سهم 50درصدی پایتخت‌نشین‌ها از مرگ‌ومیرهای کرونایی

تهران در وضعیت فوق قرمز است

نیمی از آمار مرگ‌ومیر بیماران کرونایی کشور مربوط به استان تهران است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران مهم‌ترین موضوع حال حاضر را کاهش بیماران ورودی به مراکز درمانی دانست.
در هفته‌های گذشته بارها آمار جانباختگان سه رقمی شد. آماری که در بعضی از روزها رکوردزنی هم کرد تا عدد بی‌سابقه‌ای را در مرگ ایرانیان ثبت کند.

شهروندآنلاین-  استاندار تهران هم با اشاره به روند صعودی موارد ابتلا و بستری در پایتخت تأکید کرد که برای عبور از پیک کرونا پیشنهاد جریمه برای مسافرت‌های غیرضروری به وزارت کشور و ستاد مقابله با کرونا اعلام خواهد شد.

انوشیروان محسنی‌بندپی سیزدهم مهرماه بود که از فرستادن پیشنهادات مختلف به وزارت کشور گفت. او معتقد بود میزان تراکم و تردد در تهران باید کاهش بیابد.

استاندار تهران فاصله‌گذاری اجتماعی را هم برشمرده و گفته بود:  «میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو به‌طور میانگین ۳۵درصد و در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی ۵۵درصد است که با این شرایط نیازمند اقدامات مناسب برای کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم.»

در میان پیشنهادات استانداری تهران تشدید نظارت بر فعالیت اصناف و پاساژها هم به چشم می‌خورد.

محسنی‌بندپی معتقد بود در این زمینه نیاز به تصمیمات طولانی‌مدت است تا اثربخشی لازم را داشته باشد. اعمال جریمه برای مسافرت‌های غیرضروری هم به ستاد ملی کرونا و وزارت کشور اعلام شد تا شرایط تهران به درستی مدیریت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران آمار 50درصدی تهرانی‌ها در مرگ‌ومیرهای بیماران کرونایی را در متناسب‌بودن توسعه زیرساخت‌ها و امکانات بهداشتی و درمانی  می‌داند

آمارها اعداد سه‌رقمی را به رخ شهروندان کشیدند، تعطیلات و محدودیت‌ها دوباره به شهر برگشتند.

جرایم هم به کمک آمدند تا حریف اعداد اعلامی جانباختگان باشند و در روزهایی پاییزی پیش‌رو این آمارها میل به سبقت‌گیری نکنند.

اوایل خرداد بود که فوتی‌های کرونا به ناگهان کاهش یافت و در مرز دو رقمی‌شدن قرار گرفت. اتفاق میمونی که خیلی دوام نیاورد و در کمتر از یک ماه مرگ‌ومیر ناشی از کرونا صعودی شد.

کوهپایه‌زاده از تعداد زیادی طرح توسعه‌ای در دست ساخت ازجمله مرکز بهداشت و خانه بهداشت خبر داد که کمتر از ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

تازه‌ترین آمارها  اما تهران را در صدر تعداد جانباختگان کرونا نشان می‌دهد، البته  رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران آمار 50درصدی تهرانی‌ها در مرگ‌ومیرهای بیماران کرونایی را در متناسب‌بودن توسعه زیرساخت‌ها و امکانات بهداشتی و درمانی  می‌داند.

دلایلی که در مقایسه با گسترش شهرها و افزایش جمعیت استان در سال‌های اخیر رشدی به خود ندیده‌اند.

کوهپایه‌زاده از تعداد زیادی طرح توسعه‌ای در دست ساخت ازجمله مرکز بهداشت و خانه بهداشت خبر داد که کمتر از ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

او  توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به بودجه بخش درمان و ارز اختصاص‌یافته به واردات دارو و تجهیزات پزشکی را هم از نکات اساسی دانست؛ نکته‌ای که کمک می‌کند خدمات درمانی بیماران و کیفیت آموزش دانشجویان رشته‌های پزشکی لطمه کمتری ببینند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.