لباس خرافات بر تن استراماچونی

ماجرای کت و شلوار تکراری مربی ایتالیایی چیست؟

آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق استقلال که آمدن و رفتنش به این باشگاه بدجور جنجالی شد، این روزها روی نیمکت الغرافه قطر می‌نشیند

جام جم : آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق استقلال که آمدن و رفتنش به این باشگاه بدجور جنجالی شد، این روزها روی نیمکت الغرافه قطر می‌نشیند. تیم او در گروهی قرار دارد که فولاد هم در آن هست. استراماچونی و الغرافه فعلا به دلیل تفاضل بهتر نسبت به نکونام و تیمش در صدر جدول گروه c لیگ قهرمانان ایستاده‌اند. پنجشنبه شب گذشته الغرافه به مصاف شباب‌الاهلی امارات رفت که این مسابقه در نهایت یک بر یک مساوی شد. این بازی تقابل‌های جذابی داشت؛ مثل تقابل قائدی با استراماچونی یا تقابل دیاباته با مهدی. بماند که سرمربی الاهلی اصلا به ستاره ایرانی‌اش بازی نداد. در پایان این مسابقه، مهدی قائدی و استراماچونی در سالن منتهی به رختکن دو تیم، یکدیگر را دیدند و عکسی به یادگار گرفتند. نکته این عکس اما نه دیدار آنها که کت و شلوار استراماچونی بود. وقتی این مربی در ایران فعالیت می‌کرد بعضی از نزدیکان استقلال می‌گفتند او شدیدا خرافاتی است و فقط یک یا دو دست کت و شلوار می‌پوشد که آنها هم سرمه‌ای هستند. استراماچونی در اغلب عکس‌هایش در استقلال یکی از این کت‌و‌شلوارها را به تن دارد. در الغرافه هم ترک عادت نکرده و همچنان اکثر مواقع آن را به تن می‌کند. کلا خرافاتی بودن در بین بازیکنان یا مربیان چیز عجیبی نیست. مثلا وحید شمسایی سرمربی تیم‌ملی یک بار تعریف می کرد: «قبل از یکی از بازی‌ها، وقتی از خانه به سمت هتل تیم می‌رفتم پلاستیک آشغال را در یک سطل زباله انداختم. آن روز بازی را بردیم. دیگر هر وقت بازی خانگی داشتیم، هر جا که بودم، پلاستیک آشغال خانه را می‌بردم و در آن سطل زباله می‌انداختم!» یا حسین طیبی کاپیتان تیم ملی فوتسال هم همیشه عادت دارد نفر آخر به زمین برود چون فکر می‌کند تیم برنده می‌شود. سنگ‌سفیدی دیگر بازیکن تیم‌ملی فوتسال هم معتقد است اگر تخمه و ویفر در اردوهای ملی داشته باشد، ایران می‌برد. او بعد از شکست ایران مقابل قزاقستان در جام جهانی فوتسال گفت: «ویفرم تمام شده بود و قبل از بازی گفتم می‌بازیم!»
فوتبالی‌ها هم کم خرافاتی نیستند. اکبر میثاقیان سال‌های سال یک تیشرت مشکی می‌پوشید، حتی در سرمای زیر ۵-۶ درجه! خودش در این باره با خنده می‌گوید: «من سر تیشرت مشکی با خانمم دعوا دارم. می‌گویم تیشرت مشکی را بده بپوشم می‌گوید کدام؟ همه لباس‌هایت مشکی است!» او اضافه می‌کند: «راستش را بگویم وقتی تیشرت مشکی می‌پوشم فکر می‌کنم انرژی‌ام بیشتر می‌شود و تیمم شانس بیشتری برای برد دارد.»
در دهه ۷۰ هم یک بار ادموند بزیک مهاجم اسبق پرسپولیس با استوکی که مهدی هاشمی‌نسب به او داده بود، بعد از چند هفته گل زد و دیگر آن را برنگرداند. خودش تعریف می‌کند: «مهدی با آن استوک خوب گل می‌زد. آن را گرفتم که گل بزنم. جالب اینجاست هاشمی‌نسب هم با استوکی که من به او دادم خوب گل می‌زد!»
کلا از این موارد در فوتبال ایران و جهان زیاد است. نمونه جدید فعلا استراماچونی است که کت و شلوار سرمه‌ای‌اش را همچنان عوض نمی‌کند.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.