شنبه سبز در بورس/ صعود 13 هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل بازار بورس تهران امروز (شنبه، ۲۷ فروردین‌ماه) با ۱۳ ‌هزار و ۵۳۹ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۶۷ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۲ میلیارد و ۹۱۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳۴ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال و در بیش از ۶۹۵ هزار و ۹۴۸ نوبت معامله شد.

امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۴۳۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۷ هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال و در ۴۸۷ هزار و ۶۷۰ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با چهار هزار و ۶۷۵ واحد افزایش به ۳۸۷ هزار و ۶۳۹ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۹۱۳ واحد رشد به ۲۴۱ ‌هزار و ۵۶۱ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۱ ‌هزار و ۵۴ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۳ هزار و ۷۴۷ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۵۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۰۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۷۷۲ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۶۴۰ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۶۱۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۵۸۷ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۰۵ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل فولاد خوزستان (فخوز) با ۱۵۰ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۳۶ واحد، تامین سرمایه بانک ملت (تملت) با ۳۲ واحد، ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۳۲ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۳۰ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۲۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت تهران (شتران)، گروه بهمن (خبهمن) و سرمایه گذاری سایپا (وساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۶۴۶ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۰۹ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۴۱۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۵۷ هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۳۲ هزار و ۲۷ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پتروشیمی مارون (مارون) و زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، شرکت سرمایه‌گذاری اعتلا البرز (اعتلا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، ویتانا (غویتا) و صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.