مراسم احيا و نماز عید فطر تحت چه شرایطی برگزار می شود؟

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امکان برگزاری مراسم شب‌های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر در اماکن باز و غیر مسقف با رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی وجود دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دکتر عباس شیراوژن گفت: شاهد افزایش مختصری در تعداد بیماران کرونا هستیم که الزاماً پیش بینی کننده موج جدید بیماری نیست.

وی افزود: مرجع رسمی اعلام موج جدید بیماری، ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت است، اظهار نظر‌های کارشناسی مردم را نگران نکند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آموزش در همه مدارس و دانشگاه‌ها بدون استثنا باید حضوری باشد. مردم و خانواده‌ها به حضوری شدن آموزش مدارس و دانشگاه‌ها نگرش و استقبال به نسبت مثبتی داشته‌اند.

دکتر شیراوژن افزود: ایران در مطالعات و تحقیقات با موضوع کرونا رتبه دوازدهم دنیا را کسب کرده است و کشورمان در مدیریت موج اخیر بیماری در مقایسه با کشور‌های پیشرفته دنیا از نظر تعداد کمتر فوتی‌ها و دوره زمانی کوتاه‌تر، موفق عمل کرده است.

وی امکان صادرات واکسن مازاد بر نیاز فعلی و واکسن‌های تولید کنندگان داخلی را مورد اشاره قرار داد و گفت: آمادگی اعزام نیرو‌های درمانی و ارسال واکسن به کشور چین در صورت اعلام نیاز آن‌ها را داریم.

برگزاری نماز عید فطر امکان‌پذیر است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امکان برگزاری مراسم شب‌های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر در اماکن باز و غیر مسقف با رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی وجود دارد.

شیراوژن اضافه کرد: برگزاری این مراسم در اماکن مسقف، در شهر‌های قرمز ۳۰ با درصد ظرفیت، شهر‌های نارنجی با ۵۰ درصد و شهر‌های زرد با ۷۰ درصد ظرفیت و شهر‌های آبی بدون محدودیت ظرفیت و رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی، بلامانع است.

وی ضمن درخواست از مردم برای تزریق نوبت سوم واکسن گفت: در آینده نزدیک کلیه خدمات مشروط به استعلام از سامانه ایران من، مانند تهیه بلیت و تردد بین شهری منوط به تزریق سه نوبت واکسن خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.