یک کلام و تمام؛ اسکوچیچ می‌ماند

حمایت وزیر ورزش کافی نیست، تیم ملی نیاز به آماده‌سازی خوب دارد

با اعلام وزیر ورزش تمام شایعات درباره برکناری اسکوچیچ از بین رفت و این مربی در جام جهانی روی نیمکت ایران خواهد بود.

شهروندآنلاین: بحث ماندن یا رفتن اسکوچیچ از تیم ملی فوتبال ایران، موضوعی بوده که در همه روزها و هفته‌های گذشته در رسانه‌ها مطرح شده است. سرمربی کروات ایران که با اقتدار تیم ملی فوتبال را به جام جهانی قطر رساند، مخالفان زیادی دارد و هر از چند گاهی شایعاتی درباره جایگزینی وی نیز مطرح می‌شود.

درباره جایگزین‌های اسکوچیچ نام‌های متعددی مطرح شده است. مساله مهم در همه روزهای گذشته این بوده که هیچ کدام از مقامات فدراسیون فوتبال به طور رسمی شایعه جدایی اسکوچیچ را تکذیب نکردند. این مساله به قوی‌تر شدن شایعات درباره این سرمربی کمک کرد. با این حال در جلسه‌ای که روز پنجشنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، تصمیم بر حمایت از اسکوچیچ گرفته شد و این مربی تا پایان جام جهانی روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست.

جلسه مهم با وزیر درباره تیم ملی فوتبال

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان عصر روز پنجشنبه تماشاگر ویژه دیدار دوستانه تیم ملی امید ایران با گل‌گهر سیرجان بود. سجادی در حاشیه این مسابقه ضمن دیدار با اعضای تیم امید و به خصوص مهدی مهدوی‌کیا و همچنین جلسه کوتاهی که با امیر قلعه‌نویی داشت، پیگیر وضعیت تیم ملی بزرگسالان ایران هم شد. بر این اساس، حمید استیلی، مدیر تیم ملی فوتبال که یکی از حاضران در ورزشگاه آزادی برای مسابقه دوستانه مذکور بود، هم جلسه‌ای در حاشیه این مسابقه با حمید سجادی، وزیر ورزش برگزار کرد. جلسه‌ای که خروجی‌اش دستور وزیر برای حمایت از اسکوچیچ بود.

سجادی حرف آخر را زد

سجادی در حاشیه بازی دوستانه تیم فوتبال امید، مصاحبه‌ای نیز با خبرنگاران داشت که درباره تیم ملی صحبت کرد. وزیر ورزش در بخشی از مصاحبه خود درباره وضعیت تیم ملی فوتبال گفت: «با حمید استیلی در مورد برنامه‌های تیم ملی و بازی‌هایی که باید انجام دهند، صحبت کردیم. اینها مطالبی است که باید مدون شود و در دستور کار قرار بگیرد و اجرایی شود. باید ببینیم چه خدمتی از دست ما برمی‌آید. در هر صورت وظیفه ما حمایت است.»

وزیر ورزش درباره شایعاتی که پیرامون دراگان اسکوچیچ مطرح می‌شود، افزود: «در مورد سرمربی تیم ملی صحبت‌های زیادی می‌شود و باید قاطعانه از وی حمایت کنیم و او هم در خدمت تیم ملی است و ما هم کمک می‌کنیم.»

لزوم ایجاد برنامه‌های آماده‌سازی برای تیم ملی

حال که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی خود را درباره دراگان اسکوچیچ گرفته‌اند، ایجاد فضای حمایتی از تیم ملی باید در دستور کار قرار بگیرد. در این خصوص حسن کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال اعلام کرده که 6 بازی دوستانه که احتمالا یکی از آنها با آرژانتین یا برزیل خواهد بود، برای تیم ملی در نظر می‌گیرند. قطعا این مسابقات دوستانه به آماده‌سازی تیم ملی کمک خواهد کرد، اما اینکه چنین ایده‌ای اجرایی شود، نیازمند برنامه‌ریزی و پیگیری مدون مسئولان فدراسیون فوتبال است. قطعا حالا وظیفه همه ارکان فدراسیون و حتی وزارت ورزش فراهم کردن همه برنامه‌هایی است که اسکوچیچ برای آماده‌سازی تیم ملی در نظر می‌گیرد و لغزش‌ها در این خصوص به ضرر تیم ملی در جام جهانی تمام خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.