ایران: آژانس به اطلاعات حافظه دوربین های نصب شده در نطنز دسترسی ندارد

نماینده ایران اعلام کرد که آژانس بین الملی انرژی اتمی هیچگونه دسترسی به اطلاعات حافظه دوربین های نصب شده در مرکز تولید سانتریفیوژ در نطنز ندارد و تا وقتی ایران مجددا به اجرای برجام برنگردد اطلاعات مربوطه در اختیار آژانس قرار نخواهد گرفت

 در پی انتشار گزارش جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد راستی آزمایی اجرای برجام، «محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی در وین در اظهاراتی گفت: این یک گزارش بروزرسانی فنی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه نظارت بر اجرای برجام وفق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که آخرین تحولات و همچنین اطلاعات فنی جدید در ارتباط با فعالیت های هسته‌ای ایران را به اطلاع اعضای این سازمان می‌رساند.

به گزارش فارس؛ منابع رسانه‌ای به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر دادند که این نهاد در تاسیسات ایران در نطنز دوربین‌های نظارتی نصب کرد.

به دنبال اظهارنظر اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اقدام جمهوری اسلامی ایران در انتقال تجهیزات لازم برای ساخت قطعات سانتریفیوژ از تأسیسات کرج به نطنز، این نهاد بین‌المللی از نصب دوربین‌های نظارتی خود در نطنز خبر داد.

غائبی در این باره اظهار داشت: در این گزارش اعلام شده است همانطور که قبلا گزارش شد ایران در چهار آوریل به آژانس اطلاع داده است که تمامی ماشین های مربوط به تولید سانتریفیوژ در کرج را به نطنز منتقل کرده و همان روز بازرسان آژانس راستی آزمایی کردند که تمامی آنها غیر فعال هستند.

غائبی ادامه داد: در ۱۲ آوریل آژانس نصب دوربینهای نظارتی خود را در نطنز به اتمام رسانده و همان روز مهر و موم از این ماشین ها برداشته شده است. همان روز ایران به آژانس اطلاع داد که این ماشین ها برای تولید لوله ها و بیلوز روتور سانتریفیوژ مورد استفاده قرار گرفته است. همچنان در ۱۳ آوریل ایران به آژانس اطلاع داد که این ماشین ها در همان روز در این مکان جدید فعال و عملیاتی شده اند.

سرپرست نمایندگی ایران همچنین گفت: همچنان آژانس هیچگونه دسترسی به اطلاعات حافظه دوربین های نصب شده نداشته و تا زمانیکه ایران مجددا به اجرای برجام برنگردد اطلاعات مربوطه در اختیار آژانس قرار نخواهد گرفت و نزد ایران ذخیره می شود .

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.