نحوه آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران/ دستورکار مهم بانک مرکزی

افزایش دامنه نوسان در بورس و فرابورس

مهدی پارچینی مدیر نظارت بر بورس‌ها اعلام کرد، دامنه نوسان در تابلوی بازار اول بورس و فرابورس از روز دوشنبه  ۲۹ فروردین افزایش می یابد

به گزارش اقتصادنیوز ، وزیر امور خارجه کشورمان با همتای عراقی اش دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار امیر عبداللهیان از آزادسازی مطالبات مالی ایران خبر داد.

رویدادهای سیاسی | گشایش مهم ارزی در راه است

مهمترین رویدادهای سیاسی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر بودند:

* سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران در بروکسل گفت: ما در آخرین مقاطع مذاکرات هستیم و کارها در جریان است. به گفته نبیلا مسرلی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه اجلاس دوحه اعلام کرد که ما به توافق نهایی نزدیک هستیم اما هنوز مسائلی باقی مانده است.  این مقام اروپایی با تاکید بر لزوم جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات افزود که نمی‌تواند وارد جزئیات شود؛ اما اساسا همه چیز آماده و روی میز است.

* امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با فواد حسین، همتای عراقی اش از توافق اولیه درباره آزادسازی مطالبات مالی ایران نزد یکی از بانک‌های خارجی خبر داد. به گفته او  توافقی در خصوص آزادسازی مطالبات مالی ما نزد یکی از بانک‌های خارجی به وجود آمده و روز سه شنبه هیأتی از یکی از کشورها برای پیگیری مراحل اجرایی آن در تهران بود و مذاکراتی انجام و درباره زمان و چگونگی آزادسازی این مبالغ توافق اولیه‌ای را به عمل آوردیم. وزیر خارجه عراق هم ابراز امیدواری کرد که به‌زودی دور جدید گفت‌وگوهای ایران و عربستان برگزار شود.

* ‌ ‌‌یکی دیگر از توافقات سفر قطر رئیس‌جمهور،اجرایی شد. به گفته سخنگوی دولت، با مصوبه دیروز دولت صدور روادید متقاضیان سفر به ایران در جریان رویداد جام_جهانی ۲۰۲۲ قطر، رایگان شد. این مصوبه می‌تواند در جذب و تشویق سفر گردشگران جام‌جهانی به ایران و رونق صنعت گردشگری در کشور نقش مؤثری داشته باشد.

رویدادهای اقتصادی | یک دستورکار مهم بانک مرکزی

مهمترین رویدادهای اقتصادی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر بودند:

* بانک مرکزی درباره جزء 3 بند یک تبصره 16 ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور اعلام کرد: از این پس، اعطای خط اعتباری یا اضافه برداشت، صرفا با اخذ وثیقه امکان پذیر خواهد بود.بنابراین بانک هاو موسسه‌های اعتباری غیربانکی که در حال حاضر دارای اضافه برداشت هستند، نسبت به تودیع مطابق دستورالعمل اجرایی انجام عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال اخذ وثیقه توسط بانک مرکزی (مصوب جلسه 27 فروردین 98) و اصلاحات بعدی آن از جمله ارز، طلا و اوراق بهادار نزد بانک مرکزی اقدام کند. در صورت عدم تسویه به موقع اضافه برداشت بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی ظرف مهلت مشخص که در ضوابط اجرایی ناظر ذکر خواهد شد، بانک مرکزی در چارچوب سازوکاری مدون و مستمر، نسبت به فروش وثایق و استیفای مطالبات خود اقدام خواهد کرد. شنیده ها حکایت از آن دارد که اضافه برداشت بانک ها از بانک مرکزی در زمستان گذشته به بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به خرداد ماه ۱۴۰۰ رشد ۲۳۳ درصدی رو نشان می داد.

* مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته است: هر زمان شرایط و فضای اقتصادی کشور مساعد باشد، می‌توان بتدریج حذف ارز ترجیحی را عملیاتی کرد و در حال حاضر برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی زمان و تاریخ مشخصی را نمی‌توان تعیین کرد. اختیار حذف و یا حذف نکردن ارز ترجیحی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برعهده دولت قرار داده شده است. حجم ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در کشور به میزانی نیست که بتوان تا پایان سال از آن استفاده کرد. محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است، در چند روز گذشته بسیاری از رسانه‌ها، دلیل اصلی گرانی برخی اقلام خوراکی را حذف ارز ترجیحی اعلام کردند. ️صراحتا باید بگویم که در بودجه سال 1401، موضوعی با عنوان حذف ارز ترجیحی وجود ندارد بلکه نحوه تخصیص ارز در اختیار دولت قرار گرفته است.

*  بر اساس جدیدترین گزارش اوپک، میزان تولید نفت ایران در ماه مارس، سومین ماه سال جاری میلادی به 2 میلیون و 546 هزار بشکه در روز و قیمت نفت ایران با 19.36 دلار افزایش به 112.40 دلار در هر بشکه رسید.  ایران در ماه آوریل یا فروردین ماه ۱۴۰۰ جایگاه چهارمین تولیدکننده نفت اوپک را از کویت گرفته بود و از آن زمان تا مهر ماه ۱۴۰۰ (اکتبر ۲۰۲۱) این جایگاه را حفظ کرده بود اما در ماه نوامبر یعنی آبان ماه، بار دیگر تولید نفت کویت از ایران پیشی گرفت و در جایگاه چهارم نشست و ایران به رتبه ۵ بازگشت. واشنگتن فری بیکن گزارش داده (ناوگان کشتی غول پیکر) ایرانی به طور متوسط روزانه 829 هزار و 260 بشکه نفت به چین ارسال می کند که مجموعاً 337 میلیون و 882 هزار و 520 بشکه نفت  به ارزش حدود 22 میلیارد دلار از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور این کشور است.

رویدادهای مربوط به بنگاه ها | افزایش دامنه نوسان در بورس و فرابورس

مهمترین رویدادهای اقتصادی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر بودند:

* انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی نامه‌ای مستدل به وزیر صمت درخواست کرد که عوارض صادراتی وضع‌شده بر محصولات زنجیره فولاد لغو و مفاد مصوبه این وزارتخانه در خصوص اعمال عوارض پلکانی بر صادرات فولاد، کان لم یکن تلقی شود.

* مهدی پارچینی مدیر نظارت بر بورس‌ها اعلام کرد، دامنه نوسان در تابلوی بازار اول بورس و فرابورس از روز دوشنبه  ۲۹ فروردین افزایش می یابد. بدین ترتیب از دوشنبه هفته آینده 29 فروردین‌ماه 1401 دامنه نوسان در بازارهای اول بورس تهران و فرابورس ایران به مثبت و منفی 6 درصد افزایش می‌یابد.

اخبار بنگاه ها

#شیران | سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران از گزارش پیشرفت پرونده اقدامات حقوقی برای وصول مطالبات از شرکت Hazel Mercantile خبر داد.

#خبازرس | بازرسی مهندسی و صنعتی ایران از انجام خدمات بازرسی فنی شخص ثالث کالاوخدمات شرکت پالایش گاز بید بلند به مبلغ 14.3 میلیارد تومان خبر داد.

#دسانکو | داروسازی سبحان انکولوژی (یکی از تخصصی ترین مجموعه های گروه دارویی برکت) برای نخستین بار در کشور موفق به تولید 2 داروی جدید (مجوز ساخت آنها در سنوات قبل اخذ گردیده بود) شامل اپی روبیسین، با نام تجاری اپی روبین در دوزهای 10 و 50 میلی گرم عمدتا جهت درمان سرطان های پستان و مثانه و داروی دوکسوروبیسین با نام تجاری آدریابین در دوزهای 10و50 جهت درمان طیف وسیعی از سرطانها شده که علاوه برکاهش هزینه های درمان بیماران سرطانی در کشور موجبات جایگزینی تولید داخل به جای واردات داروهای مزبور را فرآهم نموده است. همچنین این شرکت در تاریخ 22 اسفند موفق به اخذ مجوز ساخت داروی پالبوسیکلیپ با نام تجاری سوبرانس در دوزهای 100،75و 125 جهت درمان سرطان سینه متاستاتیک یا پیشرفته شده است که با تولید این دارو در سال جدید ضمن تامین کمبود داروی مزبور در کشور، نیاز بیماران مبتلا به این بیماری نیز برطرف شد.

#حسیر | براساس اقدامات حقوقی سنوات گذشته بر علیه شرکت حمل و نقل ریلی رجاء در خصوص قرارداد خرید 27 دستگاه واگن مسافری موسوم به غزال پس از طرح دعوی در مرکز داوری اتاق بازرگانی صنایع ، معادن ایران و پیگیری رأی صادره بر له این شرکت و علیه شرکت رجاء و انجام تشریفات قانونی در مراجع قضایی، به موجب رأی نهایی صادره که برای اجراء به شعبه 14 دایره اجرای احکام دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران احاله گردیده شرکت حمل و نقل ریلی رجاء محکوم به پرداخت مبلغ 16.1 میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری به ذینفعی این شرکت شد. در مهر همان سال این شرکت در راستای ایفای حقوق قانونی کلیه سهامداران خود و با تائید مراجع قضایی اقدام به اجراء و دریافت حدود 10.3 میلیارد تومان از رای فوق نمود که پس از آن شرکت رجا برای جلوگیری از دریافت بقیه بدهی اقدام به اخذ دستور توقف عملیات اجرایی از طریق ماده477 قانون آیین دادرسی نمود که شرکت مجبور به نگهداری مبلغ فوق در حساب بستانکاران مجتمع قضایی شهید بهشتی تا تعیین و تکلیف رای شد. لذا پس از طی تشریفات قانونی در مراجع قضایی به موجب رأی نهایی به نفع شرکت ریل سیر کوثر رای صادر و مابقی مبلغ فوق الذکر نیز پس از طی مراحل قانونی وصول خواهد شد. رای صادره قطعی و غیرقابل تجدید نظر بوده و مبلغ مذکور به عنوان سایر درآمد های غیر عملیاتی شرکت در سال 1400 در دفاتر ثبت و نحوه شناسایی و زمانبندی در صورت های مالی پایان دوره ارائه خواهد شد.

#ساربیل  #چدن #سفار  #کقزوی  #سخزر  #سکرما   #سشمال  #فولای | سیمان اردبیل و چدن سازان ایران، سیمان فارس، سیمان خزر، سیمان کرمان، سیمان شمال، صنایع فولاد آلیاژی یزد و شیشه قزوین پیرو صدور بخشنامه وزارت صنعت معدن و تجارت با موضوع نرخ عوارض صادراتی، اعلام کردند: اثرات وضع عوارض مذکور بر درآمد عملیاتی و سود آوری این شرکت ها تاثیر چندانی نخواهد داشت.

#سصوفی | سیمان صوفی اعلام کرد: اجرای بخشنامه مزبور دارای ابهاماتی است علاوه براین اقداماتی به‌منظور تعدیل و اصلاح مفاد آن از سوی نهادهای ذی‌ربط (من‌جمله انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان) در دست پیگیری است. همان‌گونه که میدانید صنعت سیمان دارای ظرفیت تولیدی در حدود 88/5 میلیون تن بوده و مصرف داخل به‌طورمعمول بین 55 تا 60 میلیون تن است. براین اساس مازاد ظرفیت الزاماً بایستی از طریق مرزهای زمینی و دریایی صادر شود تا علاوه بر تأمین نیاز ارزی کارخانجات سیمان به شرایط تعادل عرضه و تقاضای داخل نیز کمک نماید براین اساس انتظار می‌رود تا بخشنامه موصوف در خصوص این صنعت مورد تعدیل واقع شود. با عنایت به آنچه که گذشت در شرایط حاضر امکان برآورد آثار اجرای این بخشنامه بر درآمد و سودآوری این شرکت فراهم نیست. بدیهی است پس از روشن شدن ابهامات نحوه اجرا، نسبت به اعلام تأثیرات ناشی از وضع عوارض اقدام بایسته انجام خواهد پذیرفت.

 #سیلام | سیمان ایلام درباره وضع عوارض پنج درصدی روی صادرات کلینکر/سیمان اعلام کرد: وضع چنین بخشنامه ای درشرایطی که بیش از 30 میلیون تن مازاد ظرفیت عرضه نسبت به تقاضای مصرفی در کشور وجود دارد، موجب تعجب این شرکت شده و در این خصوص شرکت های سیمانی از طریق انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مراتب اعتراض و دلایل پرشمار خود را به حضور مقام عالی وزارت صنعت معدن تجارت، رسانده است و انتظار این است عوارض صادراتی مزبور در این صنعت حذف شود.

#سمازن | سیمان مازندران درباره وضع عوارض برای صادرات کالاها اعلام کرد: نحوه ی اجرای بخشنامه مزبور دارای ابهاماتی است که نیاز به اصلاح و بازنگری دارد که با توجه به پیگیریهای نهادهای ذیربط از جمله انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان حذف یا اصلاح محتمل است. این شرکت در سال مالی گذشته 7درصد از محصول های خود را صادر کرد و در سال مالی جدید 14 درصد صادرات پیش بینی شده است. با توجه به موارد مطروحه و ابهامات در خصوص اجرای آن و شرایط حاضر امکان برآورد آثار اجرای این بخشنامه بر درآمد و سودآوری این شرکت فراهم نیست.

#ساروم | سیمان ارومیه درباره وضع عوارض برای صادرات کالاها اعلام کرد: نحوه اجرای بخشنامه مزبور دارای ابهاماتی است علاوه براین اقداماتی به‌منظور تعدیل و اصلاح مفاد آن از سوی نهادهای ذی‌ربط (من‌جمله انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان) در دست پیگیری است. لازم به ذکر است صنعت سیمان در حال حاضر دارای ظرفیت تولیدی در حدود 88/5 میلیون تن در سال است و مصرف داخل به‌طورمعمول بالغ بر 60 میلیون تن است. براین اساس مازاد ظرفیت عملی عمدتاً بایستی از طریق مرزهای زمینی و دریایی صادر شود تا علاوه بر تأمین نیاز ارزی کارخانجات سیمان به شرایط تعادل عرضه و تقاضای داخل نیز کمک کند. انتظار می‌رود بخشنامه موصوف در خصوص این صنعت مورد تعدیل واقع شود. با عنایت به موارد مذکور امکان برآورد آثار اجرای این بخشنامه بر درآمد و سودآوری این شرکت فراهم نیست. پس از روشن شدن ابهامات نحوه اجرا، نسبت به اعلام تأثیرات ناشی از وضع عوارض در قالب برنامه ریزی برای صادارتی شرکت اقدام لازم انجام خواهد پذیرفت.

#سبجنو | سیمان بجنورد درباره وضع عوارض برای صادرات کالاها اعلام کرد: نحوه اجرای بخشنامه مزبور دارای ابهاماتی است علاوه براین اقداماتی به‌منظور تعدیل و اصلاح مفاد آن از سوی نهادهای ذی‌ربط (من‌جمله انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان) در دست پیگیری است. لازم به ذکر است صنعت سیمان در حال حاضر دارای ظرفیت تولیدی در حدود 88.5 میلیون تن در سال است و مصرف داخل به‌ طورمعمول بالغ بر 60 میلیون تن است. براین اساس مازاد ظرفیت عملی عمدتاً بایستی از طریق مرزهای زمینی و دریایی صادر شود که علاوه بر تأمین نیاز ارزی کارخانجات سیمان به شرایط تعادل عرضه و تقاضای داخل نیز کمک کند. انتظار می‌رود بخشنامه موصوف در خصوص این صنعت مورد تعدیل واقع شود. با عنایت به موارد مذکور امکان برآورد آثار اجرای این بخشنامه بر درآمد و سودآوری این شرکت فراهم نیست. بدیهی است پس از روشن شدن ابهامات نحوه اجرا، نسبت به اعلام تأثیرات ناشی از وضع عوارض در قالب برنامه ریزی برای صادارتی شرکت اقدام لازم انجام خواهد پذیرفت.

#سقاین | سیمان قائن درباره وضع عوارض برای صادرات کالاها اعلام کرد: نحوه اجرای بخشنامه مزبور دارای ابهاماتی است علاوه براین اقداماتی به‌منظور تعدیل و اصلاح مفاد آن از سوی نهادهای ذی‌ربط (من‌جمله انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان) در دست پیگیری است. همان‌گونه که میدانید صنعت سیمان دارای ظرفیت تولیدی در حدود 90 میلیون تن بوده و مصرف داخل به‌طورمعمول بین 55 تا 60 میلیون تن است. براین اساس مازاد ظرفیت الزاماً بایستی از طریق مرزهای زمینی و دریایی صادر شود که علاوه بر تأمین نیاز ارزی کارخانجات سیمان به شرایط تعادل عرضه و تقاضای داخل نیز کمک کند. انتظار می‌رود بخشنامه موصوف در خصوص این صنعت مورد تعدیل واقع شود. با عنایت به آنچه که گذشت در شرایط حاضر امکان برآورد آثار اجرای این بخشنامه بر درآمد و سودآوری این شرکت فراهم نیست. بدیهی است پس از روشن شدن ابهامات نحوه اجرا، نسبت به اعلام تأثیرات ناشی از وضع عوارض اقدام لازم انجام خواهد پذیرفت.

#سرود | سیمان شاهرود درباره وضع عوارض برای صادرات کالاها اعلام کرد: نحوه اجرای بخشنامه مزبور دارای ابهاماتی است علاوه براین اقداماتی به‌منظور تعدیل و اصلاح مفاد آن از سوی نهادهای ذی‌ربط (من‌جمله انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان) در دست پیگیری است. صنعت سیمان در حال حاضر دارای ظرفیت تولیدی در حدود 88.5 میلیون تن در سال است و مصرف داخل به‌طورمعمول بالغ بر 60 میلیون تن است. براین اساس مازاد ظرفیت عملی عمدتاً بایستی از طریق مرزهای زمینی و دریایی صادر شود تا علاوه بر تأمین نیاز ارزی کارخانجات سیمان به شرایط تعادل عرضه و تقاضای داخل نیز کمک نماید. انتظار می‌رود بخشنامه موصوف در خصوص این صنعت مورد تعدیل واقع شود. با عنایت به موارد مذکور امکان برآورد آثار اجرای این بخشنامه بر درآمد و سودآوری این شرکت فراهم نیست و پس از روشن شدن ابهامات نحوه اجرا، نسبت به اعلام تأثیرات ناشی از وضع عوارض در قالب برنامه ریزی برای صادارتی شرکت اقدام لازم انجام خواهد پذیرفت. بنابراین وضع عوارض مذکور بر درآمد عملیاتی و سودآوری این شرکت تأثیر چندانی نخواهد داشت.

#غمینو | صنایع غذایی مینو شرق اعلام کرد: زمان قطعی بهره برداری از خط جدید بیسکویت یازدهم اردیبهشت مصادف با روز جهانی کارگر است.

#خفولا | خدمات فنی فولاد یزد در نظر دارد 30.62 درصد سهام پالایش ارگ (سهامی خاص) خود را به صورت یکجا واگذار کند.

#وتوسم | سرمایه گذاری توسعه ملی درباره پیرو آگهی مزایده فروش پروژه رولکس پروژه فوق به 60 میلیارد تومان به سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بابت تسویه تتمه بدهی سود سهام سال99 واگذار شد. بهای تمام شده پروژه فوق در دفاتر شرکت مبلغ 52 میلیارد تومان است که پس از کسر مالیات نقل و انتقال برآوردی مبلغ 6.5 میلیارد تومان سود فروش شناسایی شد.

#دعبید | داروساری دکتر عبیدی اعلام کرد: به منظور برگزاری مناقصه عملیات تهیه، حمل مصالح و اجرای فنداسیون، اسکلت فلزی و سقف ساختمانهای پروژه عبیدی البرز فهرستی از شرکت های واجد شرایط جهت اجرای پروژه مذکور تهیه و پس از ارزیابی اولیه فنی و مالی شرکت ها و انجام بازدید میدانی از ظرفیت کارخانه و توانمندی های مدیریتی برای تعداد محدودی از شرکت های فهرست شده، اسناد مناقصه ارسال و پاکات الف، ب، ج دریافت شد. بازگشایی پاکات قیمت پیشنهادی انجام و پس از بررسی های لازم و طرح در جلسه هیئت مدیره برنده مناقصه متعاقبا اعلام میشود.

#وملت | سرمایه گذاری ملت اعلام کرد: به دلیل توقیف ساختمان توانیر در سنوات قبل توسط بانک ملت، انتقال سند به شرکت ارتباطات سیار ایران (#همراه) صورت نگرفته است. لذا در صورت فسخ قرارداد ضرر و زیانی متوجه شرکت نیست. همچنین راکد بودن بخشی از دریافتنی های تجاری و سایر دریافتنی ها بابت پرداخت بهای خرید سهام شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران در سنوات قبل برای شرکت های زیرمجموعه امین مدیریت پویا و فرآورده های دریایی ارس است. با توجه به اینکه شرکت مزبور اعلام ورشکستگی کرده و مراحل ختم ورشکستگی همچنان ادامه دارد. همچنان بخشی از مطالبات امین مدیریت پویا بابت تزریق نقدینگی چخت فعالیت در بازار سرمایه است که کاملاً قابل وصول است.

افزایش سرمایه بنگاه ها

#وسپهر | افزایش سرمایه 150 درصدی سرمایه گذاری ملی سپهر صادرات از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

#ونیکی | افزایش سرمایه از محل آورده نقدی به نحوی انجام می شود که سود سهامداران عمده حقوقی و حقوقی ها در اقلیت پرداخت نشده است، سود باقی سهامداران پرداخت شده است و بدهی به سهامداران حقیقی در سنوات قبلی وجود ندارد. روند افزایش سرمایه از زمستان گذشته آغاز شده و با تکمیل مدارک انجام خواهد شد.

مجامع بنگاه ها

#ولغدر | در مجمع عمومی عادی سالیانه لیزینگ خودرو غدیر به ازای هر سهم 10 تومان سود نقدی  تقسیم شد. شرکت برنامه افزایش سرمایه را در دستور کار خود دارد اما محل و مبلغ آن هنوز مشخص نیست. این در حالی است که شرکت به میزان سرمایه ثبتی خود نیز ۵۰ میلیارد تومان سود انباشته در شرکت دارد و سهامداران خواستار افزایش سرمایه از این محل بودند.

#شپنا | مجمع عمومی فوق العاده با تصویب افزایش سرمایه پالایش نفت اصفهان برگزار شد.

#ونیکی | سرمایه گذاری ملی ایران اعلام کرد: با توجه به مصوبه مجمع ونیکی مقرر شد که 72 تومان سود نقدی به ازای هر سهم تخصیص داده شود.  شرکت در تلاش است با هماهنگی با سجام، سود سهامداران حقیقی را تا پایان اردیبهشت توزیع کند.

#زشریف | سهامداران کشت و صنعت شریف آباد در مجمع ۲۵ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کردند.

#پرداخت | جلسه مجمع عمومی به پرداخت ملت در تهران (چهارراه فرمانیه، خیابان پاسداران شمالی، خیابان نوریان، مجموعه رفاهی بانک ملت، پلاک 13 و 11) در ساعت 14 دوشنبه 5 اردیبهشت برگزار میشود.

#سخزر | جلسه مجمع عمومی سیمان خزر در تهران (خیابان ولی عصر، بالاتر از جام جم، نرسیده به پارک وی، خیابان استقلال، سالن مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش) در ساعت 16:30 سه شنبه 20 اردیبهشت برگزار میشود.

#سدور | جلسه مجمع عمومی سیمان دورود در تهران (خیابان مطهری بعد از تقاطع خیابان قائم مقام فراهانی پلاک 334 سالن اجتماعات شرکت بین المللی بازرسی کالای تجاری (IGI)) در ساعت 15 دوشنبه 19 اردیبهشت برگزار میشود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.