیمارستان نمانده اما مثلاً در تهران، میزان بستری‌ها دو برابر بیش از تعداد ترخیص‌شدگان است. در برخی استان‌های دیگر نیز چنین وضعیتی داریم و باید توجه داشت میزان شیوع بیماری‌های غیرواگیر کاهش نیافته است و الان مجبور شده‌ایم درمان‌های غیراورژانسی را به تأخیر بیندازیم.

وی با بیان این‌که در برخی از ایام بیمارستان بقیه‌الله با تمام ظرفیت خود در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که کل تعداد تخت‌های نیروهای مسلح ۶۱۰۰ تخت است و اگر مردم رفتار اجتماعی خود را تغییر ندهند ممکن است تعداد تخت‌ها برای بیماران ناکافی باشد.

کل وزارت بهداشت با اشاره به تلاش‌ها و زحمات کادر بهداشتی و درمانی کشور تأکید کرد: همه نیروها درگیر مقابله با کرونا هستند و بسیاری از افراد سرشناس در حوزه پزشکی به کرونا مبتلا شدند و تعدادی نیز مأسفانه فوت کردند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.