از نخست‌وزیر مجرم تا شهرِ نگران پس از تیراندازی در مترو

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 13 آوریل 2022

روزنامه‌های بریتانیایی از جریمه بوریس جانسون، نخست‌وزیر، برای نقض قانون کووید خبر داده‌اند؛ حالا او نخستین نخست‌وزیر بریتانیاست که در دوران خدمتش، مرتکب جرم کیفری شده است و استعفا هم نمی‌کند.«نگرانی در شهر پس از تیراندازی مترو» و «حداقل 23 نفر آسیب دیدند؛ پلیس در جست‌وجوی مرد مسلح» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است.

فایننشال‌تایمز

«جریمه بوریس جانسون و ریشی سوناک برای نقض قانون کووید در بریتانیا» موضوع گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است که می‌گوید: «بوریس جانسون نخستین نخست‌وزیر بریتانیاست که در دوران خدمتش، مرتکب جرم کیفری شده است. پلیس هنوز تحقیقات درباره برگزاری میهمانی‌ها در داونینگ استریت همزمان با برقراری محدودیت‌های کووید-19 را به پایان نرسانده، به این معنی که جریمه‌های صادر شده برای نخست‌وزیر و وزیر دارایی ممکن است آخرین اقدام نباشد.» تصویر اصلی بوریس جانسون و ریشی سوناک، وزیر دارایی بریتانیا را نشان می‌دهد.

این روزنامه همچنین در گزارشی دیگر می‌گوید که تورم در ایالات متحده در ماه مارس به بیش از هشت درصد رسیده است، بالاترین میزان از سال 1981.

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز بر حادثه تیراندازی در مترو نیویورک در روز سه‌شنبه (12 آوریل) متمرکز است. «نگرانی در شهر پس از تیراندازی مترو» و «حداقل 23 نفر آسیب دیدند؛ پلیس در جست‌وجوی مرد مسلح» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در گزارش آمده: «ساعت‌ها پس از اینکه مردی مسلح با ماسک گاز و جلیقه ایمنی نارنجی دو نارنجک دودزا در ایستگاه انداخت و حداقل 33 بار در ایستگاه مترو نیویورک در منطقه بروکلین شلیک کرد، صدها افسر پلیس سه‌شنبه‌شب در جست‌وجوی مردی 62 ساله بودند که مقامات پلیس او را مرتبط با تیراندازی می‌دانستند.»

تصویر اصلی هم ایستگاه خیابان سی و ششم در بروکلین را پس از تیراندازی نشان می‌دهد.

گاردین

گاردین با تصویری از نخست‌وزیر بریتانیا و وزیر دارایی‌اش این تیتر را برای گزارش اصلی‌اش برگزید: «نخست‌وزیر: قانون خودم را شکستم، اما نمی‌روم». این روزنامه در گزارش خود به امتناع بوریس جانسون از استعفا، با وجود جریمه شدن برای حضور در میهمانی همزمان با برقراری محدودیت‌های کرونا، پرداخته است.

گاردین می‌گوید: «موقعیت بوریس جانسون همچنان در معرض خطر است؛ چنانکه پلیس هنوز هم در حال بررسی بیش از 6 گردهمایی دیگر (در دوران قرنطینه کرونا) است که گفته شده جانسون در آنها حاضر بوده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.