آمادگی ایران برای اعزام تیم پزشکی هلال‌احمر به اوکراین

بحران کی‌یف و کمک‌های بشردوستانه، محور گفت‌گوی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه اوکراین

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم پزشکی هلال احمر به اوکراین، تاکید کرد: ضروری است امنیت کامل اماکن دیپلماتیک و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف تامین شود

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دمیتری کولبا همتای اوکراینی خود در مورد بحران کی‌یف، لزوم حفاظت از اماکن دیپلماتیک، ارسال کمک‌های بشردوستانه و موضوعات دوجانبه گفت‌ وگو کرد.

به گزارش ایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن تشریح موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر  مخالفت با جنگ، به لزوم توجه به راه‌حل سیاسی و گفت وگوی دیپلماتیک اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است مذاکرات طرفین، به ثبات و صلح منجر شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم پزشکی هلال احمر به اوکراین، تاکید کرد: ضروری است امنیت کامل اماکن دیپلماتیک و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف تامین شود.

دمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین نیز ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان و تشکر از مواضع ایران مبنی بر مخالفت با جنگ، تاکید کرد: دولت اوکراین حداکثر تلاش خود را برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک به‌عمل خواهد آورد.

وی همچنین ضمن تاکید بر موضع کشورش مبنی بر این که اوکراین خواستار توقف جنگ و درگیری است، از تداوم مذاکرات با همتای ایرانی استقبال و ابراز امیدواری کرد که روابط دوجانبه در سطوح و ابعاد مختلف گسترش یابد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.