تشکیل کارگروه با هدف برکناری اسکوچیچ؟!

ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با «شهروندآنلاین»: هنوز صحبتی درباره سرمربی تیم‌ملی نکردیم

شهروندآنلاین: شایعه برکناری دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم‌ملی فوتبال مربوط به امروز و دیروز نیست. از مدت‌ها قبل این مسأله مطرح شده و جالب اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال هم پاسخ قاطع‌وروشنی به این شائبه نمی‌دهند.

مدیران فدراسیون فوتبال دو روز پیش شایعه مذاکره با کارلوس کی‌روش برای نشستن روی نیمکت تیم ایران در جام‌جهانی را تکذیب کردند اما همچون مصاحبه‌های قبلی درباره گزینه‌های جایگزینی اسکوچیچ، هیچ صحبتی درباره خود این مربی انجام نشده است.

فدراسیون فوتبال که باید برنامه‌های آماده‌سازی تیم‌ملی را تبیین کند، هنوز هیچ تصمیمی درباره اردوی تیم‌ملی درخردادماه و همچنین بازی‌های دوستانه قبل از جام‌جهانی نگرفته است. از سوی دیگر دراگان اسکوچیچ نیز در ایران حضور دارد اما مشخص نیست او با مدیران فدراسیون در چه سطحی ارتباط دارد.

از طرفی با وجود شایعات فراوان درباره برکناری اسکوچیچ اما هیچ مسئولی در فدراسیون فوتبال این مسأله را به‌طور قاطع تکذیب نمی‌کند و حمایت خاصی از سرمربی کروات تیم‌ملی انجام نمی‌شود.

همین موضوع است که باعث شده شایعات درباره تیم‌ملی و اسکوچیچ قوت بگیرد و با هر اقدامی شائبه‌های جدیدی در این خصوص منتشر شود.

کمیته فنی با چه هدفی تشکیل شد؟

تشکیل کمیته فنی در فدراسیون فوتبال یکی از موضوعاتی است که به شایعه برکناری اسکوچیچ از تیم‌ملی دامن زده است. واقعیت این است اصل داستان و اینکه کمیته فنی در فدراسیون فوتبال تشکیل شود،‌ اتفاق خوبی است و در همه جای دنیا چنین موضوعی رخ می‌دهد اما در این مقطع با توجه به مطالب روزهای گذشته تشکیل کمیته فنی فعلا به ضرر اسکوچیچ تمام شده است.

فدراسیون فوتبال سه‌شنبه شب میرشاد ماجدی، مرتضی محصص، ابراهیم قاسم‌پور، پرویز مظلومی، حمید استیلی، نادر عزت‌اللهی و علی‌اصغر مدیرروستا را به‌عنوان اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال معرفی کرد. جمعی از پیشکسوتان ارزنده فوتبال که تجارب زیادی در این امر دارند قرار است از این پس در مسائل فنی نظر بدهند و این اتفاق خوبی است. نکته اما شرح وظایف اعضای این کمیته است.

کمیته فنی چه کاری انجام می‌دهد؟

نخستین جلسه کمیته فنی فدراسیون با اعضای جدید روز سه‌شنبه برگزار شد که مهم‌ترین محور آن بررسی وضعیت تیم‌های پایه فوتبال کشورمان بود. موضوع مهم درباره شرح وظایف اعضای کمیته فنی است. اینکه آنها تا چه حد درباره عزل‌ونصب‌ها روی نیمکت‌های تیم‌های ملی فوتبال نظر می‌دهند و دخل‌وتصرف خواهند داشت، مسأله مهمی است.

ظاهرا در جلسه اول کمیته فنی نام برخی نفرات به‌عنوان گزینه‌های سرمربیگری تیم‌های نوجوانان و جوانان مطرح و قرار شده به‌زودی برای شناخت دقیق‌تر روی برنامه‌هایشان از آنها برای حضور در جلسه کمیته فنی دعوت به‌عمل بیاید. نکته جالب این است در اولین جلسه کمیته فنی در مورد وضعیت تیم‌ملی بزرگسالان و برنامه‌‌های پیش روی این تیم تا جام‌جهانی 2022 بحثی نشد.

نظر کمیته فنی درباره اسکوچیچ چیست؟

طبق عرف در همه کشورهای دنیا همه سرمربیان و اعضای کادرفنی تیم‌های ملی فوتبال باید با نظر مستقیم و رأی‌گیری در کمیته فنی انتخاب شود. در ایران اما همواره در این خصوص بحث‌های زیادی بوده است. خیلی وقت‌ها عدم‌توجه به نظرات پیشکسوتان سبب شده تا آنها دلخور شوند و به نشانه قهر، دیگر به جلسات نروند.

حال با تشکیل کمیته فنی جدید مهم‌ترین موضوعی که باید در دستور کار این کمیته قرار بگیرد، موضوعات مربوط به تیم‌ملی فوتبال بزرگسالان و شایعات درباره اسکوچیچ است.

برخی افراد در فضای مجازی به این مسأله اشاره کردند که هدف از تشکیل کمیته فنی، برکناری اسکوچیچ است. در این خصوص گفته می‌شود فدراسیون فوتبال نمی‌خواهد مستقیما در هیأت رئیسه موضوع برکناری اسکوچیچ را مطرح کند و نتیجه بگیرد و قصد دارد با توجه به سابقه اختلاف‌نظراتی که پیشکسوتان انتخاب شده با اسکوچیچ دارند، از طریق آنها پروسه برکناری اسکوچیچ را کلید بزند. البته که این فقط یک گمانه‌زنی و بعید است از سوی مقامات فدراسیون تایید هم بشود.

سخنگوی کمیته فنی در گفت‌وگو با «شهروندآنلاین»: فعلا بحثی درباره اسکوچیچ نداشتیم

ابراهیم قاسم‌پور یکی از اعضای کمیته فنی است که به‌عنوان سخنگوی این کمیته نیز انتخاب‌ومعرفی شده است. این پیشکسوت ارزنده در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره تشکیل کمیته فنی گفت: «خوشبختانه افراد شناخته‌شده‌ای انتخاب شده‌اند و امیدوارم بتوانیم گامی موثر برای پیشرفت فوتبال ایران برداریم.»

از قاسم‌پور پرسیدیم آیا کمیته فنی در انتخاب سرمربیان و کادرفنی همه تیم‌های ملی دخل‌وتصرف دارد؟‌ او پاسخ داد: «قطعا همینطور است. ما نظرات خود را می‌دهیم و فدراسیون تصمیم‌گیرنده خواهد بود. در اولین جلسه نیز وضعیت تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان را مورد بررسی قرار دادیم. رزومه افراد مختلف را هم بررسی کردیم و نفرات انتخاب شده‌اند تا گزینه‌های سرمربیگری در این دو تیم باشند. قرار است به‌زودی با این نفرات جلسه بگذاریم و تصمیم نهایی هم گرفته شود.»

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره شائبه اینکه کمیته فنی برای برکناری اسکوچیچ تشکیل شده، گفت:‌ «این حرف‌ها را نزنید. مگر در دوره‌های گذشته که کمیته فنی تشکیل می‌شد، اسکوچیچ روی نیمکت تیم‌ملی می‌نشست؟ این بحث‌ها درست نیست.»

قاسم‌پور در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا درباره وضعیت اسکوچیچ و احتمال برکناری‌اش در کمیته فنی بحث شده، تاکید کرد: «ما فقط یک جلسه داشتیم و در این جلسه هم بحثی در این خصوص وجود نداشت. آقای اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد اما صحبتی در این خصوص نشده و باید ببینیم در آینده چه می‌شود.»

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال در پایان گفت: «ان‌شاءالله در همه تیم‌های ملی بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم که منجر به موفقیت فوتبال ایران شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.