یمنی ها خطاب به سران عرب: نیروهایتان را برای حمایت از قدس ببرید

مقامات، احزاب و جریان های یمنی یورش صهیونیست ها به مسجد مبارک الاقصی و حمله به نمازگزاران فلسطینی در این مسجد را که به زخمی شدن ۱۶۰ نمازگزار و بازداشت ۴۵۰ فلسطینی دیگر منجر شد، محکوم کردند و محمد علی الحوثی هم خطاب به سران عرب گفت که نیروهایتان را به جای یمن به قدس ببرید.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن “اقدامات تحریک آمیز و غیرقانونی رژیم اسرائیل و یورش این رژیم به مسجد الاقصی و  حمله به نمازگزاران بی دفاع را محکوم کرد”.

وی خطاب به رژیم های عربی گفت: بهتر است که نیمی از قدرتی را که با آن ملت یمن را به خاک و خون می کشید، برای حفاظت و پاسداری از قدس – به عنوان حداقل وظیفه- بکار بگیرید.

همزمان احزاب “دیدار مشترک” یمن نیز با انتشار بیانیه ای در صنعا “حملات صهیونیست ها و بازداشت ها شهروندان فلسطینی در جریان یورش دشمن صهیونیست به مسجد الاقصی” را محکوم و تاکید کرد: این حملات تحریک آمیز صهیونیستها ایجاب می کند که ملت های عربی و اسلامی با جدیت در کنار ملت فلسطین که در برابر اشغالگری مقاومت و با خودکامگی صهیونیستها مقابله می کند، بایستند. این حملات همچنین اجماع ملت های عربی و اسلامی علیه رژیم های سازشکار را ایجاب می کند.

احزاب دیدار مشترک یمن در پایان بیانیه خود تصریح کرد: با نزدیک شدن به روز جهانی قدس – روز یاری به مساله فلسطین- ما از همه امت اسلامی می خواهیم که با ملت مظلوم فلسطین به همه اشکال همبستگی کنند و این کمترین وظیفه ای است که در قبال مساله عادلانه فلسطین داریم.

در همین راستا، دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: تحولات جاری در فلسطین اشغالی ایجاب می کند که ملت های عربی و اسلامی اقدام جدی و موثری برای حمایت از پایداری ملت فلسطین انجام دهند و در کنار آنها در مقابل سرکشی دشمن صهیونیستی و در مقابل رژیم های سازشکار و خانتکار عرب بایستند.

نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز (جمعه) به صحن های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی حمله کردند که در اثر این یورش ۱۶۰ فلسطینی مجروح شدند که حال شماری از مجروحان وخیم گزارش شده است.

یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن و مجروح شدن دهها نمازگزار فلسطینی که خود را برای اقامه نماز جمعه به این مکان مقدس رسانده بودند، با واکنش گسترده گروه ها و شخصیت های بین المللی روبه رو شد

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.