هشدار به آمریکا در پی سفر نمایندگان کنگره به تایوان/چین: ارتش ما آماده اقدامات لازم است

سفارت چین در واشنگتن اعلام کرد پکن به اتخاذ تدابیر برای حراست از تمامیت ارضی ادامه می‌دهد

این سفارتخانه در واکنش به سفر قانون‌گذاران آمریکایی از جمله باب منندز و لیندسی گراهام به تایوان اعلام کرد:‌ «دیدار اعضای کنگره آمریکا از تایوان، قویاً ناقض اصل چین واحد و مفاد سه بیانیه مشترک چین و آمریکا است. چین قویاً با این اقدام مخالف است و آن را به طرف آمریکایی اظهار داشته است.»

به گزارش فارس، در بیانیه این سفارتخانه از آمریکا خواسته شده هرگونه تعامل رسمی با تایوان را متوقف کرده و از ارسال پیام‌های غلط «استقلال تایوان» به نیروهای جدایی‌طلب خودداری کند زیرا چنین اقداماتی به تضعیف بیش از پیش روابط آمریکا و چین و صلح و ثبات در دوسوی تنگه تایوان منجر می‌شود.

سفارت چین در واشنگتن افزود:‌ «طرف چینی به تداوم اتخاذ اقدامات محکم برای حراست قاطعانه از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود ادامه خواهد داد.»

وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع ملی چین نیز روز جمعه درباره تضعیف بنیان روابط پکن و واشنگتن هشدار داده و رزمایش جدید این کشور در تنگه تایوان را برای حراست از امنیت و حق حاکمیت ملی چین ضروری دانست.

این مقام وزارت دفاع چین بیان داشت، ارتش چین هرگونه اقدام لازم برای مقابله با مداخلات نیروهای خارجی و اقدامات جدایی‌طلبان تایوان را اتخاذ می‌کند و قاطعانه از تمامیت ارضی این کشور دفاع خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.