از کسانی که علیه اسرائیل مبارزه می‌کنند، پشتیبانی می‌کنیم

سردار قاآنی: به نابودی رژیم صهیونیستی سرعت داده می‌شود

تمام سرزمین‌های اشغالی حکم یک پادگان پر از دوربین و ابزار کنترلی دارد و سیستم پلیسی که حاکم است

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: ما در میان میدان مبارزه هستیم و جمهوری اسلامی در صحنه مبارزه علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی جلودار است.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل قاآنی در مراسم نخستین سالگرد شهادت شهید سید محمد حجازی که در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: اگرچه تابلوی برگزاری این مراسم به نام شهید حجازی است اما بدون تردید برگزاری چنین جلساتی، یاد و گرامیداشت همه شهدای عالی‌مقامی است که برای حرکت الهی انقلاب اسلامی جان خود را فدا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ما پرچم را به نام شهید حجازی بالا برده‌ایم اما وقتی این جلسات تشکیل می‌شود به یاد همه شهداست؛ چه شهدای برجسته و قهرمان ما همچون حاج قاسم سلیمانی، احمد کاظمی، حسین خرازی، عبدالله میثمی که همگی جزو رفقا، همسنگران و همراهان شهید حجازی بودند و چه شهدای بزرگواری که هر کدام سردار شهر و قوم خود هستند.

قاآنی با بیان اینکه امروز در رأس این یادکردها شهدای مقاومت قرار دارند، اظهار کرد: شهدای درون قلب مقاومت یعنی ایران اسلامی گرفته تا ماورای مرزها به ویژه در فلسطین قهرمان، یک بار دیگر نشان دادند که اسلام زنده است، ارزش‌های اسلامی و فلسطین زنده است و نام شهدا همچنان استمرار دارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تاکید کرد: اگرچه بر اساس عرف متداول، در این جلسات به محضر خانواده شهدا عرض ارادت داریم اما همه ملت بزرگوار ایران خوب می‌دانند که برگزاری مجالس، علاوه بر تکریم و احترام به محضر شهدای عالی‌مقام، به جهت برشماری عزت‌ها، سربلندی‌ها و همچنین نشان دادن راه عزیز زندگی کردن است.

قاآنی ادامه داد: بنابراین حق بر این است تا در حد استطاعت از ارزش‌هایی که در درون این شهدا بوده و آنها را به این مقام رسانده یاد کنیم چرا که ما در میان میدان مبارزه هستیم و ایران اسلامی در صحنه مبارزه علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی جلودار است.

وی با بیان اینکه ما با پیروی از شهدای عالی مقاوم و روش آنها، باید این راه پر عزت را استمرار دهیم و جلوداری را ادامه بدهیم، اظهار کرد: شهید حجازی برجستگی‌های زیادی در زندگی داشت. یک بعد ارزشی زندگی شهید حجازی که این مرد را آنچنان بزرگ ساخت عمل به بیانات امام راحل بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: شهید حجازی انسانی تکلیف‌مدار، پرتلاش، معقول و باتدبیر بود؛ او عمری سراپا مجاهدت، فکری پویا، دلی سرشار از ایمان راستین و آکنده از انگیزه و عزم راسخ و نیرویی یک سره در خدمت اسلام و انقلاب بود و در همه صحنه‌های مورد نیاز، تکلیف‌مدارانه و بدون هیاهو حاضر می‌شد.

قاآنی یادآور شد: همه مردم می‌دانند شهید حجازی مراتب مختلف مسئولیت را در سپاه طی کرده بود و در همه آنها سربلند و موفق بوده است.  شهید حجازی در عین حالی که در مسئولیت‌های بزرگ انجام وظیفه کرده است اما می‌بینیم حتی در اوج مسئولیت‌های بزرگ، هر جا نیاز بوده در عناوین پایین‌تری از عناوین بزرگ خود، با نهایت جدیت و تلاش و با تدبیر و برنامه‌ریزی می‌ایستد و کار می‌کند.

وی تاکید کرد: او در عین حال که جانشین فرمانده کل سپاه بود وقتی لازم شد و ضرورت پیدا کرد به عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس ایستاد و با همت و جدیت بسیاری کار کرد. این اخلاص و توجه به تکلیف جزء شاخص‌هایی است که اگر می‌خواهیم ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و این مسیر را طی کنیم باید آنها را بشناسیم و در خود ایجاد کنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: شهید حجازی وقتی به عرصه مقاومت بین‌الملل آمد در حمایت از رزمندگانی که در خط مقاومت مبارزه با صهیونیسم تلاش می‌کنند به زیبایی و با تدبیر و برنامه‌ریزی عمیقی درخشید؛ آنچنانکه سید جبهه مقاومت سید حسن نصرالله ایشان را جزء دوستان باتدبیر در برنامه‌ریزی برای حمایت و پشتیبانی مقاومت برشمرد و او را مردی متفکر و کارآمد تلقی کرد.

قاآنی یادآور شد: این شهدای عالی‌مقام با عمل خود، با تلاش فراگیر و با رفتاری که داشتند علاوه بر اینکه معلم مکتب شهادت بودند استاد دانشگاه شهیدپروری نیز هستند. یکی از هنرهای بزرگ شهید حجازی این بود که انسان‌های زمینه‌داری که روحیه مقاومت در وجودشان بود را به خوبی شناسایی می‌کرد و زمینه‌های رشد و تعالی آنها را فراهم می‌آورد.

وی افزود: لبنان قهرمان را ببینید، روزی که خرمشهر را در سال ۶۱ آزاد کردیم رژیم جنایتکار صهیونیست از جنوب لبنان وارد شد و در مرکز و بیروت و هر جا که خواست جنایت کرد و کمتر از انگشتان یک دست ابزار نظامی اصلی آنها آسیب دید، در حالی که در همین مرحله از جنگ حدود سه‌هزار انسان را کشت. امروز متاسفانه این جنایت بزرگ در حافظه تاریخی دیگر جنایتکارانی که از این رژیم حمایت می‌کنند به فراموشی سپرده شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد: لبنان روزی چنین شرایطی داشته، اما امروز قهرمانان عرصه مقاومت در لبنان به جلوداری سید حسن نصرالله چنان سلطه‌ای بر این میدان و منطقه پیدا کرده‌اند که رژیمی که ادعای نیل تا فرات را داشته روی زمین دیوارهای بیش از ۶ متر بتنی می‌کشد که کسی داخل آن نفوذ نکند و در برخی نقاط تا ۳۰ متر ستون‌های فولادی در درون زمین فرو می‌کند که کسی از زیر زمین به آنها نفوذ نکند. چنین وضعیتی به سر این رژیم جنایتکار آمده است.

قاآنی با بیان اینکه به هجمه رسانه‌ای که آمریکا در آن از رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌کند و می‌خواهند خود را قدرتمند جلوه دهد نگاه نکنید، اظهار کرد: مظاهر ناتوانی آنها و قدرت جبهه مقاومت که به برکت خون شهدا هر روز رو به رشد است را می‌بینید که در همین ماه مبارک رمضان چطور قهرمانان و فرزندان فلسطین هرکدام زمینه‌هایی برای خود ایجاد کرده‌اند و چند عملیات‌ در قلب رژیم صهیونیستی انجام دادند که آنها را لرزانده است.

وی تصریح کرد: تمام سرزمین‌های اشغالی حکم یک پادگان پر از دوربین و ابزار کنترلی دارد و سیستم پلیسی که حاکم است قدم به قدم همه را کنترل می‌کند، در چنین سرزمین پادگان‌مسلک و نظامی، جوانان فلسطینی بلند می‌شوند و عملیات می‌کنند و شهدای عالی‌مقامی مثل رعد حازم با صلابت و با اطمینان نفس در مرکز رژیم صهیونیستی و در شلوغ‌ترین منطقه و ساعت روز اقدامی قهرمانانه در پاسخگویی به جنایات دشمن را اجرا می‌کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه یادآور شد: چنین گوهرهایی در مقاومت اسلامی وجود دارد که امام خمینی راه آن را در درون این نظام الهی نشان دادند و امروز رهبر انقلاب اسلامی همین راه را با جدیت و با صلابت طی می‌کنند و از فرزندان خود در درون نظام اسلامی و ماورای مرزها پشتیبانی می‌کنند.

قاآنی تاکید کرد: ما به رژیم اشغالگر صهیونیستی گفته‌ایم، از هرکس که علیه این رژیم جنایتکار مبارزه کند پشتیبانی می‌کنیم و این پشتیبانی همچنان ادامه دارد. این جوانانی که امروز در فلسطین عملیات می‌کنند سرمایه‌های نهفته درون فلسطین و نسل چهارم و پنجم هستند که این‌طور قهرمانانه و فداکارانه عملیات انجام می‌دهند و تمام سیستم این رژیم به هم ریخته‌اند.

وی با بیان اینکه یک جوان فلسطینی آنگونه این‌ها را به هم می‌ریزد و در نتیجه صهیونیست‌ها کوچکتر از آن هستند که با نظام جمهوری اسلامی روبرو شوند، تصریح کرد: البته خودمان هم دست بسته نیستیم. اگر به منافع این نظام در هر کجای عالم تعرضی صورت بگیرد، پاسخ جدی خواهیم داد. ما خوب می‌دانیم شما کجا هستید. در اربیل خیلی از کسانی که در کنارتان زندگی می‌کردند، نمی‌دانستند آنجا پایگاه شماست اما تحت رصد ما بودید.

فرمانده نیروی قدس سپاه یادآور شد: البته خودشان هم اقرار کردند که ایران چگونه این پایگاه جنایتکارانه را با ملاحظات امنیتی رصد می‌کند. بنابراین هرکجا که تشخیص بدهیم حتما برخورد جدی با رژیم صهیونیستی می‌کنیم و آن‌ها کوچکتر از آن هستند که با ما هماوردی کنند.

قاآنی با بیان اینکه اگر ملاحظاتی می‌کنیم، ناشی از ملاحظات خودمان است نه از قدرت شما، اظهار کرد: ما دارای فهم انقلابی هستیم و می‌دانیم که کی و کجا با شما برخورد کنیم. ما ملاحظاتی انسانی داریم و مثل شما نیستیم.

وی افزود: رژیم رو به زوال صهیونیستی که به حول و قوه الهی هرچه زمان می‌گذرد به این نابودی نزدیکتر می‌شود با این دولت نیم‌بندی که دارد در حال سقوط است و حتما به اضمحلال این رژیم سرعت می‌دهد. برادرانی که ابراز رشادت می‌کنند به این مسیر ایمان دارند. ما به شهدای مقاومت و فلسطین و پدران و مادرانشان درود می‌فرستیم. مقاومت امروز در سرتاسر دنیا گسترش پیدا کرده و هر کجا ظالمی به ممالک اسلامی تعرض کند، بچه مسلمان‌ها حضور دارند و جمهوری اسلامی از آن‌ها حمایت می‌کند.

قاآنی با اشاره به جنگ یمن گفت: بچه مسلمان‌ها هم جنگ و هم کشور را اداره کردند و امروز فرزندان جدید انقلاب اسلامی سلاح‌های عمده‌ای که استفاده می‌کنند خودشان می‌سازند، موشک با برد بیشتر از هزار کیلومتر و پهپاد با برد بیش از هزار کیلومتر می‌سازند.

وی تصریح کرد: رهبران نادان سعودی باید بفهمند که با همه امکانات هر روز عقب‌تر رفته‌اند. این جنگ، جنگی نیست که به نفع آن‌ها باشد. توصیه رهبری معظم انقلاب خیرخواهانه بود. اگر عقلی باشد، زودتر باید تمام کنند. این در حالی است که جنایتکاران جنایتکارزاده که از پشتیبانی دیگر جنایتکارها برخوردارند، تمامی زیرساخت‌های یمن را از بین بردند. ما مدارک مسلم قطعی از جنایات عربستان داریم.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: آن‌هایی که سردار سلیمانی را ترور کردند تا خللی در جبهه مقاومت وارد کنند، این فهم را نداشتند که هر قطره خون سردار سلیمانی انسان‌های بسیاری را جذب خود می‌کند و دیر نباشد که فتح قدس را ببینیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.