جهش هزار و ۲۰۰ تومانی نرخ رسمی دلار

معامله سکه ۱۶ میلیون تومانی در بازار

نرخ عرضه دلار با جهش هزار و ۲۰۰ تومانی در جریان معاملات روز یکشنبه بازار ایران با عبور از مرز ۳۱ هزار تومان رکورد جدیدی را ثبت کرد

شهروند آنلاین : بانک مرکزی در ابتدای مبادلات امروز، نرخ عرضه دلار در شبکه صرافی تحت مدیریت خود را تا ۳۱ هزار و ۵۰ تومان افزایش داد. همزمان، نرخ آغازین بازار آزاد ارز تهران با افزایش ۴۰۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی داد و ستدهای روز شنبه به ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. پس از آن که نرخ رسمی عرضه دلار ۱۰۰ تومان دیگر افزایش یافت، بهای آزاد دلار تا سطح بی‌سابقه ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت.

با آغاز عرضه دلار ۳۱ هزار و ۱۵۰ تومانی توسط شبکه رسمی صرافی‌ها، بهای آزاد دلار سیر نزولی به خود گرفت و تا ۳۱ هزار و ۵۵۰ تومان کاهش یافت.

هر یورو نیز امروز تا ۳۷ هزار و ۶۰۰ تومان اوج گرفت ولی با نزدیک شدن به ساعات‌های پایانی مبادلات بازار آزاد تهران تا ۳۷ هزار و ۳۰۰ تومان عقب‌نشینی کرد که این نرخ ۵۰۰ تومان بالاتر از نرخ عرضه یورو توسط صرافی‌های تحت مدیریت بانک مرکزی ایران بود.

با وجود تعطیلی روز یکشنبه بازار جهانی طلا، رشد قیمت دلار در بازار ایران موجب شد تا قیمت هر قطعه تمام سکه طلا با ثبت رکوردی جدید به ۱۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان برسد. البته این نرخ با کاهش نسبی نرخ ارز در ساعت‌های پایانی مبادلات روز یکشنبه ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار تهران پس از عبور از قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، در آستانه تمام معاملات روز یکشنبه به یک میلیون و ۴۵۷ هزار تومان رسید.

هر اونس طلا در پایان معاملات جمعه شبِ بازار جهانی تا هزار و ۹۳۰ دلار صعود کرده بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.