داوران فوتبال یکپارچه علیه فرهاد مجیدی

باشگاه استقلال: این افراد برای ما داور نچینند!

شهروندآنلاین: اعتراضات گسترده فرهاد مجیدی و بازیکنان استقلال به داوران سبب موضع‌گیری بسیاری از اهالی این عرصه در برابر سرمربی آبی‌ها شده است. موضوعی که بازتاب گسترده‌ای پیدا کرده و پای مدیرعامل استقلال نیز به آن باز شده است.

حمله مجیدی به داوران و یک کارشناس

یکی از موضوعات مشترک در همه کنفرانس‌های خبری فرهاد مجیدی بعد از بازی‌های گذشته، اعتراض به داوری مسابقه بوده است. بعد از دیدار استقلال و نساجی در جام حذفی که با شکست آبی‌ها همراه بود هم مجیدی جملات تلخی علیه داور بر زبان آورد و در خلال آن به یک کارشناس داوری حمله کرد. او گفته بود: «جالب است، داوری که وقتی من دهه ۸۰ فوتبال بازی می‌کردم، شیتیل گرفته بود و محرومش کرده بودند، الان ارتقای مقام پیدا کرده و به تلویزیون می‌آید. نمی‌دانم او با چه رویی به تلویزیون می‌آید و نظر کارشناسی می‌دهد.» این جمله مجیدی علیه آقای کارشناس کافی بود تا جنجالی بزرگ پیش بیاید.

علی خسروی به خودش گرفت!

بعد از این صحبت‌ها با اینکه مجیدی نامی از کسی نبرده بود، علی خسروی با گرفتن ماجرا به خودش واکنش تندی نشان داد. خسروی تنها داوری بود که در اوایل دهه 80 مدتی محروم شد و به همین خاطر واکنش‌هایی در این‌خصوص نشان داد. او در رسانه‌ها اعلام کرده بود قصد پاسخگویی به اظهارات فرهاد مجیدی را به دلیل بی‌سوادی و بی‌ادبی ندارد، اما در صفحه شخصی خود حمایت‌های کاربران و حتی برخی از فعالان حوزه فوتبال را بازنشر کرد. برخی از نزدیکان و دوستان خسروی در فضای مجازی اتهام‌هایی به مجیدی زده بودند که خسروی نیز آنها را بازنشر داد و ماجرا ادامه پیدا کرد.

حمایت گسترده قشر داوری از خسروی

این جنجال بزرگ سبب شد تا بسیاری از کارشناسان داوری و حتی داوران فعال در لیگ برتر به حمایت از علی خسروی بپردازند و مطالبی علیه فرهاد مجیدی در صفحات شخصی‌شان منتشر کنند. داوران فوتبال که از حملات فرهاد مجیدی در لیگ بیست و یکم بی‌نصیب نمانده بودند، در این شرایط به دفاع از خسروی پرداختند تا به نوعی از سرمربی استقلال هم انتقام بگیرند. حتی خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران نیز اظهارات فرهاد مجیدی را محکوم کرد تا ماجرا وارد فاز تازه‌ای شود.

نگرانی بابت قضاوت داوران

ادامه‌دار شدن این مساله نگرانی‌هایی از سوی هواداران استقلال ایجاد کرد. موضع‌گیری داوران درباره مجیدی سبب شد تا بسیاری از هواداران تصور کنند ممکن است از این پس داوران با ذهنیت قبلی برای قضاوت 6 بازی آینده لیگ برتر وارد زمین شوند و این مساله به ضرر استقلال شود.

واکنش آجورلو؛ نگذارید آنها داوران را بچینند

مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال بعد از چند روز کش و قوس، برای پایان دادن به حواشی وارد ماجرا شد و مصاحبه‌ای انجام داد. مدیرعامل استقلال ضمن حمایت کامل از فرهاد مجیدی و بازیکنان استقلال گفت: «پس از اینکه توهین‌‌ها به سرمربی محترم تیم استقلال را مشاهده کردم، به معاونت حقوقی گفتم که حتما باید به کمیته اخلاق شکایت شود و در پی شکایت کمیته داوران لایحه دفاعیه برای سرمربی تیم تدوین شود. همچنین از مسئولان فدراسیون فوتبال می‌خواهم افرادی که به صورت علنی به اعضای کادر فنی باشگاه توهین کردند در چینش و گزینش داوران مدعیان قهرمانی نقش نداشته باشند. از کمیته اخلاق هم می‌خواهم که با انصاف نسبت به شکایت باشگاه استقلال اقدام کند و آقای سمیعی هم با جدیت این موضوع را دنبال کنند.»

در انتظار داوری دیدارهای استقلال

با توجه به مسائل پیش آمده به نظر می‌رسد اختلاف میان فرهاد مجیدی و داوران فوتبال ادامه‌دار باشد. قطعا در آینده و در مسابقات بعدی استقلال هر اشتباه سهوی داوران هم جنجال‌های بزرگی ایجاد خواهد کرد و باید دید مسئولان فوتبال چه واکنشی به این ماجراها خواهند داشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.