کورش یغمایی هنوز و همچنان یاغی!

آلبوم تازه کورش یغمایی نیز در ایران مجوز نگرفت

شهروندآنلاین: کورش یغمایی که در چند ماه اخیر امید فراوانی به انتشار رسمی آلبوم جدیدش در ایران بسته بود، بعد از مواجهه با عدم تمایل وزارت ارشاد به صدور مجوز آلبوم جدیدش، تصمیم گرفت این آلبوم را نیز مانند دیگر آلبوم‌های سال‌های اخیرش در آمریکا منتشر کند.

یاغی بی‌یاغی

روز گذشته رسانه‌های هنری در فضای مجازی خبر دادند که بالاخره ضبط آلبوم جدید کورش یغمایی به نام «یاغی» پس از 6 سال به پایان رسیده، اما این آلبوم موفق به دریافت مجوز نشده است؛ اتفاقی که باعث شد کورش یغمایی اعلام کند که به این دلیل آلبوم تازه‌اش با نام «یاغی» را در آمریکا پخش خواهد کرد. این در حالی است که او از اندک خوانندگان دهه ۵۰ است که پس از انقلاب در ایران ماند و سه آلبوم هم منتشر کرد و در ماه‌های اخیر هم بسیار گفته بود که به انتشار آلبوم جدیدش در ایران بسیار امیدوار است.

این اتفاق اما که با هر متر و معیاری می‌توانست یک اتفاق مهم و بزرگ در فضای موسیقی ایران به شمار آید، رخ نداد و کورش یغمایی که با قطعه «گل یخ» برای نخستین‌بار موسیقی ایران را وارد عرصه‌های جهانی کرده، یک بار دیگر پشت موانع پرشماری که در تمام کارنامه‌اش با آنها مواجه بوده، گرفتار شد.

کورش یغمایی، در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:

«بالاخره ضبط آلبوم «یاغی» پس از 6 سال به پایان رسید. بر پایه نداشتن مجوز برای پخش این آلبوم در سرزمین خودم؛ من به سهم خود از همه هم‌میهنانم شرمسارم. این آلبوم هم مانند دیگر آلبوم‌ها از سوی دوست مهربانم اتون آلاپات در آمریکا تهیه و پخش خواهد شد. ‌با سپاس از رامین مظاهری بابت میکس و مسترینگ این آلبوم.»

درباره کورش یغمایی

 

کورش یغمایی که زاده آذر ۱۳۲۵ است و تاکنون آهنگ‌ها و آلبوم‌هایی چون «گل یخ»، «سیب نقره‌ای»، «ماه و پلنگ»، «کابوس» و «تفنگ دسته نقره» را تهیه و پخش کرده؛ موفق‌ترین خواننده غیرسنتی ایرانی در فضای موسیقی جهان است یا به گویشی بهتر «پدر راک ایران» یا «خواننده‌ای که برای نخستین‌بار موسیقی ایران را وارد عرصه‌های جهانی کرد».

یغمایی که اولین آثارش مانند «گل یخ» و «حجم خالی» که حاصل همکاری او با همکلاسی شاعرش، مهدی اخوان لنگرودی بودند، به دلیل داشتن استانداردهای جهانی به سرعت به خارج از مرزهای ایران نفوذ کردند، بعد از آن در تمام نیم‌قرن فعالیتش در قامت یک هنرمند جهانی عمل کرده و شاهد اجراهای گوناگونی از ترانه‌هایش (به‌خصوص ترانه‌های نخستین آلبومش) در دیگر کشورهای جهان بوده‌ایم که این روند هنوز ادامه دارد.

حالا در چنین شرایط و جایگاهی خبر می‌رسد که «یاغی» که تازه‌ترین آلبوم کورش یغمایی است، در ایران موفق به دریافت مجوز نشده و برای همین هم این خواننده آن را در آمریکا پخش خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.