تکلیف واکسن‌های دپو شده در گمرک روشن شد/ ترخیص ۳.۸ میلیون دوز آسترازنکا

۳.۸ میلیون دوز واکسن که از مدت‌ها پیش در انبارهای گمرک دپو شده بود تحویل وزارت بهداشت شد

طبق اعلام گمرک، وزارت بهداشت امروز (جمعه ۲۶ فروردین ماه) جهت ترخیص محموله‌های واکسن دپو شده در گمرک فرودگاه امام اقدام کرد و در مجموع ۳.۸ میلیون دوز واکسن استرازنکا از گمرک ترخیص و تحویل نمایندگان این وزارتخانه شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام سلیمانی- مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) – امروز همزمان با ۲۶ فروردین ماه، طی مکاتبه‌ای که از سوی وزارت بهداشت با گمرک صورت گرفت با صدور مجوز، محموله‌های واکسن‌های وارداتی مانده در انبارهای گمرک امام ترخیص و تحویل هیات امنای ارزی به عنوان نماینده وزارت بهداشت شده است.

در مورد تعداد و نوع واکسن‌های ترخیص شده نیز او توضیح داد که در مجموع سه میلیون و ۸۱۸ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن که از ۱۹ فروردین تا امروز ۲۶ فروردین ماه، در چهار مرحله وارد گمرک و دپو مانده بود، ترخیص شد. از این میزان دو میلیون و ۸۳۰ هزار و ۴۰۰ دوز از بلغارستان، ۷۰۰ هزار دوز در دو مرحله از ژاپن و ۲۸۸ هزار دوز از کرواسی وارد ایران شده است.

او با بیان اینکه ترخیص فوری و حمل یکسره اقلام کرونایی و به طور خاص واکسن‌های وارداتی در دستور کار گمرک قرار دارد و متوقف نشده است، یادآور شد که اگر در مورد این محموله‌ها نیز تاخیری در ترخیص صورت گرفت به دلیل شرایط مربوط به وزارت بهداشت بوده است و تا زمانی که مجوز به گمرک ابلاغ نشود امکان ترخیص وجود ندارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.