از غرق‌شدن کشتی مسکوا تا فرستادن پناهجویان انگلیس به آفریقا

کیوسک، نگاهی به اخبار منتشرشده در صفحه اول روزنامه‌های جهان، جمعه ۱۵ آوریل ۲۰۲۲

گاردین می‌گوید طرح دولت برای فرستادن برخی از پناهجویان برای رسیدگی به رواندا، «غیرانسانی» خوانده شده است. این روزنامه گزارش می‌دهد که این طرح می‌تواند منجر به افزایش کوتاه‌مدت افرادی شود که در تلاش برای عبور از کانال هستند و ممکن است این کشور را به چالش  بکشد.

نیویورک‌تایمز

کشتی بزرگ روسی در دریای سیاه غرق شد. بزرگ‌ترین ضربه به ناوگان دریایی ارتش روسیه توسط اوکراین، تیتر یک نیویورک‌تایمز است. این روزنامه همچنین از احتمال تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا خبر داده است.

وال استریت ژورنال

پیشنهاد ۴۳میلیارد دلاری ماسک برای خرید توییتر. به گزارش وال استریت ژورنال ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر با اعلام اینکه توییتر باید خصوصی شود تا رشد کند و به یک پلتفرم برای آزادی بیان تبدیل شود، پیشنهاد خرید نقدی ۴۳میلیارد دلاری این شرکت شبکه اجتماعی را عرضه کرد. ماسک که در حال حاضر دومین سهامدار بزرگ توییتر است، در برنامه تد تاک در ونکوور درباره پیشنهاد خرید توییتر گفت: «تصور می‌کنم خیلی مهم باشد که فضای انحصاری برای آزادی بیان وجود داشته باشد.»

دیلی‌میل

دیلی‌میل به نقل از نخست‌وزیر انگلیس قول داده  که «هر کاری که لازم باشد» برای اجرای برنامه‌های مهاجرت انجام می‌دهد. این روزنامه گزارش می‌دهد که این طرح برای پوشش افرادی که از ابتدای سال به بریتانیا وارد شده‌اند، زمانبندی کرده است.

صفحه اول این روزنامه همچنین حاوی خبری اختصاصی است مبنی بر اینکه هری و مگان، مخفیانه برای دیدن ملکه در ویندزور به بریتانیا پرواز کرده‌اند.

گاردین

گاردین می‌گوید طرح دولت برای فرستادن برخی از پناهجویان برای رسیدگی به رواندا، «غیرانسانی» خوانده شده است. این روزنامه گزارش می‌دهد که این طرح می‌تواند منجر به افزایش کوتاه‌مدت افرادی شود که در تلاش برای عبور از کانال هستند و ممکن است این کشور را به چالش بکشد.

تایمز

واکنش به برنامه‌های جدید دولت انگلیس برای فرستادن پناهجویان به رواندا برای رسیدگی به درخواست‌هایشان موضوع بسیاری از مقالات روزنامه‌های انگلیس است. تایمز می‌گوید دولت می‌خواهد اولین پروازها در مدت چند هفته انجام شود و ده‌ها هزار نفر در چند سال آینده جابه‌جا شوند.

این روزنامه همچنین این خبر را منتشر کرده که موسکوا، گل سرسبد ناوگان دریای سیاه روسیه، پس از مورد اصابت قرار گرفتن توسط دو موشک ضد کشتی اوکراینی غرق شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.