ابربدهکاران بانکی دست به جیب شدند!/ افشای اطلاعات جدید در هفته آینده

وزیر اقتصاد گفت: تعدادی از این بدهکاران بزرگ برای پرداخت بدهی شان به بانک‌ها و خروج از لیست بدهکاران مراجعه کرده‌اند. در هفته‌های آینده هم این افشای اطلاعات و شفافیت کامل‌تر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احسان خاندوزی گفت: این مساله در گذشته به عنوان یک حربه سیاسی استفاده می‌شد و لیست بدهکاران در جیب برخی از افراد بود که از آن علیه جریان رقیب استفاده می‌کردند. در دیدار نوروزی که با مدیران عامل بانک‌ها داشتم، حرف‌ها و حدیث‌ها و مقاومت‌هایی در این زمینه وجود داشت، اما از آنان خواستیم اگر همه همزمان این سیاست را پیاده کنند هیچ مساله‌ای به جهت اینکه منابع و سپرده‌ها از یک بانک خارج شود و وارد بانک دیگری شود، رخ نخواهد داد.

خاندوزی گفت: از مدیران بانک‌ها خواستیم که روز‌های بیستم و بیست و یکم فروردین ماه آخرین زمانی باشد که این سیاست اجرا می‌شود و الحمدلله این سیاست در کشور پیاده شد و برای آینده هم نظر ما این است که این روند را ادامه دهیم. اجرای این سیاست منابع را به بانک‌ها برخواهد گرداند و خوش حسابی را تقویت خواهد کرد و انشالله این جریان موقت نخواهد بود و ادامه خواهد داشت.

خاندوزی گفت: در همین هفته هم انشاءالله یک خبر بزرگ و امیدوار کننده دیگر راجع به شفافیت اطلاعات اقتصادی خواهیم داشت که آن را هم خدمت مردم عزیز ایران اعلام خواهم کرد.

۲۳ آبان پارسال،خاندوزی از بانک مرکزی درخواست کرده بود تا بانک‌ها و موسسات اعتباری هر سه ماه یکبار لیست ابربدهکاران خود را منتشر کنند. تا اینکه ۲۰ فروردین امسال، معرفی این ابربدهکاران از سوی بانک ملی آغاز شد و روز بعد از آن نیز بانک‌های صادرات، مسکن، رفاه کارگران، کشاورزی و پست بانک نیز اسامی این ابربدهکاران را منتشر کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.