کلاهبرداری‌های «فتانه» با ترفند آموزش ورزش

زن جواني كه به بهانه آموزش ورزش، مرتکب 36 كلاهبرداري شده بود، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شد.

سرهنگ كارآگاه «سيدعلي شريفي» رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این پرونده گفت: «در پي مراجعه چندين نفر از شهروندان به پايگاه دوم پليس آگاهي و ارایه شکايات در خصوص کلاهبرداري از آنان با استفاده از سند مجعول در قالب راه‌اندازي کلاس‌هاي ترميک ورزشي و ارایه مدرک بين‌المللي، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان این پايگاه قرار گرفت. در اين رابطه از شکات تحقيقات اوليه انجام و مشخص شد افرادي با راه‌اندازي صفحاتي در فضاي مجازي، اقدام به تبليغات آموزش حرفه‌اي ورزش‌هاي هوازي و ارایه مدرک بين‌المللي کرده‌اند. متقاضيان پس از برقراري ارتباط در فضاي مجازي، اقدام به واريز مبالغي به حساب اعلامي از سوي مدير صفحه اينستاگرام مي‌کنند، اما وي پس از مدتي ديگر پاسخگو نبود. با هماهنگي قضائي، پي‌جويي كارآگاهان برای كشف جرم آغاز شد. آنها با تلاش شبانه‌روزي موفق شدند گرداننده صفحه مجازي به اسم فتانه را شناسايي و در عمليات پليسي دستگير کنند.»

رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي ادامه داد: «كارآگاهان در ادامه از خانه متهم تعدادي مهر و گواهينامه‌هاي جعلي از آن مکان کشف کردند. متهم نیز به ناچار به جرم ارتکابی اعتراف کرد.»

شريفي با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری‌شده را یک‌میلیارد و 500 میلیون‌ریال اعلام کردند افزود: «نتيجه تحقيقات به نظر مرجع قضائي رسيد. متهم به‌منظور شناسايي ساير مالباختگان تحت‌نظر قرار گرفته شد. با تلاش‌وپيگيري مستمر كارآگاهان، تاکنون  36 نفر از شاکيان شناسايي شده‌اند و اقدامات پليسي در اين رابطه با جديت ادامه دارد.»

رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران در پايان گفت: «با دستور قضائي، پيامي در رابطه با موضوع کلاهبرداري و راهنمايي شاکیان برای اعلام شکايت، در صفحات مجازي متهم درج شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.