کمک‌های امدادی به صدها مهاجر در راه مانده هندوراسی

در روزهای اخیر بیش از 2300 نفر مهاجر از مرز گواتمالا عبور کرده‌ اند

جمعیت ملی هندوراس و گواتمالا برای صدها نفر از مهاجرانی که از کشور هندوراس وارد گواتمالا شدند، آماده کمک رسانی هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در روزهای اخیر بیش از 2300 نفر مهاجر از مرز گواتمالا عبور کرده اند.‌ به همین منظور داوطلبان صلیب سرخ گواتمالا در مرز شمال شرقی این کشور با هندوراس در حال حمایت از مهاجران به هنگام ورود به این کشور هستند.

سالمندان در بین جمعیت مهاجر

ماریا النا آجپاکاجا از صلیب سرخ گواتمالا می‌گوید: در روزهای گذشته شاهد عبور بسیاری از آسیب دیدگان از مرز بوده‌ایم که بدون امید نیاز به کمک دارند. زنان باردار، کودکان با سنین متفاوت و سالمندان در بین این جمعیت مهاجر به چشم می‌خورند. بسیاری از آن‌ها از کم آبی و جراحات ناشی از پیاده‌روی‌های بسیار طولانی رنج می‌برند.

ارائه خدمات بشردوستانه صلیب سرخ در هندوراس

علاوه بر این، داوطلبان صلیب سرخ گواتمالا خدمات خود از قبیل مراقبت‌های پیش بیمارستانی ارائه می دهند. تامین آب، اقلام بهداشتی، مواد خوراکی، ماسک صورت و اطلاعاتی پیرامون پیشگیری از بیماری کووید -19  از جمله خدمات دیگر ارائه شده است.

از 30 سپتامبر 2020، سه مرکز ارائه خدمات بشردوستانه صلیب سرخ در هندوراس فعال شده است.  خدماتی از جمله تامین آب، ماسک‌های صورت و همچنین اطلاعاتی پیرامون ایمنی، امنیت و پیشگیری از ویروس کرونا ارائه را به آسیب دیدگان می‌دهد.

صلیب سرخ جهانی باور دارد که بدون اقدام هماهنگ از طرف جامعه جهانی، انتظار می رود که نیازهای بشردوستانه با ظهور کووید ۱۹ عمیق‌تر و وخیم‌تر شده و به ظهور نیازهای کوتاه و بلند مدت بهداشتی و حمایتی منجر شود. به این ترتیب جوامعی که از تاب‌آوری نسبی برخوردارند به کمک‌رسانی بشردوستانه نیاز پیدا خواهند کرد.

نهضت یاریگر

نهضت بین­‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر بزرگترین شبکه بشردوستانه در جهان است. داوطلبان اجتماع­ محور و کارکنان آن به آسیب­‌پذیرترین افراد، از جمله آنها که در کشورهایی با سیستم­‌های کم­ بهره بهداشتی و رفاه اجتماعی زندگی می­‌کنند. افرادی که از بلایای اخیر بهبود می­‌یابند، مهاجران و آوارگان، آنها که در مناطق مخاصمه هستند. آن ها با خشونت­های مداوم دست به گریبانند. زاغه نشینان شهرها، زندانیان، و مردمی که از آثار اجتماعی-اقتصادی کووید ۱۹ رنج می­‌برند کمک می­‌کنند.”

این همه­‌گیری که چند ماه از آغاز آن می­‌گذرد. با تشدید نابرابری­‌ها، ناپایدارسازی جوامع همراه بوده است. همه ابعاد زندگی مردم را مورد تهدید قرار داده است. در نقاط مختلف دنیا داوطلبان محلی در حال ارائه کمک­ها و خدمات حیاتی هستند. تا شیوع این همه‌گیری را محدود کنند. خواست کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تداوم یا تمدید برنامه‌های حمایتی اجتماعی است. به این ترتیب، آسیب‌پذیرترین افراد تحت پوشش قرار گیرند. فعالیت‌های بشردوستانه حاضر که بر امنیت غذایی، تغذیه و معیشت تمرکز دارند نیز باید تقویت شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.